ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: سپاه «قصور» در حمله به اتوبوس مرزبانان را پیگیری کند

رهبر جمهوری اسلامی دخالت سازمان‌های جاسوسی در حمله جیش‌العدل به اتوبوس سپاه را «مسلم» دانست.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با انتشار پیامی از سپاه پاسداران خواست چنانچه «قصوری» در زمینه پیشگیری از حمله تروریستی جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش به زاهدان اتفاق افتاده، آن را پیگیری کند. روحانی مسئولیت کشورهای همسایه را یادآوری کرد.

چهارشنبه ۲۴ بهمن، جاده خاش - زاهدان: آنچه که از اتوبوس پرسنل سپاه بعد از حمله جیش‌العدل باقی ماند

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شامگاه گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داد. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۷ نفر از پرسنل سپاه کشته و ۲۰ نفر هم مجروح شده‌اند. از تعداد کشته‌شدگان هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست. سپاه اعلام کرده که مجروحان در زاهدان تحت درمان قرار گرفته‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی پنجشنبه ۲۵ بهمن با انتشار پیامی درگذشت نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران را تسلیت گفت و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کرد که ارتباط این حادثه با «سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها» را با جدیت دنبال کنند. خامنه‌ای در این پیام چنین ارتباطی را «مسلم» دانسته است.

خامنه‌ای در انتهای این پیام اعلام کرد:

«پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ حتمی سپاه است.»

همزمان با پیام خامنه‌ای، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز با انتشار پیامی ایالات متحده آمریکا و متحدانش در خاورمیانه را متهم کرد که در حادثه حمله به اتوبوس پرسنل سپاه در جاده خاش – زاهدان دست داشتند. روحانی در این پیام گفت: «این جنایت لکه ننگ دیگری بر کارنامه سیاه حامیان اصلی تروریسم در کاخ سفید، تل آویو و ایادی منطقه‌ای آنان است.» رئیس جمهوری اسلامی اما درباره اینکه «ایادی منطقه‌ای» آمریکا کدام کشورها هستند، سکوت کرد. پیش از این وزیر خارجه ایران امارات کتحده عربی و عربستان سعودی را به حمایت از جیش‌العدل متهم کرده بود.

در اطلاعیه سپاه پاسداران گفته شده که نیروهای مرزبانی سپاه بعد از پایان شیفت کاری خود با اتوبوس عازم خانه‌هایشان بودند که شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن در جاده خاش به زاهدان هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند. سپاه پاسداران در این اطلاعیه ماجرا را به طور سربسته به این شکل بیان کرده که مهاجمان «با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل نیروهای سپاه» این حمله را انجام داده‌اند.

مولوی عبدالحمید حمله به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه در جاده خاش به زاهدان را محکوم کرده است.

امام‌جمعه اهل ‌سنت زاهدان در بخشی از پیام خود گفته است:

«این اقدام تروریستی را قویاً محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هر کسی، مردم سیستان ‌و بلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند، مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایه آزادی و توسعه فراگیر هستند.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی تلاش کردند برگزاری نشست لهستان در ورشو درباره امنیت خاورمیانه را با این حادثه گره بزنند. در نشست حسن روحانی با همتای ترکیه‌ای خود در شهر سوچی نیز حمله به اتوبوس پرسنلی سپاه به عنوان یکی از مظاهر تروریسم در منطقه به بحث گذاشته شد. اردوغان همدردی کرد و در زمینه مقابله با تروریسم وعده همکاری داد.

روحانی صبح پنجشنبه پیش از ترک تهران به مقصد سوچی روسیه در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران «برخی همسایگان» را به انجام وظایف قانونی خود در چارچوب «حسن همجواری» فراخوانده و از آنها خواسته بود «با عمل به وظیفه و رسالت خود، اجازه ندهند تروریست‌ها با سوءاستفاده از خاک این کشورها، علیه همسایگان دست به اقدامات تروریستی بزنند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bardia

    برای من هیچ شکی باقی نمانده که این یکی دیگر از خودزنی های رژیم برای مظلوم نمایی و تأثیر بر کنفرانس ورشو بود.

  • علی

    هر کس تخم ترور بکارد٫ ترور درو میکند. ایران با گروههای ترور در منطقه همکاری میکند در عراق حمایت از تروریستهای مالکی ٫ در اروپا کشتن کردها در رستوران میکونوس و.... در افغانستان حمایت از طالبان که تو خیابانهای کابل زنان و کودکان را می کشند و این جانیان خون اشام در ایران ٫ قطر و پاکستان دفتر دارند.