ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ما زنان ایرانی خواهان حجاب اختیاری هستیم!

ما زنان و مردان ایرانی امضاکننده این دادخواست از شارعان و سیاستگذاران حکومت ایران می‌خواهند بدیهی‌ترین حق زنان را به آنان پس بدهند: حق آزادی پوشش. 

آزادی پوشش و انتخاب اینکه انسان چه لباسی بر تن کند، جزء بنیادی‌ترین حقوق انسان‌ است اما این حق بدیهی از زنان ایران سلب شده است.

هر روز دختران جوان به جرم بدحجابی توسط ماموران زن گشت حجاب دستگیر می‌شوند

بدن زن ابژه‌ای نیست که شرع اسلام برایش تصمیم بگیرد. بدن زن به حکومت اسلامی تعلق ندارد. هر کس تنها مالک بدنِ خویش است و تنها اوست که حق دارد برای چگونه پوشاندن بدنش تصمیم ‌بگیرد.

قانون کشور باید به زنان این حق را اعطا کند که شیوه‌ی پوشش خود را انتخاب کنند. چگونگی انتخاب پوشش، مانند انتخاب چادر، روسری، مانتو و … نباید باعث امتیاز دهی حکومت به گروهی از زنان محجبه باشد، در حالی که زنانِ دیگر از امتیازات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محروم شوند.

ما زنان و مردان ایرانی که امضاکنندگان این دادخواست هستیم از شارعان و سیاستگذاران حکومت ایران می‌خواهیم بدیهی‌ترین حق زنان را به آنان پس بدهند: حق آزادی پوشش.

لینک این مطلب در سایت دادخواست

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • majid r

    این حق از زنان ایرانی سلب شده است. چگونه سلب شده است؟ یعنی زنان ایرانی همه یکجور لباس می پوشند؟ چقدر جمهوری اسلامی آزادی بدهد دیگر شما نمی گویید سلب شده است؟ حد آخر این آزادی کجاست؟ اینکه ما زنان را همکنون در خیابان از چادری می بینیم تا کسی که فقط یک بلوز و شلوار و یک تکه کوچک پارچه که فقط 5 سانت سر را پوشانده است . آزادی در انتخاب پوشش نیست؟ من پیشنهادم به جمهوری اسلامی این است با یک تیر برای سازمانهای حقوق بشری دو نشان بزنید آزادی پوشش بدهید. اگر زن باحجابی مورد تعرض جنسی قرار گرفت متعرض را *** کنید اگر زن بی حجابی مورد تعرض قرار گرفت طبق ایده نه به اعدام آنها ، فقط مجازات زندان در حد یک یا دو سال قرار دهید.