ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو شورای شهر تهران: دستور اخراج کارکنان همشهری باید متوقف شود

در آغاز سال جدید ۳۴ روزنامه‌نگار و عضو تحریریه همشهری همراه با ۷۰ تن از کارکنان فنی و چاپخانه بدون اطلاع قبلی از کار اخراج شدند.

مدیرعامل موسسه همشهری، ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران، اخراج شماری از روزنامه‌نگاران و کارکنان این موسسه مطبوعاتی را تائید کرد. همزمان یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفته که شهردار تهران و مدیرعامل موسسه همشهری باید دستور تعدیل نیرو را متوقف کنند.

موسسه همشهری ناشر روزنامه و مجله‌های گوناگون است.

شماری از روزنامه‌نگاران و کارکنان بخش فنی و چاپخانه موسسه همشهری صبح شنبه ۱۷ فروردین متوجه شدند که بدون اطلاع قبلی از محل کار اخراج شده‌اند.

ابوالحسن ریاضی، مدیرعامل موسسه همشهری صبح یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت که «افراد تمدید قرارداد نشده ۱۰۴نفر شامل ۳۴ نفر تحریریه اعم از حروف‌چین صفحه‌بند عکاس و خبرنگارو بقیه در بخش اداری چاپ و خدمات بودند».

ریاضی دلیل این اقدام را «مشکلات انباشته قبل و مسائل دامنگیر همه مطبوعات» اعلام کرد.

در همین رابطه حسن خلیل آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران صبح یکشنبه ۱۸مهر در تذکری از موسسه همشهری خواست که « این رفتار را جبران و شورای شهر را از نتیجه آن مطلع کند».

او در عین حال «تعدیل نیرو» را «یک امر طبیعی» عنوان کرد و گفت: قطع همکاری با پرسنل همشهری بیشتر به اخراج و بی احترامی به جایگاه افراد شبیه بود تا تعدیل نیرو.

خلیل‌آبادی همچنین از شهردار و موسسه فرهنگی همشهری خواست که «دستور توقف این رفتار غیرحرفه‌ای و بازگشت به کار افراد تعدیل شده را صادر کنند».

اوضاع نامساعد رسانه‌های چاپی

در خبر دیگری که هنوز تائید نشده، مسعود نوری خبرنگار در توئیتر از بيكار شدن ۲۸۰ خبرنگار ، دبير و سردبير رسانه ها در تهران در فروردین ماه ۹۸ خبر داد.

او به نقل از یک انجمن «حمایت از خبرنگاران» نوشت که احتمال دارد بیش از ۸۰۰ خبرنگار دیگر تا اردیبهشت شغل خود را از دست بدهند.

افزایش قیمت کاغذ و هزینه‌های چاپ از سال گذشته برخی رسانه‌های چاپی را به تعطیلی کشاند. این وضعیت در آغاز سال جاری نیز ادامه داشت. به گونه‌ای که روزنامه همشهری و جام جم که از بودجه شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما ارتزاق می‌کنند، تعداد صفحات خود را کاهش دادند. دو روزنامه اعتماد و شرق نیز قیمت تک‌فروشی را به ۴ هزار تومان افزایش دادند.

حمیدرضا ضیایی‌پرور، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دی سال گذشته تیراژ روزنامه‌های چاپی ایران را در مجموع ۷۰۰ هزار نسخه در روز عنوان کرده و گفته بود: «رسانه چاپی ایران رو به تعطیلی است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.