ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايران در سال ۲۰۱۵ با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود"

<p>افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی&zwnj;هايی درباره وقوع پديده&zwnj;ای شده که از آن با نام &quot;سونامی سرطان&quot; ياد می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پروفسور ناصر پارسا، عضو انجمن سرطان&zwnj;شناسی آمريکا چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در يک سخنرانی در دانشگاه آزاد بروجرد گفت: &quot;شمار بيماران سرطانی به خصوص در ايران رو به رشد است و سه سال ديگر در سال ۲۰۱۵ ايران با سونامی سرطان روبه&zwnj;رو می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>هم&zwnj;اکنون بيماری سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است و تصادفات و بيماری&zwnj;های قلبی به ترتيب در رتبه نخست و دوم قرار دارند. روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می&zwnj;دهند.</p> <p>دکتر حميد امامی، يک متخصص راديوتراپی، اونکولوژی و سرطان به خبرگزاری ايمنا گفته است: &quot;يکی از دلايل افزايش تعداد بيماران سرطانی، افزايش روز به روز جمعيت است، دليل ديگر، صنعتی شدن کشور است که در نتيجه مواد شيميايی و مواد زايد کارخانجات وارد هوا، آب و زمين شده و از طرق مختلف به بدن انسان وارد می&zwnj;شوند و ايجاد سرطان می&zwnj;کنند.&quot;</p> <blockquote> <p>بيماری سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است که روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل اين بيماری در ايران جان خود را از دست می&zwnj;دهند</p> </blockquote> <p>به گفته وی &quot;شايع&zwnj;ترين نوع سرطان در زنان ايرانی، سرطان سينه و در بين مردان سرطان&zwnj;های پروستات و ريه بوده و در درجه دوم، سرطان روده بزرگ هم در زنان و هم در مردان شايع است.&quot;</p> <p>دکتر منوچهر دوايی، يک عضو فرهنگستان علوم پزشکی ايران نيز گفته است: &quot;تعداد مبتلايان به سرطان در برخی نقاط جهان از جمله ايران به طور روز افزونی گسترش پيدا کرده است و در دهه&zwnj;های آينده شاهد گسترش و افزايش موارد سرطان در ايران به صورت انفجاری و مانند يک سونامی هستيم.&quot;</p> <p>همچنين چند ماه پيش يک مقام شهرداری تهران از افزايش بيماری&zwnj;های سرطانی &quot;عجيب و غريب&quot; در پايتخت ايران خبر داد.</p> <p>صدرالدين علی&zwnj;پور، مديرعامل مراکز معاينه فنی خودروهای تهران که به شهرداری وابسته است، گفت: &quot;به دليل افزايش آلاينده&zwnj;های هوا، متأسفانه آمار بيمارهای سرطانی عجيب و غريب به صورت وحشتناکی رشد يافته است؛ به طوری که پزشکان در اين عرصه دچار شوک شده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>دکتر قوام نصيری، رئيس پيشين مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه مشهد نيز معتقد است: &quot;در سال&zwnj;های اخير، سرطان&zwnj;های مغز استخوان در اطفال و سرطان&zwnj;های ريه در بزرگسالان افزايش شديدی داشته که ما يکی از علل آن را آلودگی هوا می&zwnj;دانيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی درباره وقوع پديده‌ای شده که از آن با نام "سونامی سرطان" ياد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پروفسور ناصر پارسا، عضو انجمن سرطان‌شناسی آمريکا چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ در يک سخنرانی در دانشگاه آزاد بروجرد گفت: "شمار بيماران سرطانی به خصوص در ايران رو به رشد است و سه سال ديگر در سال ۲۰۱۵ ايران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود."

هم‌اکنون بيماری سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است و تصادفات و بيماری‌های قلبی به ترتيب در رتبه نخست و دوم قرار دارند. روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر حميد امامی، يک متخصص راديوتراپی، اونکولوژی و سرطان به خبرگزاری ايمنا گفته است: "يکی از دلايل افزايش تعداد بيماران سرطانی، افزايش روز به روز جمعيت است، دليل ديگر، صنعتی شدن کشور است که در نتيجه مواد شيميايی و مواد زايد کارخانجات وارد هوا، آب و زمين شده و از طرق مختلف به بدن انسان وارد می‌شوند و ايجاد سرطان می‌کنند."

بيماری سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است که روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل اين بيماری در ايران جان خود را از دست می‌دهند

به گفته وی "شايع‌ترين نوع سرطان در زنان ايرانی، سرطان سينه و در بين مردان سرطان‌های پروستات و ريه بوده و در درجه دوم، سرطان روده بزرگ هم در زنان و هم در مردان شايع است."

دکتر منوچهر دوايی، يک عضو فرهنگستان علوم پزشکی ايران نيز گفته است: "تعداد مبتلايان به سرطان در برخی نقاط جهان از جمله ايران به طور روز افزونی گسترش پيدا کرده است و در دهه‌های آينده شاهد گسترش و افزايش موارد سرطان در ايران به صورت انفجاری و مانند يک سونامی هستيم."

همچنين چند ماه پيش يک مقام شهرداری تهران از افزايش بيماری‌های سرطانی "عجيب و غريب" در پايتخت ايران خبر داد.

صدرالدين علی‌پور، مديرعامل مراکز معاينه فنی خودروهای تهران که به شهرداری وابسته است، گفت: "به دليل افزايش آلاينده‌های هوا، متأسفانه آمار بيمارهای سرطانی عجيب و غريب به صورت وحشتناکی رشد يافته است؛ به طوری که پزشکان در اين عرصه دچار شوک شده‌اند."

دکتر قوام نصيری، رئيس پيشين مرکز تحقيقات سرطان دانشگاه مشهد نيز معتقد است: "در سال‌های اخير، سرطان‌های مغز استخوان در اطفال و سرطان‌های ريه در بزرگسالان افزايش شديدی داشته که ما يکی از علل آن را آلودگی هوا می‌دانيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.