ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: رهبر، فرماندهی جنگ اقتصادی را به رئیس‌جمهوری سپرد

روحانی در سفر به لاهیجان ضمن اعلام این‌که «دشمن» در یک سال گذشته پی‌درپی شکست خورده، کشور را در شرایط بسیار حساس و جنگ اقتصادی دانست و گفت این جنگ به «فرمانده واحد» نیاز دارد.

در حالی‌که مخالفان دولت تبلیغات خود را علیه حسن روحانی و دولتش، به‌ویژه در مورد پیوستن ایران به گروه ويژه اقدام مالی (FAFT) شدت بخشیده‌اند، روحانی کشور را در شرایط حساس و جنگ اقتصادی با «دشمن» دانست و گفت رهبر جمهوری اسلامی فرماندهی در جنگ اقتصادی را به او سپرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در لاهیجان - چهارشنبه ۱۵ اسفند

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، چهارشنبه ۱۵ اسفند به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت به استان گیلان سفر کرد و در لاهیجان به سخنرانی پرداخت.

او در این سخنرانی به سیاق همیشه از ناکامی‌های «دشمن» در یک سال گذشته سخن گفت و افزود ایران در برابر آزمایش تاریخی «پیروزی‌های بزرگی به‌دست آورد».

روحانی در همین حال ایران را در «شرایط بسیار حساس» و «جنگ اقتصادی» توصیف کرد و گفت «دشمن مشکل می‌سازد».

به‌گفته روحانی، سخت‌ترین ماه‌های امسال به‌لحاظ اقتصادی و تورم ماهانه، شهریور و مهر و «تا حدی بهمن‌ماه» بود و «بهترین ماه‌ها» نیز آذر و دی‌ماه بود.

رئیس جمهوری ایران درباره «جنگ اقتصادی» افزود: «در شرایط جنگ اقتصادی کشور به فرمانده واحد نیاز دارد؛ به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم فرماندهی با حضرت‌عالی [باشد] و ما و سایر قوا پشت سر شما هستیم؛ فرمودند فرمانده این جنگ باید رئیس‌جمهور باشد. ایشان دستور دادند که دو قوه دیگر با همه توان در چارچوب مقررات در کنار دولت باشند.»

او گفت پیشنهاد خود را هم در یک جلسه خصوصی دو نفره با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و هم در جلسه‌ای که مسئولان بلندپایه نیز حضور داشتند ارائه داده و پس از آن‌که خامنه‌ای فرماندهی در جنگ اقتصادی را به او و دولت سپرده، او نیز آمادگی خود را اعلام کرده است.

حسن روحانی در حالی به‌نقل از رهبر جمهوری اسلامی خود را «فرمانده واحد در جنگ اقتصادی» خوانده که مخالفان دولت در ماه‌های اخیر او و هیئت وزیرانش را به‌دلیل تلاش برای پیوستن به لوایح چهارگانه گروه اقدام ویژه مالی (FAFT) زیر فشار قرار داده‌اند.

کشورهای اروپایی در بهمن‌ماه گذشته (ژانویه) کانال مالی اروپا و ایران را با عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا» (اینستکس) ثبت رسمی کردند. یکی از شرایطی که اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن کانال مالی تجارت با ایران تعیین کرده پیوستن ایران به گروه ويژه اقدام مالی (FAFT) است. این گروه چهار ماه به ایران فرصت داده. دولت با این اقدام موافق است اما مجمع تشخیص مصلحت بدون اذن رهبری توانایی تصمیم‌گیری ندارد. این مجمع شنبه ۱۱ اسفند بار دیگر برای بررسی الحاق ایران به لایحه پالرمو، یکی از لوایح مربوط به گروه اقدام ویژه مالی، تشکیل شد اما باز هم بی‌نتیجه ماند. قرار است مجمع تشخیص مصلحت پس از نوروز به این موضوع بپردازد.

تصویب این لوایح در ایران با مانع مخالفان دولت در حکومت اسلامی مواجه شده است. روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند، گروهی از طلبه‌های قم در مدرسه فیضیه دست به تجمع اعتراضی زدند. آن‌ها از FAFT و برجام به‌عنوان «قرارداد‌های ننگین استعماری» یاد کرده و حسن روحانی را به خیانت متهم کردند. در بیانیه پایانی تجمع‌، طلبه‌ها پیشنهاد دادند که در کاروانی کفن‌پوش عازم تهران شوند با این هدف که اجازه ندهند به «امام خامنه‌ای» در بحث FAFT جام زهر را بنوشانند.

سفر روحانی به استان گیلان دو روزه است و تا فردا (جمعه) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • س ن از تهران

    این روحانی و این نظام آنقدر مقدس است که این بیچاره ی درمکاندذه مجبور است به رهبر پناه ببرد تا شاید کسی حرفش را بشنود و باور کند و اوامرش را اجرا نماید!

  • Faryad

    افشاگری فعالان بازار #گوشت در شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی درباره وجود مافیای خیلی «خاص»- که جرات نمیکنند حتی اسمشان را ببرند- واردکننده گوشت که گوشت را کیلویی ۲۷هزارتومان وارد می‌کند و کیلویی ۱۲۰هزارتومان بفروش می‌رساند. یکی از فعالان بازار گوشت خطاب به #مردم می‌گوید مطالبه‌گر باشید و حق خود را بگیرید!

  • Nasim

    حسن روحانی، روز چهارشنبه، ۱۵ اسفند، گفت در «جنگ روانی و اقتصادی» که «دشمن» ایجاد کرده، رهبر جمهوری اسلامی او را به عنوان «فرمانده» انتخاب کرده و...!! عجبا! پس تا حالا شما چکاره بودی ؟!

  • آرمان

    روحانی هم گویا دارد تمرین میکند تا ولی فقیه شود