ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"وزارت ارشاد به سايت‌های ازدواج موقت مجوز نداده است"

<p>يک مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفت اين وزارت&zwnj;خانه به هيچ سايتی در زمينه ازدواج مجوز فعاليت نداده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق افراسيابی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه&zwnj;های ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز سه&zwnj;شنبه نهم خرداد ۱۳۹۱ گفت: &quot;هيچ سايت مربوط به ازدواج تاکنون مجوزی را از اين مرکز دريافت نکرده است.&quot;</p> <p>به گفته اين مقام دولتی &quot;صدور مجوز رسانه&zwnj;های برخط حوزه ازدواج و همسريابی منوط به ارائه معرفی نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون هيچ رسانه بر خطی موفق به اخذ معرفی نامه از آن وزارت&zwnj;خانه نشده است.&quot;</p> <blockquote> <p>پس از اعلام شکايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران از سايت صيغه، اقدامات قضايی آغاز شده و نام اين سايت به کميته بررسی مصاديق جرايم رايانه&zwnj;ای ارسال شده است و به&zwnj;زودی اين سايت فيلتر می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>محمدصادق اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نيز گفته است: &quot;اين وزارت&zwnj;خانه مجوزی برای راه&zwnj;اندازی سايت مرتبط با ازدواج از جمله صيغه (ازدواج موقت) صادر نکرده و اين سايت&zwnj;ها به صورت غيرقانونی فعاليت می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>مهر همچنين خبر داده است: &quot;پس از فعاليت سايتی به نام صيغه در فضای مجازی و ادعای گردانندگان آن مبنی بر داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، با بررسی&zwnj;های تخصصی مشخص شد اين سايت تنها به عنوان وبلاگ در ستاد سامدهی پايگاههای اينترنتی ثبت شده است و هيچ مجوزی از وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان ندارد.&quot;</p> <p>به گزارش مهر &quot;پس از اعلام شکايت وزارت ارشاد اقدامات قضايی آغاز شده و نام اين سايت به کميته بررسی مصاديق جرايم رايانه&zwnj;ای ارسال شده است و به&zwnj;زودی اين سايت فيلتر می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>به تازگی يک سايت اينترنتی با نام&quot;مرکز رسمی ازدواج موقت صيغه همسريابی تهران&quot; آغاز به فعاليت کرده است. ظاهراً واکنش مقام&zwnj;های دولتی به اين سايت به اين دليل است که گردانندگان اين مرکز اعلام کرده بودند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعاليت دارند.</p> <p>متعه يا ازدواج موقت که در زبان عاميانه صيغه ناميده می&zwnj;شود، نوعی ازدواج در دين اسلام است.</p> <p>چند سال پيش مصطفی پورمحمدی، وزير کشور وقت دولت ايران خواهان ترويج ازدواج موقت شد.</p> <p>مصطفی پور محمدی در همايشی در قم گفت: &quot;مگر امکان دارد که اسلام نسبت به جوان &rlm;۱۵&rlm; ساله ای که خداوند شهوت را در وجود او قرار داده، بی تفاوت باشد&rlm;.&rlm; برای ارضای ميل جنسی جوانانی که امکان ازدواج ندارند، بايستی فکری شود.&quot;</p> <p>به گفته پور محمدی &quot;ازدواج موقت، تنها برای کامجويی مردان دارای همسر نيست که بروند و برای بار چندم ازدواج کنند.&quot;</p> <p>جمعيت&zwnj;&zwnj;شناسان همواره نسبت به مشکلات پيش روی جمعيت جوان ايران هشدار داده&zwnj;اند. هم&zwnj;اکنون نزديک به ۷۰ درصد جمعيت ايران را جوانان زير ۳۰ سال تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <p>&nbsp;</p>

يک مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفت اين وزارت‌خانه به هيچ سايتی در زمينه ازدواج مجوز فعاليت نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق افراسيابی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران روز سه‌شنبه نهم خرداد ۱۳۹۱ گفت: "هيچ سايت مربوط به ازدواج تاکنون مجوزی را از اين مرکز دريافت نکرده است."

به گفته اين مقام دولتی "صدور مجوز رسانه‌های برخط حوزه ازدواج و همسريابی منوط به ارائه معرفی نامه از سوی وزارت ورزش و جوانان است که تاکنون هيچ رسانه بر خطی موفق به اخذ معرفی نامه از آن وزارت‌خانه نشده است."

پس از اعلام شکايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران از سايت صيغه، اقدامات قضايی آغاز شده و نام اين سايت به کميته بررسی مصاديق جرايم رايانه‌ای ارسال شده است و به‌زودی اين سايت فيلتر می‌شود

محمدصادق اکبری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نيز گفته است: "اين وزارت‌خانه مجوزی برای راه‌اندازی سايت مرتبط با ازدواج از جمله صيغه (ازدواج موقت) صادر نکرده و اين سايت‌ها به صورت غيرقانونی فعاليت می‌کنند."

مهر همچنين خبر داده است: "پس از فعاليت سايتی به نام صيغه در فضای مجازی و ادعای گردانندگان آن مبنی بر داشتن مجوز از سوی وزارت ارشاد، با بررسی‌های تخصصی مشخص شد اين سايت تنها به عنوان وبلاگ در ستاد سامدهی پايگاههای اينترنتی ثبت شده است و هيچ مجوزی از وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان ندارد."

به گزارش مهر "پس از اعلام شکايت وزارت ارشاد اقدامات قضايی آغاز شده و نام اين سايت به کميته بررسی مصاديق جرايم رايانه‌ای ارسال شده است و به‌زودی اين سايت فيلتر می‌شود."

به تازگی يک سايت اينترنتی با نام"مرکز رسمی ازدواج موقت صيغه همسريابی تهران" آغاز به فعاليت کرده است. ظاهراً واکنش مقام‌های دولتی به اين سايت به اين دليل است که گردانندگان اين مرکز اعلام کرده بودند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعاليت دارند.

متعه يا ازدواج موقت که در زبان عاميانه صيغه ناميده می‌شود، نوعی ازدواج در دين اسلام است.

چند سال پيش مصطفی پورمحمدی، وزير کشور وقت دولت ايران خواهان ترويج ازدواج موقت شد.

مصطفی پور محمدی در همايشی در قم گفت: "مگر امکان دارد که اسلام نسبت به جوان ‏۱۵‏ ساله ای که خداوند شهوت را در وجود او قرار داده، بی تفاوت باشد‏.‏ برای ارضای ميل جنسی جوانانی که امکان ازدواج ندارند، بايستی فکری شود."

به گفته پور محمدی "ازدواج موقت، تنها برای کامجويی مردان دارای همسر نيست که بروند و برای بار چندم ازدواج کنند."

جمعيت‌‌شناسان همواره نسبت به مشکلات پيش روی جمعيت جوان ايران هشدار داده‌اند. هم‌اکنون نزديک به ۷۰ درصد جمعيت ايران را جوانان زير ۳۰ سال تشکيل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.