ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"فشار علما و مجلس به وزارت فرهنگ و ارشاد ایران"

<p>حميد حسينی از فعالان اقتصادی در ايران و برادر محمد حسنی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از &quot;فشار علما و مجلس&quot;&zwnj;به این وزارت&zwnj;خانه خبر داده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری ميراث فرهنگی روز شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ به نقل از حميد حسينی نوشت: &quot;در مباحثه با اخوی (محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) از عملکرد بعضی از معاونين ايشان در رابطه با خانه سينما و نمايشگاه کتاب گلايه نمودم که با توجه به فشارهای وارده بر ايشان از ناحيه علما و مجلس تا حدودی می&zwnj;توان علت تصميم&zwnj;گيری&zwnj;ها را درک نمود و يک طرفه به قاضی نرفت.&quot;</p> <p>خانه سينمای ايران يک تشکل غيردولتی است که دی ماه سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منحل شد.</p> <blockquote> <p>حميد حسينی: در مباحثه با اخوی (محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران) از عملکرد بعضی از معاونين ايشان در رابطه با خانه سينما و نمايشگاه کتاب گلايه نمودم که با توجه به فشارهای وارده بر ايشان از ناحيه علما و مجلس تا حدودی می&zwnj;توان علت تصميم&zwnj;گيری&zwnj;ها را درک نمود و يک طرفه به قاضی نرفت</p> </blockquote> <p>انحلال خانه سينما مخالفت بسياری از سينماگران سرشناس ايرانی را در پی داشت.</p> <p>در همين حال قوه قضائيه ايران نيز اعلام کرده به&zwnj;زودی رأی خود را درباره انحلال خانه سينما اعلام می&zwnj;کند.</p> <p>حسينی افزوده است: &quot;ايشان (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی) در موضوع نمايشگاه مدعی بود فقط نشر چشمه و طرح نو با مشکل مواجه شده&zwnj;اند و بقيه انتشارات مانند ثالث در نمايشگاه شرکت داشته&zwnj;اند و بعضی اخبار شيطنت بوده است.&quot;</p> <p>پيش از اين بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود نشر چشمه به دليل &quot;داشتن تخلفات بی&zwnj;شمار&quot;، اجازه حضور در بيست&zwnj;وپنجمين نمايشگاه کتاب تهران را پيدا نکرده است.</p> <p>نمايشگاه بين&zwnj;المللی کتاب تهران در ارديبهشت&zwnj;ماه هر سال برگزار می&zwnj;شود. نخستين دوره نمايشگاه بين&zwnj;المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ برگزار شد.</p> <p>حميد حسينی که از فعالان اقتصادی در حوزه صنايع پتروشيمی است و در هيأت رئيسه اتاق بازرگانی تهران نيز کرسی دارد از حوزه انتخابيه رفسنجان نامزد انتخابات نهمين دوره مجلس شده بود، از سوی شورای نگهبان &quot;رد صلاحيت&quot; شد.</p> <p>&nbsp;</p>

حميد حسينی از فعالان اقتصادی در ايران و برادر محمد حسنی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از "فشار علما و مجلس"‌به این وزارت‌خانه خبر داده است.

خبرگزاری ميراث فرهنگی روز شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ به نقل از حميد حسينی نوشت: "در مباحثه با اخوی (محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) از عملکرد بعضی از معاونين ايشان در رابطه با خانه سينما و نمايشگاه کتاب گلايه نمودم که با توجه به فشارهای وارده بر ايشان از ناحيه علما و مجلس تا حدودی می‌توان علت تصميم‌گيری‌ها را درک نمود و يک طرفه به قاضی نرفت."

خانه سينمای ايران يک تشکل غيردولتی است که دی ماه سال جاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منحل شد.

حميد حسينی: در مباحثه با اخوی (محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران) از عملکرد بعضی از معاونين ايشان در رابطه با خانه سينما و نمايشگاه کتاب گلايه نمودم که با توجه به فشارهای وارده بر ايشان از ناحيه علما و مجلس تا حدودی می‌توان علت تصميم‌گيری‌ها را درک نمود و يک طرفه به قاضی نرفت

انحلال خانه سينما مخالفت بسياری از سينماگران سرشناس ايرانی را در پی داشت.

در همين حال قوه قضائيه ايران نيز اعلام کرده به‌زودی رأی خود را درباره انحلال خانه سينما اعلام می‌کند.

حسينی افزوده است: "ايشان (وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی) در موضوع نمايشگاه مدعی بود فقط نشر چشمه و طرح نو با مشکل مواجه شده‌اند و بقيه انتشارات مانند ثالث در نمايشگاه شرکت داشته‌اند و بعضی اخبار شيطنت بوده است."

پيش از اين بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود نشر چشمه به دليل "داشتن تخلفات بی‌شمار"، اجازه حضور در بيست‌وپنجمين نمايشگاه کتاب تهران را پيدا نکرده است.

نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران در ارديبهشت‌ماه هر سال برگزار می‌شود. نخستين دوره نمايشگاه بين‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ برگزار شد.

حميد حسينی که از فعالان اقتصادی در حوزه صنايع پتروشيمی است و در هيأت رئيسه اتاق بازرگانی تهران نيز کرسی دارد از حوزه انتخابيه رفسنجان نامزد انتخابات نهمين دوره مجلس شده بود، از سوی شورای نگهبان "رد صلاحيت" شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.