ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح معلم تمام وقت متوقف نشد

یکی از خواسته‌های معلمان ایران در اعتصاب سه‌گانه سال گذشته که به بازداشت و یا احضار و تهدید معترضان انجامید، توقف اجرای این طرح بود.

وزارت آموزش و پرورش ایران اعتراضات معلمان به طرح معلم تمام وقت را نادیده گرفت. یک مقام مسئول در این وزارتخانه می‌گوید که تنها نام طرح تغییر کرده است.

عکس: آرشیو

معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ تا به حال سه مرتبه در محل کار تحصن و چندین بار مقابل ساختمان آموزش و پرورش در شهرهای مختلف تجمع کردند. در جریان این اعتراض‌ها شماری از معلمان بازداشت و به زندان منتقل شدند و شماری نیز از احضار خود به حراست آموزش و پرورش و یا نهادهای امنیتی و قضایی خبر دادند.

توقف طرح معلم تمام وقت یکی از خواسته‌های معلمان معترض بود که آخرین بار اسفند ۱۳۹۷ برای سه روز پیاپی از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.

یارمحمد حسین‌بر، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش ایران اما صبح یکشنبه ۱۱ فروردین به خبرگزاری تسنیم گفت که این طرح با تغییر نام اجرایی خواهد شد.

به گفته او نام این طرح به « ساماندهی ساعات غیرموظف» تغییر کرده است. حسین‌بر در باره علت تغییر نام این طرح توضیحی نداد و تنها به این نکته بسنده کرد که برای دریافت مجوز از عنوان معلم تمام وقت استفاده شده است.

براساس این طرح معلمان در صورت تمایل می‌توانند ساعت‌های بیشتری در مدارس حضور داشته باشند.

حسین‌بر مدعی شد که درخواست برای عضویت معلمان در این طرح «زیاد است و از تمام استان‌ها نامه زده‌اند که معلمان تقاضای حضور در طرح را دارند».

پیش از این وزارت آموزش و پرورش از ثبت تقاضای ۹ هزار معلم در این طرح خبر داده بود.

شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان ایران این طرح را موجب افزایش ساعت کار و کاهش کیفیت آموزش در مدارس عنوان کرده است.

وزارت آموزش و پرورش ایران این طرح را به منظور جبران کمبود نیروی انسانی و معلم به اجرا گذاشته است.

این وزارتخانه حداقل به ۷۰ هزار معلم جدید نیاز دارد اما وزیر آموزش و پرورش گفته که جذب نیروی جدید امکان‌پذیر نیست.

معلمان معترض ایران در اعتصاب‌های سه‌گانه سال گذشته خواستار تامین اعتبار کافی برای آموزش و پرورش شدند.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش اما «خرید خدمت از بخش غیردولتی» را تنها چاره این وزارتخانه برای جبران کمبود نیروی انسانی عنوان کرده است.

وزارت آموزش و پرورش در حالی به دنبال طرح خرید خدمت از بخش خصوصی و واگذاری مدارس به این بخش است که معلمان در اعتراضات یکسال گذشته خود خواستار توقف پولی کردن و خصوصی‌سازی آموزش شدند.

دولت اما اعتراضات معلمان را با دستگیری و تهدید به اخراج پاسخ داده است. محمد حبیبی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، روح‌الله مردانی از جمله معلمان معترضی هستند که در زندان نگهداری می‌شوند.

شماری از اعضای کانون صنفی معلمان در شهرهای مختلف هم همزمان با اعتصاب در چند شهر دستگیر و برای یک دوره زمانی در زندان نگهداری شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.