ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات سراسری هند، گسترده‌ترین انتخابات جهان

حدود ۹۰۰ میلیون نفر در هند واجد شرایط رای دادن در بزرگترین تمرین دموکراسی جهان هستند. آرای این انتخابات ۲۳ مه شمارش خواهد شد.

انتخابات سراسری هند در هفت‌مرحله از پنج‌شنبه ۱۱ آوریل آغاز می‌شود. حدود ۹۰۰ میلیون نفر در هند واجد شرایط رای‌دادن در بزرگترین تمرین دموکراسی جهان هستند. بر اساس نظرسنجی‌ها ائتلاف حاکم به رهبری ناندرا مودی، نخست‌وزیر هند برنده این انتخابات خواهد بود. تمرکز مودی و ائتلاف او بر طیفی از مسایل از جمله امنیت ملی و نگرانی در زمینه مشاغل و قیمت کالاهای کشاورزی است. آرای این انتخابات ۲۳ مه شمارش خواهد شد.

مسائل اصلی در انتخابات هند

شغل

بیش از نیمی از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند کمتر از ۲۵ سال سن دارند و هر سال میلیون‌ها نفر نیروی جدید به جمعیت جویای کار می‌پیوندند. بیکاری و کمبود شغل از مشکلات اصلی دولت مودی بوده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی بهتر از اولویت‌های اصلی رای‌دهندگان است. بر اساس یک گزارش دولتی که به بیرون درز کرده، نرخ بیکاری در سال منتهی به ژوئن ۲۰۱۸ به ۶,۱ درصد رسیده که در ۴۵ سال گذشته بیشترین میزان بوده است.

وعده انتخاباتی اصلی حزب کنگره هند که عمده‌ترین حزب مخالف دولت است، به کاربردن یک رشته تدابیر برای کاهش بیکاری است.

ملی گرایی

سلسله‌ای از درگیری‌های هوایی با پاکستان، رقیب دیرینه هند که پس ازحمله انتحاری ماه فوریه در منطقه مورد اختلاف کشمیر آغاز شد و بعد شدت یافت، بر کارنامه امنیت ملی دولت مودی سایه افکنده است. حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی می‌گوید که تصمیم به بمباران مرکز آموزشی شبه‌نظامیان در پاکستان که فوریه در کشمیر حمله انتحاری انجام دادند، گواهی است بر موضع راسخ مودی برای مقابله با حمایت اسلام‌آباد از «تروریسم». دهلی نو پاکستان را به حمایت از شبه‌نظامیان متهم می‌کند

عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است که هیچ گروه شبه نظامی اجازه نخواهد داشت تا از داخل خاک پاکستان علیه کشورهای همسایه عملیات انجام دهد. اما به نظر می‌رسد خصومت میان دو کشور بر اساس نظرسنجی‌ها موضع مودی را در میان رای‌دهندگان هندی قوی‌تر کرده است.

کشاورزی

مساله کشاورزان از دیگر مسایل عمده در انتخابات پیش روی سراسری هند است. شرایط زندگی برای میلیون‌ها کشاورز فقیر هندی که با مشکل افزایش هزینه‌ها و قیمت پایین محصولات درگیرند، روز به روز بدتر می‌شود.

حدود نیمی از جمعیت هند درمشاغل مربوط به صنعت کشاورزی کار می‌کنند. بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ۲۶۳ میلیون نفری کشاورزان هند مالک اراضی کمتر از دو هکتار هستند. دولت مودی اعلام کرده بود که در بودجه جدید پیش بینی کرده که در سه ایالت بزرگ کشاورزی به کشاورزان سالانه حدود ۶۰۰۰ روپیه معادل ۸۶ دلار آمریکا پرداخت کند. در این انتخابات برنامه پیشنهادی حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا این بوده که این مبلغ به کشاورزان سراسرکشور پرداخت شود.

کنگره ملی هند، حزب رقیب نیز وعده داده که با گسترش برنامه شغلی، فرصت‌های بیشتری فراهم کند و همچنین قول داده است تا سالانه ۷۲ هزار روپیه حدود ۱۰۰۰ دلار آمریکا به خانواده‌های بسیار فقیر هند پرداخت کند.

دین، کاست

حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا در تلاش برای جلب رای اکثریت هندو بر تعهد خود برای ساخت یک معبد در شهر آیودیا و در محل مورد اختلاف مسلمان هند تاکید کرده است.

گروهی از شبه نظامیان هندو سال ۱۹۹۲ در آن مکان یک مسجد قرن شانزدهم (مسجد بابری) را ویران کردند که منجر به شورش و کشته شدن دو هزار تن شد. این یکی از بدترین خشونت‌ها از سال ۱۹۴۷ و زمان استقلال هند از بریتانیا بوده است.

نظام مبتنی بر کاست هندوها (Hindu caste system) بسیار سختگیرانه و غیر قابل انعطاف است و در سیاست هند، به‌ویژه در شمال، نقش نسبتاً مهمی را ایفا می‌کند. در ایالت اوتارپرادش که تعداد نمایندگان انتخابی آن بیش از سایر ایالت‌ها است دو حزب محلی مخالف در برابر حزب ناسیونالیست بهاراتیا جاناتا قرار گرفته اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.