ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری فاقد صلاحیت است

میعاد صالحی، قاری قرآن و از تندروهای اصولگرا به سمت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شده. روحانی در واکنش گفته که جوان‌گراییِ مد نظر دولت او باید همراه با «شایسته‌سالاری» باشد.

انتصاب میعاد صالحی به‌عنوان مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشور جنجال تازه‌ای در میان مسئولان حکومتی ایران برانگیخت. گفته می‌شود که او از نیروهای تندرو اصولگراست و برای او پیشینه جعلی علمی ساخته‌اند. حسن روحانی با این انتصاب مخالفت کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

روز گذشته، یکشنبه ۱۱ فروردین محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی ایران در حکمی میعاد صالحی، مدیر رادیو قرآن را به سمت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور منصوب کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری در کنار شستا از گلوگاه‌های اقتصادی ایران و از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است. این صندوق زیرمجموعه‌های اقتصادی پرشماری دارد از جمله شرکت ملی نفتکش ایران و صنایع شیر ایران. در مجموع صندوق بازنشستگی کشوری پنج هلدینگ تخصصی دارد و بیش از ۱۱۰ شرکت کنترلی و مدیریتی از زیرمجموعه‌های آن هستند.

پس از این انتصاب میرهادی قره سید رومیانی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتصاب میعاد صالحی را در راستای وعده جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری وزیر کار عنوان کرد و او را از جمله «جوانان نخبه کشور» نامید.

در پی اعتراض رسانه‌های مدافع دولت به این انتصاب، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۱۲ فروردین به وزیر رفاه تذکر داد و میعاد صالحی را فاقد صلاحیت لازم دانست.

رسانه‌های نزدیک به دولت گزارش داده‌اند که حسن روحانی گفته است که جوان‌گرایی مدنظر دولت او باید همراه با «شایسته‌سالاری» باشد.

این رسانه‌ها افزوده‌اند که روحانی این تذکر را پس از آن داده است که اطلاعاتی درباره‌ پیشینه میعاد صالحی از طریق یکی از مشاوران دریافت کرده است.

سایت انصاف‌نیوز نوشته است که بعضی از وزیران و معاونان روحانی که عضو هیئت امنای صندوق بازنشستگی کشوری هستند نیز «به ارائه‌ اطلاعات جعلی و خلاف واقع در رزومه‌ ارائه‌شده در سایت وزارت رفاه برای میعاد صالحی اعتراض کردند».

میعاد صالحی پیش از این مدیر شبکه رادیو قرآن بوده است. از دیگر عناوین او که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری آمده است می‌توان به این‌ها اشاره کرد: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عضویت در بنیاد نخبگان، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، قائم مقامی هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری، عضویت در هیئت مؤسس و هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضویت در هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سرپرستی طرح‌های صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر، عضویت و دبیری کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در کمیته استعداد درخشان وزارت علوم و عضویت در کمیته نگارش سند راهبردی کشور در امور نخبگان و عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی.

انصاف‌نیوز نوشته که میعاد صالحی قاری قرآن است و مدرک دانشگاهی از «دانشکده‌ پرحاشیه‌ دانشگاه علم و صنعت (گروه مهندسی پیشرفت) با مدیریت علی احمدی، وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد دارد و عضو هیئت علمی است».

این سایت همچنین صالحی را عضو شورای مرکزی جریانی به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» معرفی کرده که وحید یامین‌پور، از مجریان تندروی اصولگرا در صدا و سیما، رئیس آن است.

برخی از سوابق صالحی که رسانه‌های داخلی برشمرده‌اند عبارت است از: حافظ کل قرآن کریم، حائز رتبه دوم مسابقات جهانی حفظ و قرائت قرآن کریم در کشور مصر و چند فعالیت مشاوره‌ای و تحقیقاتی. سمت اجرایی شاخصی مشاهذه نمی‌شود.

وزیر کار ایران، آذر سال گذشته نیز محمد کبیری را به‌عنوان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد که آن نیز از زمره انتصابات «ژن‌های خوب» توصیف شد زیرا او فرزند احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی است که بلافاصله پس از این انتصاب از این سازمان جدا شد.

در سال‌های اخیر برخی انتصاب‌های دولتی به‌ویژه انتصاب بستگان و نزدیکان مسئولان با واکنش منفی در جامعه ایران روبه‌رو شده است، با این حال بیشتر این انتصاب‌ها تغییر نکردند.

صندوق بازنشستگی کشوری دچار بحران است. طبق آمار دولتی صندوق‌های بازنشستگی ایران حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی‌ دارند اما در مقابل، ۱۶۵ هزار میلیارد تومان از دولت طلب‌کارند.

دلیل ورشکستگی و وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و همچنین تأمین اجتماعی به‌روایت کارشناسان دولتی افزایش تعداد دریافت‌کنندگان مستمری و خدمات به نسبت بیمه‌شدگان است. واقعیت اما بدهی انباشت دولت به صندوق‌ها و تهاتر بدهی‌های دولتی با شرکت‌های در آستانه ورشکستگی است.

دولت برای نجات این صندوق‌ها از ورطه سقوط، مجبور است از بودجه‌های رفاهی و عمرانی کشور زده و برای این صندوق‌ها پول کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی نژاد

    ایکاش عزل و نصب ها بر اساس لیاقت و شایستگی بود . این شخص در زمانی که مدیر رادیو قرآن بود چنان ضربه ای به مجموعه زد که به این زودی ها قابل جبران نیست . هنگام عزل ایشان از رادیو قرآن ، موجی از خوشحالی ، رادیو قرآن را فرا گرفت . امیدواریم صندوق ورشکسته بازنشستگی و بازنشستگان عزیز ، از مدیریت آقای صالحی ، متضرر نشوند .

  • محسن

    آقای سید میعاد صالحی از هم مدرسه ای های بستگان نزدیک من و از دانش آموزان بسیار مساعد سمپاد بوده است. و سابقه علمی درخشانی داشته است. مدارک دانشگاهی دانشگاه شریف را هم که نمیتوان زیر سوال یزد. نیروهای جوان در پست های مدیریتی عموما پاکدست تر و و هنوز آلوده نشده اند. لذا ممکن است در مجموعه مدیران وصله ناجور باشند.

  • کرماشان

    مَردک دروغگوی بی عُرضهء, بی وجدان کدام یک از شما دزدان جنایتکار صلاحیت دارید که این یکی باشه؟ تنها کاری که آخوند جماعت "صلاحیت" آن را دارد پند و اندرز بابت استفاده از آفتابه, آدمکشی, سکس با کودکان و دزدی است. "...دیگه تمومه ماجرا!"

  • آذران

    مگر قرار بر صلاحیت است؟ کدامتان صلاحیت دارید؟ در این چهل سال ثابت شده که صلاحیت شما از رهبر گرفته تا پایین ترین عضو حزب اله، تحقیر، سرکوب،زندانی کردن، شکنجه و کشتار مردم، غارت و ویرانی ایران است. غیر از این ها چه چیزی از جمهوری اسلامی دیده شده ؟