ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برایان هوک: صادرات نفت ایران باز هم باید کاهش یابد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در یک کنفرانس نفتی گفت تأمین بازار نفت این امکان را برای ایالات متحده فراهم می‌سازد که هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را عملی سازد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از موفقیت تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی خبر داد و گفت این تحریم‌ها صادرات نفت ایران را به‌شدت کاهش داده است. او گفت تأمین و تثبیت بازار نفت برای ایالات متحده این امکان را فراهم می‌سازد که هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را عملی کند.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

به‌گزارش رویترز، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، دو تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، و کاهش تولید اوپک و روسیه موجب شده‌اند که تا نزدیک به چهار ماه قیمت جهانی نفت بالا بماند و نفت خام سنگین برای پالایشگاه‌ها گران‌تر شود.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه ۲۲ اسفند / ۱۳ مارس به‌همراه استیو منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس انرژی «انجمن پژوهش کمبریج» (CERA) در شهر هیوستون تگزاس شرکت کرد و گفت: «تحریم‌ها از سال ۲۰۱۷، درآمد نفنی ایران را ۱۰ میلیارد دلار کاهش داده و روزانه ۱،۵ میلیون بشکه نفت ایران از بازار جهانی حذف شده است.»

هوک افزود، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «به‌روشنی اعلام کرده که ما کارزار فشار اقتصادی به ایران را باید به حداکثر برسانیم، با این حال نمی‌خواهیم که به بازار نفت شوک وارد شود، می‌خواهیم بازار نفت باثبات بماند و خوب تأمین شود. این سیاست تغییر نکرده است».

بازار جهانی نفت به دنبال نشانه‌هایی از سوی واشنگتن است که در اوایل ماه مه معافیت از تحریم‌های نفتی را برای مشتریان کلیدی ایران تمدید کند. ایالات متحده در ماه نوامبر سال گذشته بازار جهانی نفت را با معافیت هشت کشور از تحریم نفتی ایران، شگفت‌زده کرد.

در کنفرانس سراویک، استیو منوشین گفت معافیت این کشورها دائمی نیست و همه کشورها باید واردات نفت از ایران را متوقف کنند.

به‌گفته برایان هوک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) پیش‌بینی کرده است که عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ به ۴۴۰ هزار بشکه در روز برسد.

او گفت: «وقتی بازار نفت بهتر تأمین شود، ما قادر خواهیم شد به صفر رساندن صادرات نفت ایران را تسریع کنیم. اما ما می‌‌دانیم که متغیرهای زیادی برای رسیدن به یک بازار نفت باثبات و پایدار وجود دارد.»

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه در کنفرانس «انجمن پژوهش کمبریج» اعلام کرد که کشورش در مسیر رساندن صادرات نفت ایران به صفر پیش می‌رود.

پومپئو ضمن بیان این‌که ایران از صادرات نفت و گاز برای گسترش نفوذ خود در خاورمیانه و به‌ویژه در عراق استفاده می‌کند، گفت: «ما قصد داریم زمانی که شرایط بازار اجازه دهد، صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم.»

پومپئو مدعی شد که نقش ایران در بازار نفت رو به کاهش است و کارزار فشار همه‌جانبه آمریکا صادرات آن کشور را به‌شدت کاهش داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.