ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جان زنان زندانی در قرچک در خطر است»

زنان زندانی در قرچک در حال اعتراض‌اند و با خشونت مأموران روبرو شده‌اند. علیرضا روشن، پی‌گیرنده حقوق درویشان می‌گوید تلفن‌های زندان فشافویه برای جلوگیری از گسترش اعتراض‌ها قطع شده‌اند.

وضعیت نگران‌کننده زندان زنان در قرچک ورامین از مدت‌ها پیش، به‌ویژه پس از انتقال چند درویش گنابادی به آنجا، اعتراض فعالان مدنی را برانگیخته بود. شامگاه گذشته اما بی‌توجهی مسئولان زندان به حال بد یک زندانی، اعتراض دیگر زندانیان بند یک و دو را برانگیخت. مسئولان با اعزام نیروهای گارد زندان شهر ری، شلیک گاز اشک‌آور و نیروی قهرآمیز پاسخ معترضان را دادند. بند یک و دو نیز دچار آتش‌سوزی شد.

علیرضا روشن، فعال حقوق درویشان گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» در گفت‌و‌گو با «زمانه» به شرح رویدادهای اخیر زندان قرچک ورامین می‌پردازد و هشدار می‌دهد که «جان زنان زندانی در قرچک در خطر است».

اداره زندان‌ها و مسئولان زندان قرچک ورامین تا کنون درباره اعتراض در این زندان سکوت کرده‌اند. اما بر اساس اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، دود هنوز بندها را گرفته است.

علیرضا روشن عصر جمعه ۱۹ بهمن در گفت‌و‌گو با زمانه تأیید کرد که آتش‌سوزی به طور کامل مهار نشده است:‌

«امروز برای مقابله با اعتراض زندانیان را کتک زده اند. شلیک هوایی کرده‌اند. مامورین مرد، موی زنان کتک‌خورده را به چنگ گرفته و این‌طور آنها را در زندان می‌کشیدند و به بهداری می‌بردند. آتش هنوز ادامه دارد.»

به گفته این پی‌گیرنده حقوق درویشان گنابادی، مسئولان برای جلوگیری از تسری اعتراض‌ها به زندان فشافویه، تلفن‌های این زندان را قطع کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از زندان قرچک ورامین در سال‌های اخیر، وضعیت این زندان چه در بخش زنان و چه در بخش مردان «بسیار غیر بهداشتی، غیر انسانی و غیر قابل تحمل» است.

شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه درویش زن در بند ۷ زندان قرچک ورامین زندانی‌اند. آذر سال جاری مأموران زندان این سه درویش زندانی را که خواهان پس گرفتن وسایل شخصی‌شان شده بودند کتک زده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.