ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته مخالفان به بشار اسد

<p>مخالفان بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه ۴۸ ساعت به وی فرصت داده&zwnj;اند تا طرح صلح کوفی عنان را اجرا کند. مخالفان می&zwnj;گويند در صورتی که اسد طرح صلح را اجرا نکند، آن&zwnj;ها نيز ديگر خود را به رعايت مفاد اين طرح ملزم نمی&zwnj;دانند و به دفاع از مردم در برابر حملات نيروهای دولتی خواهند پرداخت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز اين ضرب&zwnj;الاجل ظهر روز جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ (اول ژوئن ۲۰۱۲) به پايان می&zwnj;رسد.</p> <p>طرح صلح کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، شامل اجرای تعهداتی از سوی دولت و اپوزيسيون سوريه از جمله قطع خشونت، کمک&zwnj;رسانی بشر دوستانه به آسيب&zwnj;ديدگان و آغاز گفت&zwnj;وگوهای سياسی ميان دولت و مخالفان است.</p> <p>سرهنگ قاسم سعدالدين ،سخنگوی ارتش آزاد سوريه روز چهارشنبه ۱۰ خرداد گفت: &quot;نظاميان دولتی بايد تانک&zwnj;ها و تجهيزات خود را از شهرها و روستاها خارج کنند و اجازه امدادرسانی به مردم بدهند.&quot;</p> <p>چند روز پيش نيز برهان غليون در نشستی خبری در ترکيه گفت در صورتی که جامعه جهانی نتواند عليه سوريه تصميمی درباره بند هفت منشور سازمان ملل بگيرد بگيرد، مردم وارد &quot;جنگ آزادی&zwnj;بخش&quot; می&zwnj;شوند. روسیه این سخنان را &quot;تحریک برای آغاز جنگ داخلی&quot; در سوریه ارزیابی کرده است.</p> <blockquote> <p>سرهنگ قاسم سعدالدين، سخنگوی ارتش آزاد سوريه: نظاميان دولتی بايد تانک&zwnj;ها و تجهيزات خود را از شهرها و روستاها خارج کنند و اجازه امدادرسانی به مردم بدهند</p> </blockquote> <p>بند هفتم منشور سازمان ملل مجوز استفاده از نيروی نظامی را عليه يک کشور صادر می&zwnj;کند.</p> <p>در همين حال ناظران سازمان ملل متحد در شرق سوريه ۱۳ جسد را پيدا کردند که دست&zwnj;هايشان بسته شده &zwnj;است و بيشتر آن&zwnj;ها نيز با شليک گلوله اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>کشف اين اجساد تنها چند روز پس از کشتار حوله اتفاق می&zwnj;افتد که در جريان آن ۱۰۸ تن از ساکنان غيرنظامی اين شهرک به قتل رسيدند.</p> <p>کشتار حوله با واکنش شديد جامعه جهانی مواجه شد طوری که کشورهای غربی در اعتراض به آن، سفيران سوريه را از پايتخت خود اخراج کردند، اگرچه حکومت بشار اسد از خود سلب مسئوليت کرد و آن را به &quot;تروريست&zwnj;ها&quot; نسبت داد.</p> <p>در همين حال کوفی عنان روز سه&zwnj;شنبه در ديدار با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه از &quot;نگرانی عميق جامعه جهانی&quot; نسبت به رخدادهای اين کشور سخن گفت.</p> <p>هم&zwnj;زمان دولت&zwnj;های غربی سفرای سوريه را در اعتراض به کشتار غيرنظاميان در شهرک حوله از کشور خود اخراج کردند. دولت&zwnj;های فرانسه، بريتانيا، کانادا، آلمان، ايتاليا، اسپانيا و استراليا اعلام کردند در اقدامی هماهنگ با ايالات متحده سفرای سوريه را از پايتخت&zwnj;های خود اخراج کرده&zwnj;اند. آن&zwnj;ها همچنين بر انزوای ديپلماتيک بشار اسد تأکيد کردند.</p> <p>کشتار غيرنظاميان در شهرک حوله سوريه يکی از فاجعه&zwnj;آميزترين رويدادها در سوريه از آغاز قيام مردم اين کشور عليه حکومت بشار اسد است.</p> <p>به گفته سازمان ملل از ۱۴ ماه پيش تاکنون حدد ۱۳ هزار نفر در خشونت&zwnj;های سوريه کشته شده اند.<br /> دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت ۲۵۰۰ مأمور امنيتی و نظامی در اين کشور کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفان بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه ۴۸ ساعت به وی فرصت داده‌اند تا طرح صلح کوفی عنان را اجرا کند. مخالفان می‌گويند در صورتی که اسد طرح صلح را اجرا نکند، آن‌ها نيز ديگر خود را به رعايت مفاد اين طرح ملزم نمی‌دانند و به دفاع از مردم در برابر حملات نيروهای دولتی خواهند پرداخت.

