ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گوایدو خواهان تحریم‌های بیشتر اروپا علیه دولت مادورو شد   

در پی اخراج سفیر آلمان از ونزوئلا، رهبر اپوزیسیون این کشور این اقدام را «تهدید آلمان» عنوان کرد و از اروپا خواست تا در قبال آن واکنش نشان دهد. آمریکا تحریم‌های خود علیه ونزوئلا را تشدید کرد.

خوان گوایدو اخراج سفیر آلمان از ونزوئلا را «تهدید آلمان» از سوی دولت مادورو دانست و از اروپا خواست تا در برابر این اقدام واکنش مناسب نشان دهد و تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا به‌اجرا گذارد. آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ونزوئلا اعلام کرد.

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور

خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور که خود را رئیس‌جمهوری ونزوئلا نامیده، درباره اخراج دانیل کرینر، سفیر آلمان در کاراکاس اظهارنظر کرد و خواهان تحریم‌های بیشتر علیه دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو شد.

گوایدو که با هفته‌نامه اشپیگل آلمان مصاحبه کرده در این‌باره گفته است: «ونزوئلا در یک نظام دیکتاتوری به‌سر می‌برد؛ این اقدام تهدیدی علیه آلمان است. مادورو به‌طور غیرقانونی پست ریاست جمهوری را اشغال کرده و نمی‌تواند یک سفیر را عنصر نامطلوب بخواند. من از آلمان برای کمک‌های بشردوستانه‌ای که کرده‌‌ است تشکر می‌کنم. هموطنان من از گرسنگی رنج می‌برند، آن‌ها نیاز فوری به کمک دارند.»

گوایدو تأکید کرد که «رژیم نه تنها به‌صراحت سفیر را تهدید می‌کند، بلکه تمامیت فیزیکی او را نیز تهدید می‌کند. حقوق بشر روزانه در کشور نقض می‌شود، تظاهرکنندگان کشته می‌شوند و حملات روزانه صورت می‌گیرد.»

دولت ونزوئلا روز گذشته چهارشنبه ۱۵ اسفند / ۶ مارس، دانیل کرینر، سفیر آلمان در این کشور را به اتهام «دخالت در امور داخلی» ونزوئلا اخراج کرد و وزارت خارجه ونزوئلا به او ۴۸ ساعت مهلت داد تا کشور را ترک کند.

گوایدو در حالی‌که ممنوع‌الخروج است نزدیک به دو هفته قبل، از ونزوئلا خارج شد و پس از شرکت در نشست «گروه لیما» در پایتخت کلمبیا، به کشورهای برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اکوادور سفر کرد. او روز دوشنبه ۱۳ اسفند به کاراکاس بازگشت. گروهی از مقامات خارجی، از جمله سفیر آلمان برای استقبال از گوایدو و به‌منظور جلوگیری از بازداشت احتمالی او به فرودگاه رفته بودند.

گوایدو به اشپیگل گفت: «کشورهای اروپایی باید تحریم‌های مالی علیه رژیم مادورو را بیشتر کنند. یک دیکتاتور تنها زمانی که زیر فشار است واکنش نشان می‌دهد. جامعه جهانی نباید اجازه دهد منابع مالی ونزوئلا هزینه کشتن مخالفان و مردم بی‌گناه شود.»

در همین حال دولت آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه اطرافیان نیکولاس مادورو به‌اجرا گذاشت. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت واشنگتن ویزای ۷۷ تن از مقامات دولتی ونزوئلا و خانواده‌هایشان را لغو خواهد کرد.

مایک پنس همچنین کوبا را به‌دلیل حمایت از دولت مادورو مورد انتقاد قرار داد.

آلمان از جمله کشورهای غربی است که از خوان گوایدو برای ایجاد دولت موقت تا برگزاری انتخابات آزاد در ونزوئلا حمایت می‌کند. مادورو دولت خود را قربانی «جنگ اقتصادی» آمریکا و متحدانش می‌داند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شامگاه دوشنبه ۴ مارس/ ۱۳ اسفند یک بار دیگر هشدار داد که برای حل بحران سیاسی در ونزوئلا ضرورت دارد که دولت مادورو و خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون با یکدیگر وارد گفت وگو شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.