ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجمع تشخیص مصلحت احتمالاً ۲۷ بهمن تکلیف لایحه پالرمو را معلوم می‌کند

آیت‌الله محسن شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده که لایحه جنجالی پالرمو مجدداً در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محسن شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه ۲۴ بهمن اعلام کرد که در جلسه شنبه ۲۷ بهمنِ مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی موسوم به پالرمو به بحث گذاشته می‌شود. احتمال دارد که در این نشست تکلیف لایحه پالرمو معلوم شود.

در جلسه شنبه ۲۷ بهمنِ مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی موسوم به پالرمو به بحث گذاشته می‌شود

آخرین بار شنبه ۶ بهمن مجمع تشخیص مصلحت جلسه‌ای را به بحث و گفت‌وگو درباره این لایحه اختصاص داده بود. در آن جلسه گزارش کمیسیون‌های سیاسی و امنیتی دفاعی و کمیسیون حقوقی قضایی به مجمع ارائه شد.

علاوه بر لایحه پالرمو، لایحه «سی اف تی» هم هنوز بلاتکلیف است. دو لایحه دیگر از مجموعه چهارگانه لوایح مبارزه با پولشویی به تصویب رسیده.

دو روز قبل محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به اتفاق محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی در بیروت به دیدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله رفت. در این دیدار ظریف به سید حسن نصرالله اطمینان داد که جمهوری اسلامی به حمایت‌هایش از حزب‌الله لبنان ادامه خواهد داد.

چنانچه مجمع تشخیص مصلحت، لوایح مبارزه با پولشویی را تصویب کند، احتمال دارد حمایت مالی از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان مختل یا دشوار شود.

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده امور مبارزه با تروریسم وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ایران برای حمایت از حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی سالانه یک میلیون دلار هزینه می‌کند.

مجید انصاری،  یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت از فشارهای مخالفان برای رد لایحه پالرمو خبر داده و گفته بود بعد از جلسه ۶ بهمن مجمع تشخیص مصلحت پیامک‌هایی مبنی بر «تهدید به قتل» دریافت کرده است. انصاری گفته بود نباید از همه‌پرسی و رفراندوم ترسید و اگر مجمع تشخیص مصلحت نتوانست در مورد پالرمو تصمیم‌گیری کند آن را به رفراندوم بگذارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.