ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه به صورت رسمی تائید شد

رئیسی در اعدام زندانیان سیاسی دهه شصت نقش داشت و در همه سال‌های گذشته از مسئولان اصلی قوه قضائیه بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری هفتگی خود ریاست ابراهیم رئیسی بر دستگاه قضایی را تائید کرد. او از عوامل اصلی اعدام زندانیان سیاسی در دهه شصت خورشیدی است. رهبر جمهوری اسلامی نقش داشتن رئیسی در اعدام‌های دهه شصت را از «افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی» خوانده است.

ابراهیم رئیسی، از عاملان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت در آغوش علی خامنه‌ای

انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که از مدت‌ها قبل به شکل غیررسمی و شایعه مطرح بود، سرانجام از سوی سخنگوی قوه قضائیه تائید شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای یکشنبه ۱۲ اسفند در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پس از تغییر رییس قوه قضائیه در این دستگاه باقی می‌ماند، گفت که « حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه هم به رئیس جدید آقای رئیسی و قوه قضائیه کمک خواهم کرد».

این نخستین بار است که یک مقام حکومتی انتصاب رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تائید می‌کند.

او جایگزین صادق آملی لاریجانی خواهد شد که پس از مرگ محمود هاشمی شاهرودی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

رئیسی یکی عاملان کشتار زندانیان سیاسی دهه شصت خورشیدی در ایران است که بهار ۱۳۹۶ به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عضویتش در هیئت مرگ دستگاه قضایی را رد کرد. ۱۸ آذر امسال نیز رئیسی گفت که در زمینه اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ هیچ مسئولیتی نداشته است.

شاهدان عینی اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ خورشیدی اما نقش رئیسی در اعدام حداقل پنج هزار زندانی سیاسی را تائید کرده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ بدون نام بردن از رئیسی، اعدام زندانیان سیاسی در دهه شصت را از «افتخارات بزرگ نظام» خواند.

او پس از ناکامی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی را به عنوان یکی از اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی کرد.

رئیسی پیش از این نیز به دنبال مرگ عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، با حکم علی خامنه‌ای جایگزین او شد.

او در سال ۱۳۵۹ پس از یک دوره زمانی کوتاه که به عنوان دادیار در کرج فعالیت کرد با حکم علی قدوسی به عنوان دادستان کرج انتخاب شد. رئیسی به فاصله کوتاهی همزمان دادستانی همدان را نیز عهده‌دار شد.

رئیسی در ادامه به مقام معاون و جانشینی دادستان انقلاب تهران منصوب و از سوی روح‌الله خمینی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های ویژه را عهده‌دار شد.

رئیسی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۳معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی بود و پس از آن نیز تا سال۱۳۹۴ دادستان کل کشور شود. دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت که به اتهامات روحانیون رسیدگی می‌کند از دیگر مقام‌های قضایی تولیت آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس ارمند

    یک سطح شعور برای رهبری در ایران تعریف کنید. توهین به ملت عظیم و باسابقه با تمدنی کهن با یک ملای پابرهنه بی سواد...؟؟؟!!!

  • farid

    - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: ابراهیم رئیسی سکاندار قوه قضاییه می‌شود! - درانتخابات ریاست جمهوری قبلی سفیر روسیه به مشهد رفت و از ریسی پشتیبانی کرد! و سفیر انگلیس پس از حمایتهای همه جانبه از دولت روحانی ٫ چندی پیش در ملاقاتی محرمانه از لاریجانی در انتخابات بعدی حمایت کرد! - إز آنطرف روسیه و انگلیس مستعمر گران کهنه کار که با وجود حکومت اسلامی نیازی به قرار داد وثوق الدوله ندارند در پی تعیین ریس جمهور و رهبر آینده وریس قضایی از بین برادران لاریجانی ورئیسی...هستند تا ایران را در حالت تاریک قرون وسطایی نگه دارند و نفت ودریا ومنابع و نفوذ در منطقه را ارزان بدست آورند و دیگر نیاز به کودتایی شبیه علیه رضاخان در۱۲۹۹ و یاعلیه مصدق در ۱۳۳۲ و بعدها علیه شاه در ۱۳۵۷ نشوند!.

  • کارو

    شاید بتوان این اعطای مقام را ازسرگیری مجدد پروژۀ رهبر کردن رئیسی دانست. اگرچه این پروژه در انتخابات ریاست جمهوری و در مورد قوۀ مجریه به بار ننشست، اما هم اکنون وی رئیس یکی از سه قوه یعنی قوۀ قضاییه شده است. رئیسی یک آخوند بی اراده و دارای شخصیتی غیرکاریزماتیک است و دقیقا به همین دلیل هم میتواند به عنوان یک عروسک خیمه شب بازی از طرف سپاه پاسداران و مافیای قدرت در این نیروی نظامی مورد استفادۀ سیاسی قرار بگیرد. سپاه برای در دست گرفتن قدرت بعد از مرگ سیدعلی برنامه ریزی میکند و مشخصاً گزینه ای را برای رهبری بعد از وی مورد حمایت قرار میدهد که انسانی بی اراده و تابع جریان های سیاسی پرقدرت مانند سپاه باشد و بتواند بر وی سوار شود. به نظر میرسد رئیسی بهترین گزینه برای سپاه است و از مقام رهبری تنها یک اسم برجای خواهد گذاشت و قدرت و تصمیمگیری را فرماندهان نظامی و چهره های پشت پرده و مافیای سپاه در دست خواهند داشت.

  • reza

    از گل بهتر غضنفر... کفتارهای پیر به تايید اهریمن رفتند در حمایت دیوان سیاه دل دژخیمان تیره دل و ناکسان پست...