ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا چندین پناهجوی ایرانی را بازداشت کرد

شمار پناهجویانی که از طریق کانال مانش می‌خواستند خود را به بریتانیا برساندند ۳۶ نفر بودند. در میان سرنشینان دو قایق‌ چندین پناهجو ایرانی حضور داشتند که توسط گارد ساحلی بریتانیا بازداشت شدند.

گارد ساحلی بریتانیا ۳۶ پناهجو را که می‌خواستند از طریق کانال مانش خود را به این کشور برسانند بازداشت کرد. در میان این پناهجویان چندین نفر ایرانی بودند.

روند رو به افزایش مسافرت خطرناک پناهجویان از طریق کانال مانش به بریتانیا ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش آسوشیتدپرس، شامگاه دوشنبه ۲ اردیبهشت / ۲۲ آوریل مقامات بریتانیا ۳۶ پناهجو را که قصد داشتند با قایق‌های کوچک از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند بازداشت کرد.

گارد ساحلی و نیروهای مرزی بریتانیا اعلام کردند که سرنشینان قایق نخست ۱۱ پناهجو از ایران و عراق بودند و همه آن‌ها به  بندر «دوور» در «کنت» واقع در جنوب شرقی بریتانیا برای آزمایش‌های پزشکی و مصاحبه اعزام شدند.

سرنشینان قایق دوم ۱۵ نفر مرد، زن و کودک عراقی بودند و در قایق سوم نیز ۹ مرد و زن ایرانی وجود داشتند.

مقامات بریتانیایی پناهجویان را نسبت به خطراتی که عبور از کانال مانش با قایق‌های کوچک جان آن‌ها را تهدید می‌کند هشدار می‌دهند تا از تلاش برای سفر خطرناک آن‌ها از این طریق جلوگیری کنند.

ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی بیشترین شمار مهاجرانی را تشکیل می‌دادند که از کانال مانش به بریتانیا رفتند.

وزارت کشور بریتانیا ۳۰ دسامبر / ۹ دی سال گذشته نیز از یافتن شش ایرانی در سواحل شهرستان کنت خبر داده بودند. در کنار آن‌ها یک قایق بادی سوراخ‌شده نیز پیدا شده بود.

کانال مانش (که در انگلیسی به‌ «کانال انگلیس» معروف است)، کانالی به طول ۵۶۰ کیلومتر است که شمال فرانسه را به جنوب بریتانیا و اقیانوس اطلس را به دریای شمال پیوند می‌دهد و شلوغ‌ترین منطقه کشتی‌رانی جهان است.

به‌گفته نهادهای امدادرسان و خیریه روند رو به افزایش مسافرت خطرناک پناهجویان از طریق کانال مانش، پدیده جدیدی است. این مسیر تنها راهی است که پناهجویان خواهان رسیدن به بریتانیا از فرانسه آن را پیش روی خود می‌بینند.

شمار پناهجویانی که از این مسیر خود را به بریتانیا می‌رسانند پس از تخریب اردوگاه پناهجویان در کاله فرانسه افزایش یافته است. پناهجویان در «جنگل کاله» ــ که شمارشان در بالاترین حالت به ۱۰ هزار تن رسیده بود ــ منتظر فرصتی برای رفتن به بریتانیا می‌شدند اما با تخریب آن در ۲۰۱۶، شمار هر چه بیشتری از آنها سفر دریایی از طریق مانش را برگزیده‌اند.

بریتانیا نیز پس از تخریب کاله میلیون‌ها دلار صرف تقویت مرزهایش کرد که بخشی از آن برای جلوگیری از شکل‌گیری اردوگاه دیگری در کاله بود.

بهمن‌ماه گذشته یک «دانشمند هسته‌ای» ایران که در ترور مصطفی احمدی دانش کمک کرده بود و اطلاعاتی از برنامه هسته‌ای ایران دارد، با استفاده از موج پناهندگی و با کمک سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، بریتانیا و آمریکا از ایران خارج شد و خود را به بریتانیا رساند.

«ساندی اکسپرس»، نشریه بریتانیایی در آن زمان نوشت‌ برنامه خروج این فرد توسط سه سازمان اطلاعاتی موساد، ام‌آی۶ و سیا از ماه اکتبر آغاز شد. این فرد ابتدا به ترکیه رفت و از آن‌جا از راه زمینی با گذراندن ۳۰۰۰ کیلومتر به نزدیکی کاله در فرانسه رسید و در شب سال نو میلادی با ۱۲ پناهجوی دیگر با قایق بادی خود را به بریتانیا رساند.

خروج این فرد در تمامی مراحل سفر مخفیانه انجام شد.

از سوی دیگر مقامات یونانی اعلام کردند که سپیده‌دم دوشنبه ۲ اردیبهشت / ۲۲ آوریل ۶۱ مرد، زن و کودک پناهجو خود را به نیروهای اروپایی فرونتکس در شهر اریستیادا رساندند. آن‌ها از سوریه و عراق آمده‌اند و درخواست پناهندگی داده‌اند. آن‌ها بدون مراجعه به پلیس مستقیم خود را به فرونتکس معرفی کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.