ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادر اسماعیل بخشی خواهان آزادی فرزندش و تنها نان‌آور خانواده شد

گروهی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، مادر کارگر بازداشتی را در تجمع مقابل حراست شرکت همراهی کردند. حقوق اسماعیل بخشی را قطع کرده‌اند.

مادر اسماعیل بخشی، نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به ادامه بازداشت فرزندش در مقابل حراست شرکت هفت تپه تجمع کرد. گروهی از کارگران نیز او را همراهی کردند. تاکنون دستمزد اسماعیل بخشی پرداخت نشده. تنها منبع درآمد خانواده همان دستمزد اوست.

اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه

اسماعیل بخشی یکشنبه ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شد. او ۴ دی، پس از آزادی با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از شکنجه خود در دوران بازجویی در اطلاعات اهواز پرده برداشت. سپیده قلیان نیز ضمن تأیید شکنجه اسماعیل بخشی اعلام کرد که او را هم در اطلاعات اهواز شکنجه داده‌اند. این افشاگری‌ها الهام‌بخش کارزار «#من_هم_شکنجه_شدم» برای لغو شکنجه شد.

مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ابتدا از «ضرورت رسیدگی به این ادعاها» خبر دادند و سپس به تکذیب موضوع پرداختند. سرانجام شنبه ۲۹ دی  اعتراف‌های اجباری بخشی و قلیان در یک برنامه امنیتی به نام «طراحی سوخته» از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و مأموران امنیتی آنها را یک بار دیگر بازداشت کردند.

به گزارش کانال مستقل کارگران هفت تپه، دوشنبه ۲۰ اسفند گروهی از کارگران این شرکت همراه با مادر اسماعیل بخشی و در حمایت از او مقابل حراست نیشکر هفت‌تپه تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواهان آزادی اسماعیل بخشی شدند.

تاکنون دستمزد اسماعیل بخشی به حسابش واریز نشده است. همان دستمزد ناچیز کارگری تنها منبع درآمد خانواده است.

خانواده اسماعیل بخشی یکشنبه ۲۸ بهمن نیز برای پیگیری وضعیت نماینده بازداشت‌شده کارگران نیشکر هفت‌تپه به دادستانی شوش مراجعه کرده بودند. اما با دستور دادستان، مأموران به اعضای خانواده بخشی حمله کردند. مادر این کارگر زندانی از هوش رفت و به بیمارستان منتقل شد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده که وزارت اطلاعات اسماعیل بخشی را برای نوشتن تکذیبیه در مورد شکنجه و اذیت و آزار روحی و روانی در حین دستگیری و بازداشت تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کانال مستقل کارگران هفت تپه

    فردا اعتصاب گسترده برای آزادی اسماعیل بخشی پیام همکاران: حضور مادر اسماعیل بخشی درب شرکت هفت تپه ساعت چهارده وسی دقیقه با پلاکارد عکس اسماعیل، شیفت روزکار که عازم منزل بودند و تعدادی ازکارگران عصرکار جمعیتی بالغ بر دویست نفر مادر اسماعیل را تا درب مدیریت همراهی و درب مدیریت تجمع کردند. کارگران اعلام کردند که از فردا صبح اعتصابات سراسری خود را تا آزادی اسماعیل از سرخواهند گرفت. ♦️کانال مستقل کارگران هفت تپه