ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی در حال بازسازی یک پایگاه موشکی است

در همان حال سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی و گرسنگی در این کشور هشدار داده است. ۱۱ میلیون نفر در کره شمالی به اقلام غذایی نیازمندند.

کره شمالی در حال بازسازی مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است. در همان حال سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی و گرسنگی در این کشور هشدار داده است. ۱۱ میلیون نفر در کره شمالی به اقلام غذایی نیازمندند.

مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری»

کره شمالی در حال بازسازی مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به خبرگزاری یونهاپ، تصاویر ماهواره‌ای در فاصله ۱۶ فوریه تا ۶ مارس بازسازی مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» را ثبت کرده‌اند. دور دوم مذاکرات خلع‌سلاح هسته‌ای ترامپ و کیم ۲۸ فوریه در هانوی، پایتخت ویتنام آغاز شد. به این ترتیب یا اندکی قبل از آغاز مذاکرات یا فقط چند روز بعد از شکست مذاکرات، پیونگ یانگ بازسازی مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» را آغاز کرده است.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در واشنگتن نیز روز گذشته در گزارشی مشابه، با استناد به همین تصاویر ماهوره‌ای، نتیجه گرفته است که کره شمالی به دنبال «بازسازی سریع» پایگاه موشکی «تونگچانگ-ری» است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری در هانوی گفته بود کیم به او قول داده که از آزمایش‌های موشکی خودداری کند.

مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» بزرگ‌ترین مرکز آزمایش‌های موشکی کره شمالی است. بعد از دور نخست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، پیونگ‌یانگ تخریب این مرکز را آغاز کرد اما در اوت سال گذشته عملیات تخریب متوقف شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ اعلام کرده که چنانچه پیونگ‌یانگ از خلع سلاح هسته‌ای دست بردارد، آمریکا تحریم‌های اقتصادی سنگین‌تری علیه کره شمالی اعمال می‌کند. بولتون در گفت‌وگو با فاکس نیوز، این سخنان را پیش از انتشار تصاویر ماهواری از مرکز پرتاب موشک «تونگچانگ-ری» بیان کرده است.

در سال ۲۰۱۲ کره شمالی متعهد شده بود که در ازای اقلام غذایی، آزمایش‌های موشکی را متوقف کند. پیونگ‌یانگ اما به زودی توافق با دولت اوباما را نقض کرد و یک ماهواره‌بر را با کلاهک هسته‌ای تجهیز کرد. ایالات متحده این اقدام پیونگ‌یانگ را به عنوان نقض قطع‌نامه‌های سازمان ملل درک کرده بود.

همزمان با این تحولات، سازمان ملل اعلام کرده که در کره شمالی به دلیل خشکسالی تولید محصولات کشاورزی به طرز بی‌سابقه‌ای در یک دهه گذشته کاهش پیدا کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل کل برداشت کشاورزان کره شمالی به ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسیده و به این ترتیب دست‌کم برداشت محصول ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته. تپن میشرا، هماهنگ‌کننده سازمان ملل نسبت به وقوع قحطی و گرسنگی و شیوع بیماری‌های واگیردار در کره شمالی هشدار داده است. ۱۱ میلیون نفر در این کشور به اقلام غذایی نیازمندند.

دور دوم مذاکرات هسته‌ای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پنج‌شنبه ۹ اسفند /  ۲۸ فوریه به‌ دلیل ادامه تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ بدون نتیجه پایان یافت. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که ظاهراً از شکست این مذاکرات خشنود بود، خطاب به ترامپ نوشت دیپلماسی با نمایش‌های پرجلوه جور درنمی‌آید و بهتر از برجام میسر نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.