ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت ملی نفت چین از پارس جنوبی خارج می‌شود

خبرهای تائید نشده‌ای مبنی بر خروج شرکت ملی نفت چین از قرارداد همکاری پارس جنوبی منتشر شده و وزیر نفت ایران شرکت چینی را به شکایت تهدید کرده است.

توتال پس از بازگشت تحریم‌های امریکا از ایران خارج شد. پس از خروج این شرکت فرانسوی، چینی‌ها هم به درخواست ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پاسخی نداده‌اند.

مراسم امضاء قرارداد توسعه پارس جنوبی- عکس: آرشیو

خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران یکشنبه ۲۱ بهمن به نقل از یک مقام آگاه گزارش کرد: چهار ماه پس از خروج توتال، شرکت ملی نفت چین هنوز به مکاتبه‌های ایران برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پاسخ نداده‌اند.

مقام‌های وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران پس از خروج توتال اعلام کردند؛ پروژه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به کنسرسیومی متشکل از شرکت ایرانی پتروپارس، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت چین واگذار می‌شود.

توتال فرانسه تابستان امسال پس از آغاز دور تازه تحریم‌های امریکا عیله ایران، پارس جنوبی را ترک کرد.

مدیران این شرکت پیش از ترک ایران تلاش کردند از معافیت‌های اعمال شده امریکا برای همکاری با ایران برخوردار شوند اما رایزنی‌ها بدون نتیجه به پایان رسید.

پس از ترک توتال، شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه نیز در تفاهمنامه‌ای، شرکت نفت چین را به عنوان جایگزین توتال انتخاب کردند و براساس اظهارات مقام‌های دولتی، یک نشست سه جانبه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها برای تحویل پروژه برگزار شده است.

به رغم این اظهارات شرکت چینی تا به حال به درخواست‌های ایران برای آغاز این پروژه پاسخی نداده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پیشتر، سکوت این شرکت چینی را تخلف دانسته و گفته بود که در صورت ادامه این رفتار، ایران از شرکت نفت ملی چین شکایت می‌کند.

آذر ماه امسال منابع آگاهی که نامشان فاش نشد، گفتند که احتمال دارد شرکت ملی نفت چین هم ایران را ترک کند.

معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی اما حاضر به تائید این خبر نشد و تنها گفت که اخباری وجود دارد که شرکت چینی می‌خواهد این قرارداد را ترک کند اما به صورت رسمی این موضوع را به شرکت ملی نفت ایران اعلام نکرده است.

محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس هم خبر تاخیر شرکت چینی را تائید کرده و گفته که تا آخر سال تکلیف فاز ۱۱ پارس جنوبی روشن خواهد شد.

ایران پس از توافق هسته‌ای و رفع بخشی از تحریم‌ها نسل جدیدی از قراردادهای نفتی را تدوین کرد که با مخالفات گسترده نمایندگان محافظه‌کار و اصول‌گرایان تندرو همراه شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.