ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

<p>يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی بامداد دوشنبه اول خرداد ۱۳۹۱ وارد تهران شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، هرمان ناکارتس، معاون مديرکل آژانس و رافائل گروسی دستيار ويژه مديرکل، آمانو را در سفر به تهران همراهی می&zwnj;کنند.</p> <p>آمانو که برای نخستين بار به ايران سفر می کند، در فرودگاه بين&zwnj;المللی امام خمينی مورد استقبال علی&zwnj;اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس، نمايندگان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ايران قرار گرفت.</p> <blockquote> <p>سفر آمانو به تهران بر اساس دعوت سال گذشته صالحی در هنگام سفر به اتريش و نيز رييس سازمان انرژی اتمی انجام شده است</p> </blockquote> <p>مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی قرار است در اين سفر يک روزه با فريدون عباسی دوانی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران، علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه و سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ديدار و گفت&zwnj;وگو کند.</p> <p>صالحی چند روز پيش به ايرنا گفته بود: &quot;مديرکل آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی برای رايزنی درباره همکاری&zwnj;های آژانس و جمهوری اسلامی ايران به تهران سفر می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>سفر آمانو به تهران بر اساس دعوت سال گذشته صالحی در هنگام سفر به اتريش و نيز رييس سازمان انرژی اتمی انجام شده است.</p> <p>اين سفر پس از سه دور مذاکرات ايران و آژانس انجام شده است. دور اول و دوم اين مذاکرات بهمن و اسفند ۱۳۹۰ در تهران برگزار شد.</p> <p>سومين دور مذاکرات نيز ۲۵ و ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ميان نمايندگان ايران و آژانس در وين برگزار شد.</p> <p>در همين حال دو روز بعد از سفر آمانو به تهران، نمايندگان جمهوری اسلامی در بغداد با شش قدرت جهانی (آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) در خصوص برنامه هسته&zwnj;ای تهران وارد گفت&zwnj;وگو و مذاکره می&zwnj;شوند. مذاکرات بغداد ادامه مذاکرات ۲۶ فروردين است که در ترکيه برگزار شد.</p> <p>در همين حال باراک اوباما، رئيس&zwnj;جمهور آمريکا در نشست رهبران گروه هشت ابراز اميدواری کرد مناقشه اتمی ايران با روشی &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; و با احترام به استقلال و حقوق ايران&quot; حل شود.</p> <p>اوباما همچنين گفت: &quot;فکر می&zwnj;کنم همه ما با حق دسترسی صلح&zwnj;آميز ايران به انرژی اتمی موافق باشيم اما نقض تعهدات و مقرارت بين&zwnj;المللی از سوی ايران و ناتوانی تهران در قانع کردن جامعه جهانی در خصوص اينکه ايران به دنبال تسليحات هسته&zwnj;ای نيست، همچنان يکی از نگرانی&zwnj;های اصلی است.&quot;</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی ايران را متهم می&zwnj;کنند که در برنامه&zwnj;اتمی&zwnj;اش اهداف نظامی را دنبال می&zwnj;کند اما تهران می&zwnj;گويد برنامه اتمی اين کشور صرفاً مقاصد صلح&zwnj;آميز دارد. ايران همچنين می&zwnj;گويد ساخت سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای را &quot;حرام&quot; می&zwnj;داند.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی بامداد دوشنبه اول خرداد ۱۳۹۱ وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، هرمان ناکارتس، معاون مديرکل آژانس و رافائل گروسی دستيار ويژه مديرکل، آمانو را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.

آمانو که برای نخستين بار به ايران سفر می کند، در فرودگاه بين‌المللی امام خمينی مورد استقبال علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس، نمايندگان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ايران قرار گرفت.

سفر آمانو به تهران بر اساس دعوت سال گذشته صالحی در هنگام سفر به اتريش و نيز رييس سازمان انرژی اتمی انجام شده است

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی قرار است در اين سفر يک روزه با فريدون عباسی دوانی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران، علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه و سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ديدار و گفت‌وگو کند.

صالحی چند روز پيش به ايرنا گفته بود: "مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی برای رايزنی درباره همکاری‌های آژانس و جمهوری اسلامی ايران به تهران سفر می‌کند."

سفر آمانو به تهران بر اساس دعوت سال گذشته صالحی در هنگام سفر به اتريش و نيز رييس سازمان انرژی اتمی انجام شده است.

اين سفر پس از سه دور مذاکرات ايران و آژانس انجام شده است. دور اول و دوم اين مذاکرات بهمن و اسفند ۱۳۹۰ در تهران برگزار شد.

سومين دور مذاکرات نيز ۲۵ و ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ميان نمايندگان ايران و آژانس در وين برگزار شد.

در همين حال دو روز بعد از سفر آمانو به تهران، نمايندگان جمهوری اسلامی در بغداد با شش قدرت جهانی (آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) در خصوص برنامه هسته‌ای تهران وارد گفت‌وگو و مذاکره می‌شوند. مذاکرات بغداد ادامه مذاکرات ۲۶ فروردين است که در ترکيه برگزار شد.

در همين حال باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در نشست رهبران گروه هشت ابراز اميدواری کرد مناقشه اتمی ايران با روشی "صلح‌آميز" و با احترام به استقلال و حقوق ايران" حل شود.

اوباما همچنين گفت: "فکر می‌کنم همه ما با حق دسترسی صلح‌آميز ايران به انرژی اتمی موافق باشيم اما نقض تعهدات و مقرارت بين‌المللی از سوی ايران و ناتوانی تهران در قانع کردن جامعه جهانی در خصوص اينکه ايران به دنبال تسليحات هسته‌ای نيست، همچنان يکی از نگرانی‌های اصلی است."

قدرت‌های غربی ايران را متهم می‌کنند که در برنامه‌اتمی‌اش اهداف نظامی را دنبال می‌کند اما تهران می‌گويد برنامه اتمی اين کشور صرفاً مقاصد صلح‌آميز دارد. ايران همچنين می‌گويد ساخت سلاح‌های هسته‌ای را "حرام" می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.