ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان عفو بین‌الملل: برای درخواست آزادی نسرین ستوده به ابراهیم رئیسی نامه بنویسیم

پیشنهاد عفو بین‌الملل این است که به دلیل زندانی بودن نسرین ستوده، به ابراهیم رئیسی که به زودی جانشین صادق آملی لاریجانی می‌شود اعتراض و آزادی فوری و بی‌قید و شرط این وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر از او خواسته شود.

عفو بین‌الملل: نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع برجسته حقوق بشر در ایران، پس از دو محاکمه بسیار ناعادلانه با حکم ۳۴ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق روبه‌روست.

اتهام‌های وارد شده به او اما تنها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و صلح‌طلبانه حقوق بشری، از جمله دفاع از زنان معترض به قانون حجاب اجباری در ایران (دختران خیابان انقلاب) و مخالفت شدید او با مجازات مرگ است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در بند در زندان اوین

سازمان عفو بین‌الملل پیشنهاد راه انداختن کارزاری برای آزادی نسرین ستوده را داده و در فراخوانی از افراد علاقه‌مند خواسته است برای آزادی نسرین ستوده، به ابراهیم رئیسی، رئیس بعدی قوه قضاییه نامه بنویسند و از او بخواهند خانم ستوده را فورا آزاد کند.

پیشنهاد عفو بین‌الملل این است که به دلیل زندانی بودن نسرین ستوده، به ابراهیم رئیسی که به زودی جانشین صادق آملی لاریجانی می‌شود اعتراض و آزادی فوری و بی‌قید و شرط این وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر از او خواسته شود.

این سازمان همچنین خواسته است که در این نامه به «بازداشت خودسرانه» خانم ستوده و «حکم به شدت ناعادلانه زندان» برای او اعتراض شود.

نسرین ستوده روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ابتدا گفته شد علت بازداشت او اجرای حکم پنج سال زندانی است که به شکل غیابی برای او صادر شده است اما بعد روشن شد که او به دلیل شکایت «مهدی پِیتام»، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده، از دختران خیابان انقلاب، به زندان منتقل شده است.

خانم ستوده وکالت چند معترض به حجاب اجباری را بر عهده داشته است.

به این وکیل دادگستری اتهام‌های مختلفی همچون «تبلیغ علیه نظام»، «اهانت به رهبری» و «جاسوسی» زده شده است که می‌تواند به احکام سنگین برای او منجر شود.

نسرین ستوده پیش‌تر و در شهریور ماه سال ۸۹ در حالی که وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی را برعهده داشت، بازداشت و به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد. این وکیل دادگستری سپس در شهریور ماه ۹۲ پس از سپری کردن سه سال زندان آزاد شد.

بخشی از دادخواستی که در نامه پیشنهادی سازمان عفو بین‌الملل خطاب به رئیس بعدی قوه قضائیه آمده، از این قرار است:

«من از شما می‌خواهم نسرین ستوده را بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد کنید زیرا او یک زندانی عقیدتی است که تنها به دلیل فعالیت‌ صلح‌آمیز در راه اصول حقوق بشر زندانی شده است. علاوه بر این لطفا اطمینان حاصل کنید که او به طور منظم با خانواده و وکیل منتخب خود در تماس باشد. من از شما می‌خواهم فعالیت برای حقوق زنان، از جمله اعتراض مسالمت‌آمیز به حجاب اجباری عملی جنایت‌کارانه محسوب نشود و مقررات حجاب اجباری در ایران لغو شود.»

لینک این مطلب در سایت دادخواست

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • badralsadat madani

    از امضا کردن هیچ نامه و درخواستی برای آزادی هیچ زندانی سیاسی ابایی ندارم چون معتقدم افراد نباید به خاطرعقاید شان زندانی و شکنجه بشوند اما درخواست ازابراهیم رئیسی ؟؟!!!این قتل عام کننده , قاتل هزاران جوان و نوجوان و زنان باردار ؟؟ متاسفم سازمان عفو بین الملل به عقیده من اینکار یعنی مشروعیت بخشیدن به جنایت کاری که خود میبایست پشت میله های زندان باشد و نه بر مسندقضا