ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه و سوریه خواهان خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه شدند

روسیه و سوریه می‌گویند نیروهای آمریکایی به‌شکل غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند و باید به‌طور کامل خارج شوند. آن‌ها همچنین خواهان انتقال هزاران پناهجوی سوری از اردوگاه رُکبان شدند.

روسیه و سوریه از آمریکا خواستند نیروهای خود را به‌طور کامل از سوریه خارج کند و اجازه دهد پناهندگانی که در اردوگاه رُکبان در جنوب شرقی به‌سر می‌برند توسط نیروهای روسی و سوری تخلیه شوند.

نیروهای آمریکایی در سوریه ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۸ اسفند / ۲۷ فوریه منتشر کرده آورده است که نیروهای روسیه و سوریه اتوبوس‌هایی را برای خروج پناهندگان از اردوگاهی در منطقه رُکبان آماده کرده‌اند تا آن‌ها را به‌شکلی امن از این اردوگاه انتقال دهند که بتوانند زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.

با وجود تلاش‌های هفته گذشته روسیه برای ایجاد «گذرگاه‌های انسانی» در این منطقه، حدود ۱۰ هزار پناهجوی سوری در اردوگاه رُکبان در شرایط دشواری به‌سر می‌برند. این اردوگاه در مرز سوریه با اردن قرار دارد.

در بیانیه آمده است: «ما همچنین از ایالات متحده آمریکا که نیروهایش به‌شکل غیرقانونی در خاک سوریه هستند می‌خواهیم که کشور را ترک کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر سال جاری) با اعلام پیروزی بر گروه «دولت اسلامی» (داعش)، دستور خروج ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی از خاک سوریه را صادر کرد. آمریکا به‌تازگی گفته است که حدود ۴۰۰ نفر از نیروهای خود را در دو منطقه سوریه حفظ خواهد کرد.

کردهای سوریه که به‌همراه برخی از کشورهای متحد آمریکا از خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه انتقاد کرده بودند از حفظ شماری از سربازان آمریکایی در خاک سوریه استقبال کردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز دوشنبه ۶ اسفند / ۲۵ فوریه در دیدار با برهم صالح، همتای عراقی خود در کاخ الیزه از حفظ سربازان آمریکایی در سوریه اظهار خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    - خامنه‌ای در این دیدار در حضور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و علی اکبر ولایتی خطاب به بشار الاسد گفت: «حمایت ازسوریه را حمایت از مقاومت می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم! سوریه با استقامت و همراهی مردم آن توانست در مقابل یک ائتلاف بزرگ از آمریکا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ایستادگی کند و با پیروزی از این حادثه خارج شود!». «جنابعالی با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید!! و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت وآبروی بیشتری یافت!».! خامنه‌ای سپس به مسئله منطقه حائل پیشنهادی در مناطق كُردنشين سوریه اشاره کرد و گفت که «منطقه حائل که آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند از جمله‌ی توطئه‌های خطرناک است که باید با قاطعیت آن را رد کرد و در مقابل آن ایستاد! - ظریف ۲۴ بهمن، در یک سخنرانی گفته بود «افتخار می‎کنیم به خاطر فلسطین تحت فشاریم!!» او یک روز قبل از آن در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ نقض حقوق بشر در ایران را رد کرده و ادعا کرده بود در ایران زندانی سیاسی نداریم!! و گفته بود خودش پروفسور حقوق بشر است!!? و ۳۰ سال در این حوزه کار کرده و آشنایی کامل به این مسائل دارد!

  • طاهر

    اول توسط مردم سوریه مشخص شود که دولت اسد قانونی است وبعد از آن مشخص میشود که چه کسانی بطور غیر قانونی در سوریه هستند 400 هزار نفر از مردم آن کشور تا بحال توستوهمین نیروهای قانونی به هلاکت رسیده اندِ