ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اجلاس ورشو بی‌ارزش است

محمد باقری می‌گوید لهستان قول داده در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده نشود. او می‌گوید حتی اگر در این اجلاس علیه ایران حرفی زده شود تأثیری در اقدامات جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نشست ورشو درباره ایران و خاورمیانه را در اقدامات ایران بی‌تأثیر دانست و این اجلاس را «بی‌اهمیت» توصیف کرد. او گفت لهستان قول داده که در این نشست حرفی از ایران زده نشود.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه ۲۳ بهمن، نشست ورشو را «بی ارزش» و «بی‌اهمیت» خواند.

او گفت: «چه در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده شود و چه حرفی زده نشود، تأثیری در اقدامات و قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۲۲ دی / ۱۲ ژانویه در جریان سفر خود به خاورمیانه خبر داد که ۲۴ و ۲۵ بهمن /  ۱۳ و ۱۴ فوریه کنفرانسی با هدف مقابله با تهدید‌های جمهوری اسلامی در لهستان برگزار خواهد شد.

واشنگتن وزیران خارجه ۷۰ کشور جهان را برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد. پس از آن‌که اروپایی‌ها از پذیرفتن دعوت در این نشست دو روزه با تمرکز ویژه بر مقابله با ایران سر باز زدند، دیپلمات‌های آمریکایی دستور کار آن را وسیع‌تر کردند. پمپئو جمعه ۵ بهمن / ۲۵ ژانویه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست ورشو چهار موضوع اصلی دارد: «بحران‌های منطقه و تأثیر آن بر مردم خاورمیانه»، «توسعه موشک‌های بالستیک»، «امنیت سایبری و تهدیدهای نوظهور برای بخش انرژی» و «مقابله با افراط ‌گرایی و مسائل مالی غیرقانونی» در خاورمیانه.

در نشست ورشو مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، به نمایندگی از این کشور شرکت خواهد کرد.

محمد باقری درباره این اجلاس افزود: «لهستان قول داده است که در نشست ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی‌شود. باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و ببینیم که لهستانی‌ها چقدر به قول خود وفادار هستند.»

پیش از این، یاتسِک چاپوتوویچ، وزیر خارجه لهستان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به نشست ورشو دعوت نشده دلیل آن را چنین توضیح داده بود: «چون به نظر لهستان، ایران صحبت‌هایی می‌کند و کارهایی می‌کند که در سطوح جامعه بین‌الملل نمی‌گنجد و این روند آرام برگزاری کنفرانس را تهدید می‌کند».

وزارت امور خارجه ایران ٢٣ دی / ١٣ ژانویه کاردار سفارت لهستان در تهران را به این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی را به برگزاری نشست ورشو به او ابلاغ کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به برگزاری این کنفرانس در صفحه توئیتر خود خطاب به لهستان نوشت: «دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را پاک کند؛ در حالی که ایران، لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد؛ این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می‌شود.»

اشاره محمدجواد ظریف به حمله آلمان نازی به لهستان در جریان جنگ دوم جهانی بود. دولت وقت اتحاد شوروی در حالی‌که نیمی از لهستان را در دست داشت هزاران نفر از جمعیت این کشور را به خاک خود کوچاند اما گروه کثیری از این لهستانی‌ها شوروی را ترک کرده و به ایران رفتند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ۲ بهمن / ۲۲ ژانویه در یک پیام ویدئویی به مجمع جهانی اقتصاد در داووس، جمهوری اسلامی ایران را یک تهدید برای جامعه جهانی توصیف کرده و گفته بود آمریکا یک ائتلاف جهانی علیه حکومت ایران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    با گوشت کیلویی ۱۲۰ هزارتومان و پراید ۴۳ میلیونی؛ خجالت نمیکشی اسم خودتون را ببرید. شرافت ملت ایران برای شماها لاف زنها ؛ بی ارزش است

  • حقیقتگو

    مسلم است که تا اندرون هرآخوندی خواهد سوخت که با سرمایه گذاری کلان شان درلهستان و درحقیقت باج دادن به لهستان انتظاردارد که لهستان هم همچون کبکی سرش را به زیربرف کند..لهستان بدون حمایت امریکا مالی وسیاسی امریکا نمی توانست ازیوغ روس ها خلاص شود و به عضو اتحادیه اروپا دراید..لهستان صادرات همه گونه به امریکا دارد و نمی تواند برعلیه منافعش خاموش بنشیند.