ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی یکی از متهمان به جاسوسی برای امارات در زندان ترکیه

متهمان به جاسوسی برای امارات متحده عربی دو نفر بودند که ۱۰ روز پیش در ترکیه بازداشت شدند. مقامات قضائی ترکیه در حال بررسی نقش آن‌ها در قتل جمال خاشقجی بودند.

ترکیه ۱۰ روز پیش دو مظنون جاسوسی برای امارات متحده عربی را بازداشت کرد. مقامات قضائی ترکیه در حال بررسی نقش احتمالی این دو در قتل جمال خاشقجی بودند. اکنون منابع قضائی ترکیه خبر از خودکشی یکی از این متهمان در زندان داده‌اند.

زندان «سیلیوری» واقع در شمال غربی ترکیه، در اطراف استانبول

خبرگزاری آناتولی ترکیه، دوشنبه ۹ اردیبهشت / ۲۹ آوریل در خبر کوتاهی نوشت، فردی به نام زکی ی. م. حسن که ۱۰ روز پیش به اتهام جاسوسی برای امارات متحده عربی در ترکیه بازداشت شده بود، در زندان «سیلیوری» واقع در شمال غربی ترکیه، در اطراف استانبول، خود را به دار آویخت و خودکشی کرد.

بنا به این گزارش فرد مذکور به اتهام «جاسوسی سیاسی و نظامی» و «جاسوسی بین المللی» در تاریخ ۳۰ فروردین / ۱۹ آوریل به‌همراه فردی دیگر زندانی شد.

دولت ترکیه این دو نفر را به ظن عامل اطلاعاتی امارات متحده دستگیر کرد اما زمان و مکان این بازداشت را مشخص نکرد.

خبرگزاری آناتولی در آن زمان نوشت ارتباط افراد بازداشت‌شده با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در دست بررسی است.

به‌گفته مقامات امنیتی آنکارا این دو نفر به‌مدت شش ماه زیر نظر بودند و یکی از آن‌ها چند روز پس از قتل خاشقجی وارد ترکیه شده بود.

گفته می‌شد که این دو نفر از نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هستند. بعد گفته شد که هر دو نفر به جاسوس بودن خود اعتراف کرده‌اند.

تا کنون، شواهدی مبنی بر این‌که امارات متحده عربی در قتل جمال خاشقجی نقش داشته، وجود نداشته است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی دوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ناپدید شد اما پس از گذشت چند روز معلوم شد که در کنسولگری سعودی به قتل رسیده و جسدش تکه تکه شده است. با گذشت چند ماه از این ماجرا نقش ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای این قتل روشن نیست.

قتل خاشقجی در استانبول، مناسبات ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره و فشار بر پادشاهی سعودی در دنیا را زیاد کرد.

بین ترکیه و امارات متحده عربی اختلاف‌هایی نیز وجود دارد،  از جمله در برخورد با گروه اخوان‌المسلمین. ترکیه از این جنبش اسلامی دفاع می‌کند، امارات، عربستان سعودی و مصر، با آن مخالفند.

ترکیه و امارات در جنگ داخلی لیبی نیز از دو جبهه مخالف حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.