ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشایی تماشاخانه نصر

تئاتر نصر در تهران بازگشایی شد. این تماشاخانه اواخر دوره قاجار بنا شده و در خیابان لاله‌زار قرار دارد.

تئاتر نصر در تهران بازگشایی شد. این تماشاخانه اواخر دوره قاجار بنا شده و در خیابان لاله‌زار قرار دارد. تماشاخانه نصر، نخستین سالن رسمی تئاتر ایران است که مردم برای دیدن نمایش در آن بلیط تهیه می‌کردند و به دیدن تئاتر می‌رفتند.  تئاتر نصر در سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایرن به ثبت رسیده است. این تماشاخانه پس از انقلاب ۵۷ مصادره و در نهایت تعطیل شد. در سال ۱۳۶۷ واحد جهاد دانشگاهی با هدف احیا، تئاتر نصر را اجاره  و آن را بازگشایی کرد. در سال ۱۳۸۱ تماشاخانه نصر در حین اجرای یک نمایش با عنوان «سی و هفت شاهی جناب میرزا» به بهانه نا امن بودن بنا، تعطیل شد.

کار مرمت و بازسازی تئاتر نصر در سال ۱۳۸۷ آغاز، اما پس از یک ماه به دلیل کمبود بودجه و اعتبارمتوقف شد. تماشاخانه نصر سرانجام در سال ۱۳۹۶ در اختیار سازمان زیباسازی شهرداری تهران درآمد تا مرمت و بازسازی شود و به موزه تبدیل گردد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.