ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کيفرخواست سعيد مرتضوی تا اوايل تير ۱۳۹۱ صادر می‌شود

<p>کيفرخواست سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران و يکی از متهمان حوادث بازداشتگاه کهريزک اواخر خرداد يا اوايل تير ۱۳۹۱ صادر می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>علی کامرانی پدر يکی از کشته&zwnj;شدگان بازداشتگاه کهريزک روز چهارشنبه ۱۰ خرداد به خبرگزاری مهر گفت: &quot;اخيراً حيدری فرد، معاون مرتضوی و يکی از متهمان پرونده بازداشت شده است و دادسرا هم قول داده که تا پايان اين ماه و يا اوايل ماه آينده کيفرخواست سعيد مرتضوی صادر می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>علی&zwnj;&zwnj;اکبر حيدری&zwnj;فر که يکی ديگر از متهمان بازداشتگاه کهريزک است، ارديبهشت سال جاری به اتهام &quot;اخلال در نظم، امنيت و آسايش عمومی با تخريب خودروی شکايت&zwnj;کنندگان&quot; بازداشت و روانه زندان اوين شد.</p> <blockquote> <p>علی کامرانی: دادسرا قول داده که تا پايان اين ماه و يا اوايل ماه آينده کيفرخواست سعيد مرتضوی صادر می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>کامرانی افزود: &quot;اين پرونده ابتدا در دادسرای قضات تشکيل و برای تکميل به دادسرای کارمندان ارجاع داده شد و نهايتاً در دادگاه عمومی نيز رسيدگی شد.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;به زودی با صدور کيفرخواست، پرونده به دادگاه کيفری استان تهران فرستاده خواهد شد.&quot;</p> <p>سعيد مرتضوی بيش از اين در زمينه&zwnj;های &quot;معاونت در قتل، نقض حقوق شهروندی و هتک حيثيت ناجا&quot; تفهيم اتهام شده است.</p> <p>مرتضوی در تير ۱۳۹۰ گفته بود از تمامی اتهام&zwnj;های حوادث کهريزک &quot;تبرئه شده است&quot;. اما همان زمان غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور خبر تبرئه مرتضوی را رد کرد.</p> <p>بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث&zwnj;برانگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی&zwnj;فر، محسن روح&zwnj;الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.</p> <p>&quot;سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع&zwnj; دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی&zwnj;اکبر حيدری&zwnj;فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب&quot; سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.</p> <p>روح&zwnj;الامينی پيشتر هم گفته بود سعيد مرتضوی پس از دستور آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل&zwnj;کردن بازداشت&zwnj;گاه کهريزک، اين بازداشت&zwnj;گاه را &quot;به&zwnj;موقع تخليه نکرده است.&quot;</p> <p>آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای پس از انتشار خبرهايی درباره &quot;شکنجه&quot; بازداشت&zwnj;شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت&zwnj;گاه را صادر کرد.</p> <p>مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان &quot;متهم اصلی&quot; اين پرونده نام می&zwnj;برند.</p> <p>سعيد مرتضوی هم&zwnj;اکنون رئيس سازمان تأمين اجتماعی ايران است.</p> <p>&nbsp;</p>

کيفرخواست سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران و يکی از متهمان حوادث بازداشتگاه کهريزک اواخر خرداد يا اوايل تير ۱۳۹۱ صادر می‌شود.

علی کامرانی پدر يکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهريزک روز چهارشنبه ۱۰ خرداد به خبرگزاری مهر گفت: "اخيراً حيدری فرد، معاون مرتضوی و يکی از متهمان پرونده بازداشت شده است و دادسرا هم قول داده که تا پايان اين ماه و يا اوايل ماه آينده کيفرخواست سعيد مرتضوی صادر می‌شود."

علی‌‌اکبر حيدری‌فر که يکی ديگر از متهمان بازداشتگاه کهريزک است، ارديبهشت سال جاری به اتهام "اخلال در نظم، امنيت و آسايش عمومی با تخريب خودروی شکايت‌کنندگان" بازداشت و روانه زندان اوين شد.

علی کامرانی: دادسرا قول داده که تا پايان اين ماه و يا اوايل ماه آينده کيفرخواست سعيد مرتضوی صادر می‌شود

کامرانی افزود: "اين پرونده ابتدا در دادسرای قضات تشکيل و برای تکميل به دادسرای کارمندان ارجاع داده شد و نهايتاً در دادگاه عمومی نيز رسيدگی شد."

به گفته وی "به زودی با صدور کيفرخواست، پرونده به دادگاه کيفری استان تهران فرستاده خواهد شد."

سعيد مرتضوی بيش از اين در زمينه‌های "معاونت در قتل، نقض حقوق شهروندی و هتک حيثيت ناجا" تفهيم اتهام شده است.

مرتضوی در تير ۱۳۹۰ گفته بود از تمامی اتهام‌های حوادث کهريزک "تبرئه شده است". اما همان زمان غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور خبر تبرئه مرتضوی را رد کرد.

بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.

"سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب" سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.

روح‌الامينی پيشتر هم گفته بود سعيد مرتضوی پس از دستور آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای تعطيل‌کردن بازداشت‌گاه کهريزک، اين بازداشت‌گاه را "به‌موقع تخليه نکرده است."

آيت‌الله خامنه‌ای پس از انتشار خبرهايی درباره "شکنجه" بازداشت‌شدگان در کهريزک، پنجم مرداد ١٣٨٨ دستور تعطيلی اين بازداشت‌گاه را صادر کرد.

مخالفان حکومت ايران از سعيد مرتضوی به عنوان "متهم اصلی" اين پرونده نام می‌برند.

سعيد مرتضوی هم‌اکنون رئيس سازمان تأمين اجتماعی ايران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.