ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه شد

همزمان با بهبود روابط پاریس با تهران، رئیس جمهوری فرانسه از نسرین ستوده وکیل زندانی دعوت کرد به عضویت کمیته‌ مشورتی نشست گروه ۷ درآید.

مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که به پیشنهاد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و با تصویب حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد. همزمان با بهبود روابط پاریس با تهران، رئیس جمهوری فرانسه از نسرین ستوده وکیل زندانی دعوت کرد به عضویت کمیته‌ مشورتی نشست گروه ۷ درآید.

سفارتخانه ایران در پاریس

بهرام قاسمی از تیر ۱۳۹۵ تاکنون به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه فعالیت داشت.

وزارت خارجه فرانسه هم پیش از این اعلام کرده بود که فیلیپ تیه‌بو به عنوان سفیر فرانسه در ایران منصوب شده است. او در هفته‌های آینده فعالیت خود را در تهران آغاز خواهد کرد.

مذاکرات پاریس با تهران بر سر آزادی نلی اِرین ـ کامبِروِل، شهروند ۵۹ ساله فرانسوی که در جزیره کیش بازداشت شده بود، اما خبر آن در رسانه‌ها بازتاب نیافته بود، اواخر فوریه/ بهمن سال جاری به ثمر نشست و منجر به آزادی  کامبِروِل شد. ایران و فرانسه درباره محتوای این گفت‌وگوها سکوت کرده‌اند.

پنج منبع دیپلماتیک نزدیک به سرویس‌های اطلاعاتی غرب در آبان‌ سال جاری به خبرگزاری رویترز گفتند که فرانسه یک دیپلمات ایرانی را در ارتباط با حمله به گردهمایی تیرماه (ژوئن) سازمان مجاهدین خلق در شمال پاریس، از کشور خود اخراج کرده اما این خبر انتشار عمومی نیافته است. کیهان، به مدیریت حسین شریعتمداری همزمان با از سرگیری روابط پاریس با تهران در بالاترین سطح از وزارت خارجه خواسته بود در پاسخ به این اقدام یک دیپلمات فرانسوی را از ایران اخراج کند.

فرانسه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر ایران را متهم کرد که قصد داشته به گردهمایی  ۳۰ ژوئن / ۹ تیر مجاهدین خلق منطقه ویوپنت پاریس حمله کند. دولت فرانسه در ارتباط با حمله به این گردهمایی دارایی‌های دو ایرانی به نام‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را به مدت شش ماه مسدود کرد.

فرانسه همچنین در ماه‌های اخیر بارها نسبت به برنامه موشکی ایران هشدار داده است.

همزمان با از سرگیری روابط بین پاریس و تهران در بالاترین سطح، رضا خندان، همسر نسرین ستوده وکیل زندانی و فعال حقوق بشر در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۶ اسفند و در آستانه‌  روز جهانی زن، وکیل قانونی سفارت فرانسه در تهران ‌دعوت‌نامه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از نسرین ستوده، برای عضویت او در کمیته‌ مشورتی هفت کشور صنعتی جهان (گروه هفت / جی ۷) برای بهبود وضعیت زنان در حوزه‌هایی مانند مبارزه با خشونت علیه زنان، ترویج تحصیل دختران و کارآفرینی زنان را به او تحویل داده است. رونوشت این نامه نیز به کانون وکلای مرکز و وزارت خارجه‌ ایران ارسال شده است. نسرین ستوده ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد.

در کارنامه و سوابق کاری بهرام قاسمی سمت‌هایی چون رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره مشترک‌المنافع، مدیر کل غرب اروپا، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار در کشورهای ایرلند، اسپانیا، ایتالیا و همچنین سفیر اکردیته در کشور مالت و برای چند سال نیز به عنوان معاون پژوهش‌های بین المللی مرکز تحقیقات استراتژیک وجود دارد.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.