ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال اخراج جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن

در پی افشاگری‌های ویکی‌لیکس درباره رئیس جمهوری اکوادور، جولیان آسانژ بنیانگذار این وب‌سایت که بیش از شش سال است به سفارت اکوادور در لندن پناه برده با خطر اخراج روبه‌رو شده است.

وب‌سایت ویکی‌لیکس در صفحه توئیتر خود به‌نقل از یک «منبع بلندپایه» در دولت اکوادور اعلام کرد که جولیان آسانژ بنیانگذار این وب‌سایت در «ساعت‌ها یا روزهای آینده» از سفارت این کشور اخراج می‌شود.

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس

ویکی‌لیکس گفته است که این اقدام از آن رو صورت می‌گیرد که این وب‌سایت تصاویر، ویدئوها و مکالمات شخصی لنین مورنو، رئیس جمهوری اکوادور را منتشر کرده است. این وب‌سایت افزوده است که اکوادور با بریتانیا برای بازداشت جولیان آسانژ توافق کرده‌اند.

دولت اکوادور انتشار این اسناد در وب‌سایت ویکی‌لیکس و همچنین شبکه‌های اجتماعی توئیتر و فیس‌بوک را محکوم کرده است.

وب‌سایت http://inapapers.org/  نیز اتهامات فساد مالی به رئیس جمهوری اکوادور نسبت داده است. لنین مورنو این اتهامات را رد کرده و گفته است دولت کاملاً آگاه است که چه کسانی این اتهامات را مطرح می‌کنند: «کسانی که طی دهه گذشته میلیاردها دلار خرج کرده‌اند.»

ویکی‌لیکس سازمانی غیردولتی است که از سال ۲۰۰۶ فعال شد و به افشای اسناد محرمانه کشورها و سازمان‌های اطلاعاتی از سوی منابع ناشناس پرداخت.

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس از ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. او به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی در سرتاسر اروپا قرار دارد.

آسانژ اتهامات وارد شده به خود را بارها رد کرده و آن را صرفاً یک واکنش سیاسی به افشاگری‌های سایت ویکی‌لیکس می‌داند، چرا که طبق مصوبه سازمان ملل متحد به سبب افشاگری‌ نمی‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد.

نگرانی آسانژ بیش از هر چیز مسئله استردادش به آمریکا است.

از اکتبر گذشته، دولت اکوادور به تنظیم بازدیدها، ارتباطات و شرایط ایمنی سفارت خود در لندن روی آورده است، واکنش به آن‌چه مداخله مداوم بنیانگذار ویکی‌لیکس در امور داخلی این کشور قلمداد می‌شود.

عدم پیروی از این مقررات منجر به «توقف پناهندگی» خواهد شد. با این حال، روز سه‌شنبه، رئیس جمهوری اکوادور با بیان این‌که دولت به تلاش خود برای یافتن راه حلی در مورد وضعیت آسانژ ادامه می‌دهد، گفت آسانژ «بارها تخطی‌های خود» از شرایط پناهجویی را تکرار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اکوادور در پیامی در شبکه واتس‌آپ شایعات را رد کرد و آن‌ها را بی‌اساس خواند. او نوشت: «اکوادور تصمیمات خود را مستقل می‌گیرد و به شایعات، مفروضات و احکامی كه بر اساس سندی نیستند پاسخ نمی‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    دلاوری های آسانژ درافشاگری فقط وفقط شامل قشون دمکرات ها آمریکا بود و بعد ازظهورترامپ افشاگری ها هم تمام شد..درحقیقت بدرستی انجام وظیفه کرد ...وحالا انکار دوره خدمتش بپایان رسیده است...