ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان: ۲۱ غیرنظامی و ۲۰ نیروی پلیس کشته شدند

پس از حمله به مقر طالبان در ولایت هلمند، نیروهای طالبان به سه پاسگاه پلیس حمله و حداقل بیست نظامی افغانستان را کشتند.

دو گزارش متناقض از یک حمله نظامی در هلمند افغانستان: مقام‌های دولتی می‌گویند ۲۹ عضو طالبان کشته شدند. یک نماینده مجلس ملی اما از کشته شدن «غیرنظامیان بی‌گناه» در جریان این حمله خبر داد. همزمان منابع خبری از حمله طالبان به چند ایستگاه نظامی در مناطق مختلف خبر دادند. در جریان یک حمله هفت نیروی پلیس افغانستان کشته شدند. شمار کشته شدگان پلیس در حملات یک روز گذشته بیش از بیست تن گزارش شده است.

درگیری‌های طالبان و نیروهای دولتی - عکس: آرشیو

مذاکرات گروه‌های سیاسی افغانستان در مسکو به آخر رسید و دور تازه گفت‌وگوها میان طالبان و امریکا از ۲۵ فوریه آغاز خواهد شد. در افغانستان اما درگیری‌ها ادامه دارد، دولت می‌گوید به مقر طالبان در ولایت هلمند حمله کرده و ۲۵ عضو طالبان کشته شدند.

هاشم آلکوزی، نماینده هیلمند در پارلمان افغانستان اما گفته که در جریان این حمله ۲۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

او جزئیات بیشتری در باره این حمله بیان نکرد و تنها گفت که دو خانه هدف حمله قرار گرفتند.

دولت افغانستان گفته که این حمله از سوی نیروهای ویژه علیه طالبان صورت گرفته و ۲۵ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

براساس اعلام دولت افغانستان، این حمله بامداد شنبه ۲۰ بهمن/ ۹ فوریه انجام شده است.

عمر زواك سخنگوی استانداری هلمند هم کشته شدن غیرنظامیان را تائید کرده اما گفت که چهار غیرنظامی کشته شدند و« به زودی یک هیئت ویژه برای بررسی کشته شدن این چهارتن به منطقه اعزام می‌شود».

به گفته او در جریان «حملات سنگینی که در ولایت هلمند اجراء شد، بیست و پنج تن از طالبان كشته و ده تن از آنها زخمی شدند».

در خبر دیگری دادالله قانع عضو شورای ولایتی فراه از حمله گروه طالبان به پاسگاه پلیس بالابلوک در این استان خبر داد. به گفته او، در جریان این حمله که شامگاه ۹ فوریه/۲۰ بهمن صورت گرفت، ۹ نیروی پلیس کشته شدند.

نیروهای طالبان در ولایت تخار هم به پاسگاه پلیس حمله کردند. خیرالله اسیر، سخنگوی پلیس ولایت تخار افغانستان این خبر را تائید کرد و به رسانه‌ها گفت: این حمله صبح ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن در شهر در «خواجه غار» انجام شد و در جریان آن ۴ نیروی پلیس کشته و ۱۱ تن زخمی شدند.

در یک خبر دیگر هم رئیس شورای ولایت سرپل افغانستان از کشته شدن هشت پلیس در شهر صیاد خبر داد. به گفته محمد نوری رحمان، در جریان این حمله چهارتن دیگر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

درگیری میان نیروهای طالبان و دولت افغانستان در حالی شدت گرفته که همزمان با گفت‌وگوی امریکا و طالبان در دوحه، برقراری آتش‌بس موقت یکی از موارد مورد توافق در این مذاکرات اعلام شد. طالبان اما هرگونه آتش‌بس را رد کرده است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از جزئیات این گفت‌وگوها، امریکا و طالبان برای خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان به توافق رسیده‌اند. دور جدید مذاکرات قرار است که ۲۵ فوریه آغاز شود.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در گفت‌وگو با طالبان گفته که پیش‌نویس توافق به طالبان ارائه شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.