ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فریده ماشینی، فعال حقوق زنان درگذشت

فريده ماشينی در طول سال‌های فعالیتش در جنبش زنان باعث نزدیک شدن گروه‌های مختلف فکری، از جمله فمینیست‌های اسلام‌گرا و سکولار، به هم شد

فریده ماشینی، فعال حقوق زنان و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، درگذشت.

بر اساس خبرهای رسیده از تهران، وی که از چندی پیش به بیماری سرطان مبتلا بود و از شنبه گذشته به حالت کما رفته و در بخش آی.سی.یو بستری بود امروز، دهم خردادماه ۱۳۹۱ در بیمارستان آتیه تهران ديده از جهان فرو بست.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب یکی از فعالان حقوق زن بود که در طول سال‌های فعالیتش در جنبش زنان باعث نزدیک شدن گروه‌های مختلف فکری، از جمله فمینیست‌های اسلام‌گرا و سکولار، به هم شد. 

او در بسیاری از همگرایی‌های فعالان حقوق زن مشارکت داشت.

فريده ماشينی در طول سال‌های فعالیتش در جنبش زنان باعث نزدیک شدن گروه‌های مختلف فکری، از جمله فمینیست‌های اسلام‌گرا و سکولار، به هم شد

فریده ماشینی در سال‌های گذشته با حضور فعالانه در جلسات عمومی فعالان حقوق زن، هم‌اندیشی‌ها، منشور زنان، همگرایی‌های زنان برای طرح مطالباتشان در انتخابات و مقابله با تبعیض‌های جنسیتی در دانشگاه‌ها در کنار جنبش زنان بود و در پی رويدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز برای یاری رساندن به خانواده زندانیان سیاسی تلاش می‌کرد.

وی که ریاست کميسیون زنان جبهه مشارکت را بر عهده داشت، همواره در تلاش برای برقراری ارتباط بین فعالان سیاسی و مدنی بود و در ائتلاف فعالان جنبش زنان برای اعتراض به لایحه حمایت از خانواده، نقش چشمگیری را ایفا کرد.

فریده ماشینی سال ۱۳۸۸ در پی وقایع پس از انتخابات در مراسم دعای کمیلی که در منزل یکی از زندانیان سیاسی برگزار شده بود، دستگیر شد و به مدت یک روز زندانی بود.

فریده ماشینی فارغ‌التحصیل رشته مطالعات زنان در دانشگاه علامه طباطبایی بود و مقالات بسیاری در رابطه با "فمنیسم اسلامی" و حقوق زنان در اسلام و عدالت جنسیتی منتشر کرده بود.

تلاش برای برقراری ارتباط بین فعالان سیاسی و مدنی و برگزاری جلسات تفسیر قرآن از دیگر فعالیت‌های وی در سال‌های گذشته بود.

فریده ماشینی، ماشینی متولد ۱۳۳۹ و همسر رحیم عبادی، رئیس سابق سازمان ملی جوانان در دوره دولت اصلاحات محمد خاتمی بود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.