ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش دولت درباره قتل خاشقچی به کنگره نرسید: انتقاد از ترامپ به دلیل نقض قانون

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اطلاعات به روز شده‌ای درباره پرونده خاشقچی در اختیار کنگره قرار داده اما جزئیات آن منتشر نشده. اعضای کنگره از نرسیدن گزارش دولت درباره این قتل خشمگیند.

دولت آمریکا گزارشی را که قرار بود درباره قتل جمال خاشقجی به کنگره آمریکا ارائه دهد تا پایان روز جمعه ۸ فوریه/ ۱۹ بهمن به کنگره نرسانده است. برخی اعضای کنگره دونالد ترامپ را به به نقض قانون متهم کرده‌اند. آنها می‌خواهند خود پیش نویس تحریم قاتلان جمال خاشقجی را بنویسند. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اطلاعات به روز شده‌ای درباره این پرونده در اختیار کنگره قرار داده اما جزئیات آن منتشر نشده است.

اکتبر ۲۰۱۸، کنگره آمریکا با استناد به مصوبه مگنیتسکی به دولت مهلت داده بود که تا پایان روز جمعه ۸ فوریه گزارش خود را درباره عامل یا عاملان قتل جمال خاشقجی به کنگره ارائه کند.

با وجودی که سی‌آی‌ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا محمد بن سلمان را آمر قتل این روزنامه‌نگار سعودی معرفی کرده، دونالد ترامپ گفته همچنان از دولت عربستان حمایت می‌کند.

با به پایان رسیدن مهلت ارائه گزارش اعضای کنگره از دریافت نکردن آن خشمگین هستند و گروهی از آنان می‌خواهند پیش‌نویس تحریم قاتلان خاشقچی را تهیه کنند. برخی هم به دنبال تحریم فروش اسلحه به عربستان هستند.

برخی از سناتورها نیز امیدوارند گزارش تا روز دوشنبه رسما به کنگره ارائه شود. منتقدان ترامپ از هر در حزب جمهوری خواه و دموکرات هستند. اما یک مقام ارشد دولتی اعلام کرده که رییس‌جمهوری هر زمان که مناسب بداند به کمیته‌های کنگره پاسخ خواهد داد.

نیویورک تایمز در عین حال در گزارشی خبر داده که محمد بن سلمان، حدود یک سال قبل از قتل جمال خاشقجی به یکی از نزدیکانش گفته بود اگر خاشقچی به عربستان بازنگردد «یک گلوله نثارش خواهد کرد.» در آن زمان خاشقچی در حوالی واشنگتن زندگی می‌کرد و مقالاتی انتقادی درباره بن سلمان می‌نوشت که در روزنامه واشنگتن پست چاپ می‌شد.

این گفته‌ها با شنود و تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دست آمده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.