ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا سامانه دفاع موشکی تاد را در اسرائیل مستقر کرد

انتقال این سامانه دفاعی همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها بین ایران و اسرائیل انجام شد. نتانیاهو اعلام کرد اسرائیل اکنون بهتر می‌تواند با تهدیدات «دور و نزدیک» مقابله کند.

مقامات ارتش اسرائیل و ایالات متحده دوشنبه ۴ مارس / ۱۳ فوریه خبر دادند که ارتش آمریکا برای اولین بار پیشرفته‌ترین سامانه دفاع ضدموشکی خود را در اسرائیل مستقر کرد.

سامانه دفاع ضدموشکی تاد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در اسرائیل از ماه مارس سال جاری آغاز شد. سخنگوی فرماندهی اروپای ارتش آمریکا گفته است که این اقدام با هدف آزمایش قابلیت نظامی ایالات متحده در استقرار سریع تسلیحات نظیر این در سراسر جهان انجاک شده است.

ارتش آمریکا به خاطر دلایل امنیتی درباره مدت زمان انتقال سامانه دفاع موشکی تاد سکوت کرده است. این سامانه دفاع موشکی مشترکاً توسط «لاکهید مارتین» و «ریتیون» دو شرکت بزرگ نظامی آمریکایی مستقر در تگزاس ساخته شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در این کشور استقبال کرد:

«سامانه تاد یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع موشکی جهان است. این سامانه به ما برای دفاع مؤثرتر از دور و نزدیک و همه مناطق خاورمیانه به ما کمک می‌کند.»

این اقدام در زمان اوج گرفتن تنش‌ها بین ایران و اسرائیل انجام شد. در پی بمباران هوایی که ارتش اسرائیل در سوریه انجام داد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت که نمی‌تواند احتمال درگیری نظامی بین دو کشور را رد کند.

ارتش ایالات متحده گفت که تصمیم برای انتقال سریع سامانه ضدموشکی تاد به اسرائیل برای «نشان دادن تعهده ادامه‌دار ایالات متحده نسبت به امنیت منطقه‌ای اسرائیل انجام شده است.»

سخنگوی فرماندهی اروپای ارتش آمریکا گفت: «تاد پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و هوایی در جهان است و این تمرین آمادگی برای استقرار سامانه نشان می‌دهد که نیروی هوایی ابالات متحده چابک است و می‌تواند به سرعت و بدون پیش‌بینی به هر خطری، در هر جا و هر زمانی، پاسخ بگوید.»

به عنوان بخشی از این پروژه نیروهای ایالات متحده در نقاط مختلف اروپا، آمریکا، و اسرائیل به کار گرفته خواهند شد تا با همکاری نزدیک نیروی دفاعی اسرائیل سیستم دفاع موشکی تاد را راه‌اندازی کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفته است که استقرار تاد از تمرین‌های شبیه‌سازی شده سابق که مشترکاً با ایالات متحده برگزار می‌شد متفاوت است و شامل هماهنگی تاکتیکی نیروهای دو ارتش نیز می‌شود.

او گفت همه قطعات سامانه ضدموشکی تاد در یک ایستگاه نیروی هوایی در صحرای نگب در جنوب اسرائیل نگهداری می‌شود. این سامانه به زودی به مکان نامعلومی در جنوب اسرائیل منتقل خواهد شد.

او همچنین افزود: «از نظر اسرائیل مزیت آن در این است که فرصتش را داریم تا تاد را در سامانه‌های خودمان ادغام کنیم  و سناریوهای مختلفی را شبیه‌سازی کنیم.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سفر کوتاهی که چند روز پیش به روسیه داشت گفته بود که ایران تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات در منطقه است و اسرائیل مصمم است به مقابله با ایران در سوریه ادامه دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.