ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات مجلس: انتقاد از نامزدها در رسانه‌ها ممنوع شد

نمایندگان مجلس مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخاباتی را معین کردند.

نمایندگان مجلس مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخاباتی را معین کردند. بر اسشاس مصوبه مجلس درج آگهی یا مطلب علیه نامزد‌های انتخاباتی در رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، الکترونیکی و سایر شبکه‌های مجازی ممنوع است.

زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوشنبه ۲۶ فروردین ماده ۲۸ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد. هر گونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

بر اساس این مصوبه وزارت کشور مکلف است پیش از صدور دستور شروع انتخابات از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در کلیه مناطق کشور، هرگونه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان مقرر در این ماده را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کند. پس از صدور دستور شروع انتخابات، هیأت‌های اجرایی و نظارت نیز مکلف‌اند گزارش تخلفات را بررسی کنند و بعد از رسیدگی به تخلفات، گزارش این تخلفات را به هیأت نظارت مربوطه و هیأت مرکزی نظارت ارجاع دهند.

نیروی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارت مطابق قوانین اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری از وقوع تخلفات انجام دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دارای ارزش استخدامی معادل کارشناسی ارشد یا معادل آن و حداقل پنج سال سابقه کار را به عنوان شرایط اختصاصی نامزد‌های انتخابات مجلس تعیین کردند.

سخنگوی وزارت کشور اسفند سال گذشته تاریخ برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میا‌ن‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را مشخص کرد.  سید سلمان سامانی گفته بود بر اساس تأیید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد. احتمال دارد انتخابات مجلس به اردیبهشت ۹۹ موکول شود.

پانویس:

این خبر در طول روز با اطلاعات تازه و با تغییر تیتر به روز شد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.