ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر کره شمالی وارد هانوی شد

کیم جونگ اون چهارشنبه و پنج‌شنبه در هانوی با ترامپ دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. ترامپ گفته است که «نشست بسیار بزرگی» با کیم در پیش دارد.

رهبر کره شمالی صبح سه‌شنبه ۷ اسفند / ۲۶ فوریه وارد هانوی پایتخت ویتنام شد تا در دو روز آینده با رئیس جمهوری آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره برای دومین بار گفت‌وگو کند. در دیدار نخست در سنگاپور آن‌ها در این‌باره به توافق‌هایی دست یافتند. ترامپ دیدار هانوی را «نشست بسیار بزرگ» توصیف کرده است.

در ایستگاه قطار شهر دونگ دانگ ویتنام از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی استقبال شد.

به‌گزارش رویترز، با ورود کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به ویتنام، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز عصر سه‌شنبه وارد هانوی خواهد شد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه ۶ اسفند / ۲۵ فوریه از هواپیمای ریاست جمهوری اعلام کرد که دونالد ترامپ و کیم جونگ اون عصر چهارشنبه قبل از ضیافت شام به‌شکل کوتاه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

سندرز همچنین گفت نشست رسمی این دو برای روز پنج‌شنبه برنامه‌ریزی شده است.

در جریان نخستین دیدار ترامپ و کیم در ماه ژوئن در سنگاپور، آن‌ها متعهد شدند تا راه را برای خلع سلاح کامل شبه‌جزیره کره بگشایند، اما از آن زمان به بعد، نتایج کمی به‌دست آمده است.

واشنگتن از سال‌ها پیش، قبل از آن‌که حرکتی از سوی پیونگ‌یانگ ببیند از خلع سلاح کامل هسته‌ای، قابل تأیید و غیرقابل برگشت کره شمالی سخن گفته است.

کیم جونگ اون که با قطار به ویتنام سفر کرده پس از عبور از مرز چین و ویتنام صبح سه‌شنبه به ایستگاه قطار شهر دونگ دانگ رسید. کیم یوـجونگ خواهر او نیز در این سفر او را همراهی می‌کند.

در ایستگاه قطار دونگ دانگ، نمایندگان ویتنام و گارد افتخار منتظر هیئت نمایندگی کره شمالی بودند و فرش قرمز پهن شده بود.

رهبر کره شمالی سپس در یک خودرو با محافظ، مسافت دو ساعته به هانوی را طی کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا زودتر به پایتخت ویتنام رسید. او قرار است امروز (سه‌شنبه) با استفن بیگن، نماینده آمریکا در امور کره دیدار کند.

موفقیت دومین نشست رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی در هانوی تا حد زیادی منوط به آن است که کیم جونگ اون تا چه اندازه به خلع سلاح هسته‌ای تعهد نشان دهد. اعلام جرئیات کامل فهرست برنامه هسته‌ای کره شمالی از جمله راه‌های نشان‌دهنده تعهد این کشور است، اما رهبر کره شمالی تاکنون با اعلام جزئیات مخالفت کرده و می‌گوید ارائه چنین فهرستی به معنای در اختیار قرار دادن فهرستی از اماکن است که بتواند هدف آمریکا قرار گیرد.

ترامپ پیش از عزیمت به ویتنام به خبرنگاران گفته بود که «نشست بسیار بزرگی» با کیم در پیش دارد.

روز گذشته (دوشنبه) ترامپ در صفحه توئیتر خود درباره مزایای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی نوشته بود:

«با خلع سلاح کامل هسته‌ای، کره شمالی به سرعت به یک قدرت اقتصادی تبدیل خواهد شد. بدون آن وضع به همین منوال خواهد بود. کیم تصمیم عاقلانه‌ای خواهد گرفت.»

اما ترامپ یکشنبه گذشته در سخنانی، ظاهراً هرگونه امید برای به‌دست آوردن موفقیت بزرگ در هانوی را کاهش داد. او گفت تا زمانی که کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای خود را متوقف کند، خوشحال خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این‌که «من عجله‌ای ندارم»، گفت:

«فقط آزمایش [هسته‌ای] نمی‌خواهم تا زمانی که آزمایشی وجود ندارد، ما خوشحال هستیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.