ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستايش هاشمی رفسنجانی از فيس‌بوک

<p>علی&zwnj;اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره&zwnj;های شاخص نظام جمهوری اسلامی ايران از فيس&zwnj;بوک ستايش کرد و رسانه&zwnj;های اينترنتی مانند آن را &quot;امری مبارک برای دنيا&quot; خواند.</p> <!--break--> <p><br /> خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گزارش داده &zwnj;است، آيت&zwnj;الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته، ۹ خرداد (۲۹ ماه مه) در افتتاحيه همايشی درباره تحولات خاورميانه، به عامل اينترنت در اين تحولات پرداخت و نقش آن را ستود.</p> <p><br /> هاشمی گفت: &quot;امروز يک صفحه&zwnj; فيس&zwnj;بوک که برای مردم هزينه&zwnj;ای هم ندارد، کار چندين شبکه تلويزيونی و راديويی را می&zwnj;کند و ميليون&zwnj;ها نفر را تحت تأثير قرار می&zwnj;دهد يا ويديوهايی که با موبايل تهيه می&zwnj;شود در دنيا بازتاب پيدا می&zwnj;کند که اين امری مبارک برای دنياست.&quot;</p> <p><br /> فيس&zwnj;بوک از جمله شبکه&zwnj;های اجتماعی در اينترنت است که نظام جمهوری اسلامی با فيلترينگ آن مانع دسترسی آزادانه مردم ايران به آن شده&zwnj; است. </p> <p><br /> سخنان هاشمی رفسنجانی در حالی بيان می&zwnj;شود که بسياری از چهره&zwnj;های وابسته به حاکميت از اين رسانه به&zwnj;عنوان &quot;ابزار جاسوسی&quot; و &quot;رسانه استکباری&quot; نام می&zwnj;برند.</p> <blockquote> <p>هاشمی رفسنجانی: اگر بخواهيم جلوی يک چيزی گرفته شود ۱۰ تای ديگر سبز می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>هاشمی رفسنجانی افزود: &quot;گرچه برخی خوششان نمی&zwnj;آ&zwnj;يد اما اگر به سعادت بشريت فکر کنيم و عليه ظلم و ستم و بيداد و ستم&zwnj;گری حرکت کنيم شاهد خواهيم بود که اگر اين رسانه&zwnj;ها وجود نداشته باشند خطرناک خواهد بود.&quot;</p> <p><br /> او در ادامه با بيان&zwnj; اين&zwnj;که &quot;ديگر نمی&zwnj;توان جلوی اطلاعات را گرفت&quot;، گفت: &quot;اگر بخواهيم جلوی يک چيزی گرفته شود ۱۰ تای ديگر سبز می&zwnj;شود و وقتی مردم راه اطلاعات را پيدا کردند نمی&zwnj;شود آن&zwnj;ها را متوقف کرد.&quot;</p> <p><br /> شبکه&zwnj;های اجتماعی اينترنتی مانند فيس&zwnj;بوک در تحولات خاورميانه که به بهار عرب معروف شد، نقش چشم&zwnj;گيری ايفا کردند، به&zwnj;طوری که گاه از اين تحولات به عنوان &quot;انقلاب فيس&zwnj;بوکی&quot; ياد می&zwnj;شود. </p> <p><br /> در ايران نيز پس از انتخابات مناقشه&zwnj;برانگيز رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، معترضان به نتايج انتخابات استفاده گسترده&zwnj;ای از فيس&zwnj;بوک و يوتيوب کردند و به&zwnj;واسطه اين شبکه&zwnj;ها صدای اعتراض خود را به گوش جهانيان رساندند. </p> <p><br /> از آن زمان حکومت ايران بر شدت فيلترينگ وب&zwnj;سايت&zwnj;ها و شبکه&zwnj;های اجتماعی اينترنتی افزوده &zwnj;است و اکنون نيز اخباری درباره راه&zwnj;اندازی &quot;اينترنت ملی&quot; در ايران منتشر می&zwnj;شود که تحليلگران آن را در راستای اعمال محدوديت&zwnj;های بيشتر برای شهروندان ايرانی ارزيابی می&zwnj;کنند. <br /> &nbsp;</p>

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی از چهره‌های شاخص نظام جمهوری اسلامی ايران از فيس‌بوک ستايش کرد و رسانه‌های اينترنتی مانند آن را "امری مبارک برای دنيا" خواند.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گزارش داده ‌است، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته، ۹ خرداد (۲۹ ماه مه) در افتتاحيه همايشی درباره تحولات خاورميانه، به عامل اينترنت در اين تحولات پرداخت و نقش آن را ستود.

هاشمی گفت: "امروز يک صفحه‌ فيس‌بوک که برای مردم هزينه‌ای هم ندارد، کار چندين شبکه تلويزيونی و راديويی را می‌کند و ميليون‌ها نفر را تحت تأثير قرار می‌دهد يا ويديوهايی که با موبايل تهيه می‌شود در دنيا بازتاب پيدا می‌کند که اين امری مبارک برای دنياست."

فيس‌بوک از جمله شبکه‌های اجتماعی در اينترنت است که نظام جمهوری اسلامی با فيلترينگ آن مانع دسترسی آزادانه مردم ايران به آن شده‌ است.

سخنان هاشمی رفسنجانی در حالی بيان می‌شود که بسياری از چهره‌های وابسته به حاکميت از اين رسانه به‌عنوان "ابزار جاسوسی" و "رسانه استکباری" نام می‌برند.

هاشمی رفسنجانی: اگر بخواهيم جلوی يک چيزی گرفته شود ۱۰ تای ديگر سبز می‌شود

هاشمی رفسنجانی افزود: "گرچه برخی خوششان نمی‌آ‌يد اما اگر به سعادت بشريت فکر کنيم و عليه ظلم و ستم و بيداد و ستم‌گری حرکت کنيم شاهد خواهيم بود که اگر اين رسانه‌ها وجود نداشته باشند خطرناک خواهد بود."

او در ادامه با بيان‌ اين‌که "ديگر نمی‌توان جلوی اطلاعات را گرفت"، گفت: "اگر بخواهيم جلوی يک چيزی گرفته شود ۱۰ تای ديگر سبز می‌شود و وقتی مردم راه اطلاعات را پيدا کردند نمی‌شود آن‌ها را متوقف کرد."

شبکه‌های اجتماعی اينترنتی مانند فيس‌بوک در تحولات خاورميانه که به بهار عرب معروف شد، نقش چشم‌گيری ايفا کردند، به‌طوری که گاه از اين تحولات به عنوان "انقلاب فيس‌بوکی" ياد می‌شود.

در ايران نيز پس از انتخابات مناقشه‌برانگيز رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، معترضان به نتايج انتخابات استفاده گسترده‌ای از فيس‌بوک و يوتيوب کردند و به‌واسطه اين شبکه‌ها صدای اعتراض خود را به گوش جهانيان رساندند.

از آن زمان حکومت ايران بر شدت فيلترينگ وب‌سايت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اينترنتی افزوده ‌است و اکنون نيز اخباری درباره راه‌اندازی "اينترنت ملی" در ايران منتشر می‌شود که تحليلگران آن را در راستای اعمال محدوديت‌های بيشتر برای شهروندان ايرانی ارزيابی می‌کنند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    این گرگ دیریست که با گله آشناست...