ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات به بوتفلیقه در الجزایر ادامه دارد

بوتفلیقه که از بیست سال قبل قدرت را در اختیار دارد شامگاه شنبه مدیر کارزار تبلیغاتی خود را برکنار کند. نماینده او قرار است امشب به شورای قانون اساسی مراجعه کند.

معترضان به عبدالعزیز بوتفلیقه در الجزیره، پایتخت الجزایر، یکشنبه سوم مارس/ ۱۲ اسفند بار دیگر به خیابان آمدند. منابع خبری حضور معترضان را گسترده توصیف کردند. رئیس جمهوری الجزایر هم شامگاه دوم مارس رئیس کارزار تبلیغاتی خود را برکنار کرد. منابع خبری وابسته به دولت الجزایر هم گزارش کردند عبدالعزیز زعلان، مدیر کارزار تبلیغاتی جدید او شامگاه امروز با نامه‌ای از رئیس دولت به شورای قانون اساسی می‌رود. مشخص نیست که این نامه اعلام نامزدی بوتفلیقه است یا اعلام کناره‌گیری او از رقابت انتخاباتی.

اعتراضات الجزایر- منبع: شبکه اجتماعی توییتر

در آخرین روز مهلت نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، هزاران معترض در الجزیره پایتخت این کشور به خیابان آمدند. آنها خواستار عدم حضور عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری کنونی در انتخابات بعدی هستند.

اعتراضات به بوتفلیقه از ۱۰ روز قبل آغاز و گسترش یافت. معترضان در خیابان دست‌نوشته‌هایی همراه دارند که از رئیس جمهوری کنونی می‌خواهد برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشود.

بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ در مقام رئیس جمهوری الجزایر حضور دارد. به رغم سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ او همچنان حاضر به ترک مقام ریاست جمهوری نیست.

بوتفلیقه شامگاه شنبه دوم مارس عبدالمالک سلال، مدیر کارزار انتخاباتی خود را برکنار کرد. دلیل برکناری او هنوز فاش نشده است.

براساس قانون انتخابات در الجزایر نامزدهای انتخابات هنگام ثبت‌نام موظف هستند که فهرست دارایی و اموال خود را به ستاد برگزاری انتخابات ارائه کنند.

به گزارش بخش عربی شبکه خبری الجزیره، بوتفلیقه قرار بود که یکشنبه مدارک مورد نیاز و لیست اموال خود را به ستاد برگزاری انتخابات ارائه کند اما بعدازظهر یکشنبه گزارشی مبنی بر این اقدام او منتشر نشده است.

رئیس جمهوری الجزایر چندی پیش برای درمان به سویس سفر کرد و به تازگی بار دیگر به الجزیره بازگشته است.

او که از بیست سال قبل قدرت را در الجزایر در اختیار دارد به فساد اقتصادی و ناتوانی در اداره امور متهم است.

معترضان خواستار کناره‌گیری بوتفلیقه و همراهان او در هیئت دولت هستند. در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، معترضان نام اعضای هیئت دولت را فریاد می‌زنند و آنها را سارق می‌نامند.

در جریان اعتراضات ۱۰ روز گذشته دست‌کم صدها تن از معترضان دستگیر شدند. ماموران امنیتی به معترضان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

جمیله بوحیرد از اعضای برجسته جبهه آزادیبخش الجزایر در جریان مبارزات استقلال الجزایر هم شنبه دوم مارس به معترضان در خیابان پیوست.

وزارت بهداشت الجزایر شنبه دوم مارس اعلام کرد که در جریان اعتراضات حداقل یک تن به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داد. ۱۸۳ تن نیز مجروح شدند.

اعتراضات الجزایر که در الجزیره و چند شهر دیگر جریان دارد، گسترده‌ترین اعتراض مردمی پس از اعتراضات موسوم به «بهار عربی» در تونس، مصر و سوریه توصیف شده است.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر آوریل ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و تا به حال حداقل چهار رقیب برجسته بوتفلیقه برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند. با این حال تحلیلگران به الجزیره گفتند که امکان اجماع میان مخالفان رئیس جمهوری وجود ندارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.