به گزارش رويترز اين ضرب‌الاجل ظهر روز جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ (اول ژوئن ۲۰۱۲) به پايان می‌رسد.

طرح صلح کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، شامل اجرای تعهداتی از سوی دولت و اپوزيسيون سوريه از جمله قطع خشونت، کمک‌رسانی بشر دوستانه به آسيب‌ديدگان و آغاز گفت‌وگوهای سياسی ميان دولت و مخالفان است.

سرهنگ قاسم سعدالدين ،سخنگوی ارتش آزاد سوريه روز چهارشنبه ۱۰ خرداد گفت: "نظاميان دولتی بايد تانک‌ها و تجهيزات خود را از شهرها و روستاها خارج کنند و اجازه امدادرسانی به مردم بدهند."

چند روز پيش نيز برهان غليون در نشستی خبری در ترکيه گفت در صورتی که جامعه جهانی نتواند عليه سوريه تصميمی درباره بند هفت منشور سازمان ملل بگيرد بگيرد، مردم وارد "جنگ آزادی‌بخش" می‌شوند. روسیه این سخنان را "تحریک برای آغاز جنگ داخلی" در سوریه ارزیابی کرده است.

سرهنگ قاسم سعدالدين، سخنگوی ارتش آزاد سوريه: نظاميان دولتی بايد تانک‌ها و تجهيزات خود را از شهرها و روستاها خارج کنند و اجازه امدادرسانی به مردم بدهند

بند هفتم منشور سازمان ملل مجوز استفاده از نيروی نظامی را عليه يک کشور صادر می‌کند.

در همين حال ناظران سازمان ملل متحد در شرق سوريه ۱۳ جسد را پيدا کردند که دست‌هايشان بسته شده ‌است و بيشتر آن‌ها نيز با شليک گلوله اعدام شده‌اند.

کشف اين اجساد تنها چند روز پس از کشتار حوله اتفاق می‌افتد که در جريان آن ۱۰۸ تن از ساکنان غيرنظامی اين شهرک به قتل رسيدند.

کشتار حوله با واکنش شديد جامعه جهانی مواجه شد طوری که کشورهای غربی در اعتراض به آن، سفيران سوريه را از پايتخت خود اخراج کردند، اگرچه حکومت بشار اسد از خود سلب مسئوليت کرد و آن را به "تروريست‌ها" نسبت داد.

در همين حال کوفی عنان روز سه‌شنبه در ديدار با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه از "نگرانی عميق جامعه جهانی" نسبت به رخدادهای اين کشور سخن گفت.

هم‌زمان دولت‌های غربی سفرای سوريه را در اعتراض به کشتار غيرنظاميان در شهرک حوله از کشور خود اخراج کردند. دولت‌های فرانسه، بريتانيا، کانادا، آلمان، ايتاليا، اسپانيا و استراليا اعلام کردند در اقدامی هماهنگ با ايالات متحده سفرای سوريه را از پايتخت‌های خود اخراج کرده‌اند. آن‌ها همچنين بر انزوای ديپلماتيک بشار اسد تأکيد کردند.

کشتار غيرنظاميان در شهرک حوله سوريه يکی از فاجعه‌آميزترين رويدادها در سوريه از آغاز قيام مردم اين کشور عليه حکومت بشار اسد است.

به گفته سازمان ملل از ۱۴ ماه پيش تاکنون حدد ۱۳ هزار نفر در خشونت‌های سوريه کشته شده اند.
دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت ۲۵۰۰ مأمور امنيتی و نظامی در اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.