ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار وزارت بهداشت ايران درباره مصرف سيگار در بين دانش‌آموزان

<p>وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران درباره کاهش سن مصرف سيگار در بين دانش&zwnj;اموزانی ايرانی هشدار داده و آن را &quot;زنگ خطر&quot; ناميده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه شرق در شماره پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ نوشت: &quot;افزايش ميزان مصرف سيگار و قليان در مدارس کشور به تأييد اکثر مسوولان کشور رسيده است، به غير از مسوولان آموزش&zwnj;وپرورش.&quot;</p> <p>شرق نوشته است: &quot;روز گذشته ( چهارشنبه ۱۰ خرداد ) مشاور وزير بهداشت نسبت به استعمال دخانيات در جوانان و نوجوانان هشدار داد و عنوان کرد سن شروع مصرف سيگار در مدارس کشور يکی از زنگ&zwnj; خطرهاست. زنگ خطری که آوايش هنوز به گوش مديران آموزش&zwnj;وپرورش نرسيده است و بی&zwnj;برنامگی اين وزارت&zwnj;خانه برای مهار سير صعودی مصرف سيگار و قليان کماکان ادامه دارد.&quot;</p> <blockquote> <p>محمدرضا مسجدی، دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران: سن مصرف سيگار در ايران به مرز ۱۱ سالگی رسيده است</p> </blockquote> <p>حسن آقاجانی، مشاور وزير بهداشت ايران گفته است: &quot;وضعيت مصرف سيگار در کشور بايد اصلاح شود، سن شروع مصرف سيگار در مدارس يکی از زنگ&zwnj; خطرهاست.&quot;</p> <p>به گفته وی سه&zwnj;درصد نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ سال ايرانی سيگاری هستند و بيش از ۴۰&zwnj; درصد نوجوانان در معرض استنشاق دود تحميلی سيگار والدينشان قرار دارند.</p> <p>سه روز پيش نيز محمدرضا مسجدی، دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران گفت: &quot;سن مصرف سيگار در ايران به مرز ۱۱ سالگی رسيده است.</p> <p>به گفته وی سالانه ۷۰ هزار نفر در ايران به&zwnj;علت مصرف دخانيات فوت می&zwnj;کنند و روزانه بيش از پنج ميليارد تومان هزينه مصرف سيگار و بيش از سه برابر آن هزينه درمان بيماری&zwnj;های مرتبط با دخانيات در کشور می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ايران درباره کاهش سن مصرف سيگار در بين دانش‌اموزانی ايرانی هشدار داده و آن را "زنگ خطر" ناميده است.

روزنامه شرق در شماره پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ نوشت: "افزايش ميزان مصرف سيگار و قليان در مدارس کشور به تأييد اکثر مسوولان کشور رسيده است، به غير از مسوولان آموزش‌وپرورش."

شرق نوشته است: "روز گذشته ( چهارشنبه ۱۰ خرداد ) مشاور وزير بهداشت نسبت به استعمال دخانيات در جوانان و نوجوانان هشدار داد و عنوان کرد سن شروع مصرف سيگار در مدارس کشور يکی از زنگ‌ خطرهاست. زنگ خطری که آوايش هنوز به گوش مديران آموزش‌وپرورش نرسيده است و بی‌برنامگی اين وزارت‌خانه برای مهار سير صعودی مصرف سيگار و قليان کماکان ادامه دارد."

محمدرضا مسجدی، دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران: سن مصرف سيگار در ايران به مرز ۱۱ سالگی رسيده است

حسن آقاجانی، مشاور وزير بهداشت ايران گفته است: "وضعيت مصرف سيگار در کشور بايد اصلاح شود، سن شروع مصرف سيگار در مدارس يکی از زنگ‌ خطرهاست."

به گفته وی سه‌درصد نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ سال ايرانی سيگاری هستند و بيش از ۴۰‌ درصد نوجوانان در معرض استنشاق دود تحميلی سيگار والدينشان قرار دارند.

سه روز پيش نيز محمدرضا مسجدی، دبيرکل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران گفت: "سن مصرف سيگار در ايران به مرز ۱۱ سالگی رسيده است.

به گفته وی سالانه ۷۰ هزار نفر در ايران به‌علت مصرف دخانيات فوت می‌کنند و روزانه بيش از پنج ميليارد تومان هزينه مصرف سيگار و بيش از سه برابر آن هزينه درمان بيماری‌های مرتبط با دخانيات در کشور می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    هفت میلیون کودک کار در کشور وجود دارد. بیماری روحی و روانی؛ رتبه دوم بیماری‌ها در کشور: شیوع اختلالات روانی در جمعیت بالای 15 سال کشور 21.3 درصد در مناطق روستایی و 20.9 در مناطق شهری برآورد شده است.هم‌اکنون در بانک اطلاعات مربوط به بیماران روانی سازمان بهزیستی کشور 101 هزار بیمار روانی مزمن شناخته شده‌اند که از این تعداد 67 در صد مرد و 33 درصد زن هستند. این آمار جدای از گروهی از افرادی است که یا به‌لحاظ ذهنیت و نگاه‌های سنتی به بیماری‌های روانی از مراجعه به روان پزشک خودداری می‌کنند و کسانی است که دچار بیماری‌های روانی هستند اما خوشان هم از آن اطلاع ندارند می‌شود. اما منشاء این بیماری‌ها کجاست و یا اینکه چرا در مواردی عنوان می‌شود که برخی از بیماری‌های روانی نوظهور هستند و در گذشته نبوده‌اند. (دکتر نادر مدیر کل انجمن ها) آمار اعتياد در ايران( اخبار) :٣ ميليون ايراني مصرف‌كننده مواد مخدر هستند- دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد اخيرا در گزارشي اعلام كرده: ايران داراي بيشترين معتاد نسبت به جمعيت ،در بين كشور هاي جهان است. تعداد بیسوادان ایران/فارس: معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت:باقرزاده گفت: بر اساس آخرین سرشماری حدود 9 میلیون نفر بی‌سواد (مطلق) در گروه‌های سنی در کشور وجود دارد. به اینها باید افزایش درصد جرم و جنایت،فقر،بیکاری،طلاق،خودکشی... را اضافه کرد. تشویق(پاداش پولی) وتلاش برای رشد بیشتر جمعیت ایران!!! بطوری که جمعیت ایران از مرز ٧٦ میلیون گذشته است، همه اینها بیانگر هدف جدی اسلامگرایان برای نابودی کامل ایران است. منابع: سایت های حکومتی و در داخل ایران/مرجع:اینترنت