ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ برای ساخت دیوار حائل وضعیت اضطراری اعلام می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا از «تهاجم» به مرزهای آمریکا سخن به میان آورد و گفت با اعلام وضعیت اضطراری می‌تواند هشت میلیارد دلار بودجه برای احداث دیوار حائل در مرز مکزیک را تأمین کند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد برای تأمین بودجه مورد نیاز برای ساختن دیوار حائل در مرز مکزیک دستور اعلام وضعیت اضطراری را امضاء کند. دونالد ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری می‌تواند هشت میلیارد دلار بودجه برای احداث دیوار حائل در مرز مکزیک را تأمین کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا (عکس: آرشیو)

دولت فدرال به دلیل مخالفت مجلس‌های قانون‌گذاری آمریکا با بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری که دولت ترامپ برای احداث دیوار مرزی درخواست کرده بود، به مدت ۳۵ روز تعطیل شده بود.

دوشنبه گذشته هیأتی متشکل از اعضای دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه در کنگره اعلام کرد که بر سر «اصول» در زمینه توافقی برای جلوگیری از تعطیل شدن مجدد ادارات دولتی به توافق رسیده ولی بودجه مربوط به امنیت مرزی شامل احداث دیوار نمی‌شود. بر اساس این توافق یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به ایجاد حصارهای مرزی اختصاص یافته و بودجه‌ای هم بیش و کم به همین میزان برای تقویت مرزبانی در نظر گرفته شده است.  رئیس جمهوری آمریکا اما تنها چهار روز بعد این توافق را نقض کرد.

دونالد ترامپ جمعه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن در سخنانی که در کاخ سفید ایراد کرد، از «تهاجم» به مرزهای آمریکا سخن به میان آورد و گفت با اعلام وضعیت اضطراری می‌تواند هشت میلیارد دلار بودجه برای احداث دیوار حائل در مرز مکزیک را تأمین کند.

میک مولوانی، مدیر بخش بودجه‌بندی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «با این پول می‌توانیم هر کاری که دوست داریم بکنیم.»

این سخن به معنای این است که در وهله نخست دیوار حائل به طول ۲۳۴ مایل احداث می‌گردد.

دونالد ترامپ در سخنانش در کاخ سفید در دفاع از دیوار حائل گفت:

«معلوم است که دیوارها مؤثرند. در ال پاسو از چند نفر پرسیدم، از وقتی که دیوار ساخته شده، اوضاع بهتر است؟ نه تنها اوضاع بهتر شده که ۱۰۰ درصد بهتر شده.»

نانسی پلوسی و سایر نمایندگان دمکرات در کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که اعلام وضعیت اضطراری صرفاً برای تأمین بودجه دیوار حائل یک اقدام غیرقانونی است. آن‌ها قصد دارند به محاکم قضایی آمریکا شکایت ببرند.

ساخت دیوار یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    این دیوارگذاری ترامپ درشرایطی است که دیواری برای ورود روس ها و شرکاء به امریکا وجودنداشته وندارد...ولی این ولایت فقیه امریکا هنوز بدرستی نفهمیده که روس ها و چینی ها درتمامی ارگان های دولتی و اقتصادی و حتی فنی و تحقیقاتی و اینترنتی امریکا نفوذکرده اند...که هزارها مرتبه خطرش بیشتراست ازورود گرسنه گان مکزیکی ...ازآنجائیکه ترامپ خودوابسته انتخاباتی به روسیه است فقط مکزیکی ها را نخرب امریکا می داند...