ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به درخواست حزب اردوغان آراء آنکارا هم بازشماری می‌شود

در حالی‌که کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات محلی استانبول از کمیسیون انتخابات ترکیه خواسته که پیروزی او را تأیید کند این کمیسیون علاوه بر استانبول تصمیم به بازشماری آراء در ۱۱ حوزه آنکارا گرفت.

در ادامه شکایت‌های حزب حاکم «عدالت و توسعه» پس از انتخابات محلی ترکیه، کمیسیون انتخابات این کشور که پیش از این تصمیم به بازشماری بخشی از آراء صندوق‌های رأی استانبول گرفته بود، حکم بازشماری بخشی از آراء حوزه‌های رأی‌گیری در آنکارا را هم صادر کرد. کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات محلی استانبول از کمیسیون انتخابات ترکیه خواسته است که پیروزی او را تأیید کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات شوراهای شهر و شهرداری‌های این کشور

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، کمیسیون انتخابات ترکیه شامگاه چهارشنبه ۱۴ فروردین / ۳ آوریل تصمیم گرفت که آراء ۱۱ حوزه رأی‌گیری در آنکارا بازشماری شود.

حزب حاکم عدالت و توسعه خواهان بررسی آراء حوزه‌های رأی‌گیری مناطق پولاتلی، چوبوک، پورسَکلَر، آلتین‌داغ، گُلباشی، شرفلی‌قوچ‌حصار، کچی‌اورن، سینجان، بالآ، چانکایا و چاملی‌دره در استان آنکارا شده بود که کمیسیون انتخابات با بازشماری آراء آن‌ها موافقت کرد.

انتخابات شوراهای شهر و شهرداری‌ها در ترکیه یکشنبه ۱۱ فروردین / ۳۱ مارس برگزار شد. رسانه‌های دولتی و مخالفان مشارکت در انتخابات را «گسترده» و «بالا» گزارش کردند. شمار واجدان شرکت در انتخابات ۵۷ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۳۳ تن بود.

در این انتخابات «ائتلاف جمهور» متشکل از حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی  با ۵۱ درصد آرا به پیروزی رسید و «ائتلاف ملت» متشکل از حزب جمهوری‌خواه خلق و حزب نیک ۳۷ درصد آرا را به‌دست آورد. با این حال از شش شهر بزرگ ترکیه، استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، آدانا، و بورسا، حزب عدالت و توسعه تنها با فاصله‌ای کم در شهر بورسا پیروز شد. از ۲۰ شهر بزرگ ترکیه دو حزب اصلی رقیب، هر کدام ۵۰ درصد شهرداری‌ها را از آن خود کردند.

در آنکارا منصور یاواش کاندیدای اصلی حزب جمهوری‌خواه خلق بیشترین آرا را از آن خود کرد و به سلطه ۲۵ ساله حزب حاکم و حزب اسلام‌گرای ماقبل آن بر دستگاه اداری پایتخت پایان داد.

کمیسیون انتخابات ترکیه همچنین صبح چهارشنبه ۱۴ فروردین / ۳ آوریل اعلام کرد که آراء هشت حوزه از ۳۹ حوزه رأی‌گیری استانبول بازشماری خواهد شد.

حزب عدالت و توسعه که ریاست آن به‌عهده رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است، روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین / ۲ آوریل اعلام کرد که به نتایج انتخابات شهرداری‌ها اعتراض کرده است. این حزب خواهان بررسی مجدد برگه‌های انتخاباتی شده که بی‌اعتبار عنوان شده‌اند.

در همین حال روز چهارشنبه اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق در استانبول از کمیسیون انتخابات خواست تا پیروزی او را تأیید کند.

در انتخابات شهرداری‌های استانبول براساس آمار ارائه‌شده، اکرم امام‌اوغلو، با ۴۸،۷۹ درصد آرا حدود ۲۵ هزار رأی بیش از رقیبش بن‌علی ییلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه به‌دست آورد.

اکرم امام‌اوغلو در نشست خبری در ستاد انتخاباتی خود با بیان این‌که «ما خواهان عدالت هستیم»، خطاب به اردوغان و متحدان ناسیونالیست او گفت: «مشارکت در فرایند جلوگیری از نتایج استانبول که جهان شاهد آن است، کشور را به فضای نگران‌کننده‌ای سوق می‌دهد.»

او با اشاره به اظهارات مقامات دولتی مبنی بر این‌که انتخابات در ترکیه منصفانه است افزود: «اکنون چه اتفاقی افتاده است که این انتخابات ناگهان لکه‌دارترین انتخابات در تاریخ شده است؟»

علی احسان یاووز، معاون دبیرکل حزب حاکم، انتخابات یکشنبه را «یکی از لکه‌دارترین انتخابات در تاریخ دموکراتیک ترکیه» نامیده بود. او در همین حال گفته بود که نتایج انتخابات را باید پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.