ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراضات خیابانی در الجزایر علیه عبدالعزیز بوتفلیقه

موج اعتراضات بی‌سابقه خیابانی چالشی برای مجموعه حاکم بر الجزایر

سه شنبه ۵ مارس/۱۴ اسفند هزاران نفر در الجزایر بازهم در شهرهای مختلف به خیابان آمدند و خواهان کنار رفتن عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری ۸۲ ساله الجزایر شدند. او یکشنبه در میان اعتراض مخالفان برای پنجمین دور متوالی اعلام کرد که برای نامزدی درانتخابات بعدی ریاست جمهوری ثبت نام کرده است. معترضان خواستار کناره‌گیری او از انتخابات و لغو ثبت‌ نام او هستند.

FILES-ALGERIA-POLITICS-VOTE
عبدالعزیز بوتفلیقه ۱۳ اسفند برای رای دادن در انتخابات پارلمانی در انظار عمومی ظاهر شد

به گزارش خبرگزاری رویترز اعتراضات خیابانی در الجزایر بدون رهبر و برنامه‌ریزی قبلی در جریان است. الجزایر هنوز تحت تسلط نیروهای نظامی قدیمی مانند بوتفلیقه است که در جنگ استقلال این کشور از فرانسه در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ حضور داشتند. بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون رئیس جمهوری الجزایر است و پس از سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ به ندرت در انظار عمومی حضور داشته. سال‌های طولانی است که بسیاری از مردم الجزایر از ترس نیروهای امنیتی از سیاست دوری کرده‌اند. در حال حاضر بخش بزرگی از جمعیت ۴۰ میلیونی الجزیره را جوانان تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد آن‌ها زیر ۳۰ سال دارند. جوانان الجزایر که در صف اول اعتراضات دیده می‌شوند، خواهان روی کار آمدن نسل جدیدی از سیاستمداران هستند که بتوانند با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، خدمات بهتری به مردم ارائه کرده و به فساد گسترده در کشوری که بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا به‌شمار می‌رود، پایان دهند. موج اعتراضات خیابانی که از زمان «بهار عربی» بی‌سابقه بوده است، از هفته‌های گذشته آغاز شده و چالش بزرگی بر سر راه مجموعه حاکم بر الجزایر قرار داده که شامل حزب حاکم، تجار، ارتش و نیروهای امنیتی می‌شود.

بوتفلیقه با انتشار پیامی اعلام کرده که «صدای اعتراض جوانان» را شنیده است. رئیس جمهوری الجزایر از معترضان خواسته که به او یک دوره دیگر فرصت دهند تا زمینه انتخابات ریاست جمهوری بعدی را فراهم کند. بوتفلیقه وعده داده که در این صورت ممکن است زودترز از موعد کناره‌گیری کند. پیام او اما در روند اعتراضات بی‌اثر بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.