ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات فرانسه با ایران برای آزادی یک شهروند فرانسوی

یک زن فرانسوی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت می‌کرد ۲۹ مهر در جزیره کیش ایران بازداشت شده و همچنان در زندان است. ایران ۴۵ هزار دلار برای آزادی او درخواست کرده است.

دولت فرانسه برای آزادی یک زن فرانسوی که در ماه اکتبر سال گذشته در جزیره کیش بازداشت شده با ایران وارد گفت‌وگو شده است. ایران برای آزادی این زن درخواست ۴۵ هزار دلار کرده است.

نلی اِرین ـ کامبِروِل

به‌گزارش رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، چهارشنبه یکم اسفند / ۲۰ فوریه خبر مذاکرات با ایران برای آزادی این شهروند را اعلام کرد.

این زن فرانسوی نلی اِرین ـ کامبِروِل ۵۹ ساله و اهل جزیره مارتینیک، واقع در دریای کارائیب ـ از مستعمره‌های فرانسه ـ است. او در ارتباط با شغل خود که صادرات و واردات است به جزیره کیش رفته بود و تا کنون خبر بازداشت‌اش علنی نشده بود.

ژان ایو لودریان در این‌باره به نمایندگان پارلمان فرانسه گفت: «اِرین ـ کامبِروِل به جزیره کیش که متعلق به ایران است و از دوبی دور نیست رفته بود و از ۲۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۹ مهر سال جاری) به‌دلیل امضای قرارداد غیرقانونی و سفر غیرمجاز در بازداشت به‌سر می‌برد.»

جزئیات بازداشت نلی اِرین ـ کامبِروِل در ایران برای نخستین بار هفته گذشته توسط دوست او پاتریسیا گروس ـ  دزیر دیکانُت، در رسانه‌های محلی جزیره مارتینیک فاش شد. به‌گفته او، اِرین ـ کامبِروِل پس از آن‌که به کیش رفت تا برای قراردادی در زمینه مواد معدنی مذاکره کند، به اتهام خرید غیرقانونیِ طلا بازداشت شد.

دیکانُت همچنین اعلام کرد که مقام‌های ایرانی برای آزادی اِرین ـ کامبِروِل درخواست ۴۰ هزار یورو (۴۵ هزار و ۳۹۲ دلار) کرده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه حاضر نشد اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کند اما گفت: «کنسولگری فرانسه توانسته است چندین بار با او ملاقات کند و در مورد وضعیت او بسیار نگران است. ما ضمن احترام به روند قانونی کار در ایران با خانواده او و مقام‌های ایرانی در حال همکاری هستیم تا از وضعیت خانم اِرین ـ کامبِروِل اطمینان حاصل کنیم.»

مقام‌های ایرانی حاضر نشدند درباره بازداشت نلی اِرین ـ کامبِروِل اظهارنظر کنند.

روابط ایران و فرانسه به‌رغم آن‌که دو کشور خود را به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند می‌دانند، در شش ماه گذشته پرتنش بوده است.

فرانسه سفیر جدید خود در تهران را هنوز منصوب نکرده و به انتصاب سفیر جدید ایران در پاریس پاسخ نداده است.

پنج منبع دیپلماتیک نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی غرب در آبان‌ماه سال جاری به خبرگزاری رویترز گفتند که فرانسه یک دیپلمات ایرانی را در ارتباط با حمله به گردهمایی تیرماه (ژوئن) سازمان مجاهدین خلق در شمال پاریس، از کشور خود اخراج کرده اما این خبر انتشار عمومی نیافته است.

فرانسه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر ایران را متهم کرد که طرح حمله به گردهمایی مجاهدین خلق را ریخته است.

گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق ۳۰ ژوئن / ۹ تیر در منطقه ویوپنت واقع در شمال پاریس برگزار شده بود.

دولت فرانسه در ارتباط با حمله به این گردهمایی دارایی‌های دو ایرانی به نام‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را به مدت شش ماه مسدود کرد.

پلیس فرانسه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر در عملیات «پیش‌گیری از تروریسم» در منطقه گراند سنت، واقع در شمال این کشور یک مرکز اسلامی به نام «مرکز زهرا» و خانه‌های مسئولان آن را مورد بازرسی قرار داد و سه نفر را بازداشت کرد. این مرکز مواضعی نزدیک به ایران و حزب‌الله لبنان دارد.

فرانسه همچنین در ماه‌های اخیر بارها نسبت به برنامه موشکی ایران هشدار داده است. وزیر خارجه فرانسه در بهمن‌ماه امسال اعلام کرد چنان‌چه مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران پیشرفت محسوسی نداشته باشد، فرانسه تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای علیه ایران وضع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    45 هزار دلار یعنی تقریبا 612 میلیون تومان. در ایران کنونی رقم زیادی محسوب نمی شود. احتمالاً بابت وثیقه باشد. نمیتوان تصور کرد رژیم گروگانگیر ایران چنین مبلغ کمی درخواست کرده باشد.