ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت ۱۳میلیاردی متهم به رجیستری غیرقانونی ۹۰۰ موبایل

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه بیش از ۱۳ میلیاردی متهمی که به طور غیر قانونی اقدام به رجیستر و ثبت ۹۰۴ عدد گوشی همراه در سامانه مسافری گمرکی و سامانه همتا کرده بود، خبر داد.

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه بیش از ۱۳ میلیاردی متهمی که به طور غیر قانونی اقدام به رجیستر و ثبت ۹۰۴ عدد گوشی همراه در سامانه مسافری گمرکی و سامانه همتا کرده بود، خبر داد.

گزارش این تخلف از معاونت مقابله و هماهنگی امور حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا برای رسیدگی به این اداره کل ارسال و به شعبه ۲۲ بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران ارجاع شده است.

به گفته اسفنانی، متهم پس از تشریفات قانونی، در مجموع به ۱۳ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال، معادل یک برابر ارزش کالای قاچاق و بهای مال از دست رفته به نفع صندوق دولت محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفته این حکم قطعی است و مبلغ جریمه از محکوم علیه گرفته و به حساب دولت واریز می‌شود.

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل در ماه‌های اخیر جنجالی شده است. پس از اجرای این طرح قیمت گوشی‌ها افزایش یافته و فروشندگان گوشی همراه معترض شده‌اند. عده‌ای نیز دولت را به تلاش برای امنیتی‌کردن فضا با اجرای این طرح متهم می‌کنند. دولت اما می‌گوید که دلیل اجرای طرح رجیستری مقابله با قاچاق گوشی است. با این حال دستگیری و جریمه این متهم نشان می‌دهد که اجرای این طرح در مقابله با قاچاق گوشی چندان موفق نبوده است.

اجرای این طرح باعث افزایش قابل توجه واردات رسمی گوشی به ایران به بیش از ۱۵۰ درصد میزان پیش از آن شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.