ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: اگر مورد حمله قرار گيريم، پايگا‌ه‌های آمريکا را هدف قرار می‌دهيم

<p>ايران هشدار داده است اگر ايالات متحده آمريکا به اقدام نظامی عليه اين کشور متوسل شود، پايگاه&zwnj;های امريکا در منطقه در تيررس موشک&zwnj;های جمهوری اسلامی هستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رويترز روز شنبه دوم ژوئن (۱۳ خرداد ۱۳۹۱) گزارش داد يک فرمانده ارشد نظامی ايران اين سخنان را در پاسخ به مقام&zwnj;های آمريکايی که می&zwnj;گويند واشنگتن آماده استفاده از نيروی نظامی برای متوقف کردن برنامه اتمی ايران است، بيان کرده است.</p> <p>سرتيپ يحيی رحيم صفوی، مشاور عالی آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی چند روز پيش گفت: &quot;آمريکايی&zwnj;ها بيش از ۲۰ پايگاه و بيش از ۱۰۰ هزار نيروی نظامی در منطقه دارند که تمام آن&zwnj;ها در معرض خطر &rlm;ايران هستند. سياسيون و نظامی&zwnj;های خودشان هم اين را خوب می&zwnj;دانند. &rlm;همه پايگاه&zwnj;هايشان در تيررس موشک&zwnj;های ايران قرار دارند.&quot;</p> <p>وی همچنين هشدار داده موشک&zwnj;های ايران می&zwnj;توانند تمام اسرائيل را مورد هدف قرار دهند.</p> <p>سرتيپ صفوی تا سال ۲۰۰۷ فرمانده کل سپاه پاسداران ايران بود.</p> <blockquote> <p>سرتيپ يحيی رحيم صفوی: آمريکايی&zwnj;ها بيش از ۲۰ پايگاه و بيش از ۱۰۰ هزار نيروی نظامی در منطقه دارند که تمام آن&zwnj;ها در معرض خطر &rlm;ايران هستند. سياسيون و نظامی&zwnj;های خودشان هم اين را خوب می&zwnj;دانند. &rlm;همه پايگاه&zwnj;هايشان در تيررس موشک&zwnj;های ايران قرار دارند</p> </blockquote> <p>آمريکا و اسرائيل همواره ايران را تهديد می&zwnj;کنند که برای متوقف کردن برنامه اتمی اين کشور گزينه نظامی را نيز بررسی می&zwnj;کنند. ايران نيز در مقابل اين تهديدها، هشدار می دهد در صورتی که مورد حمله قرار گيرد، سکوت نخواهد کرد و به اقدام متقابل نظامی دست خواهد زد.</p> <p>با اين حال قدرت&zwnj;های جهانی برای يافتن راه حل ديپلماتيک در خصوص برنامه اتمی ايران ۲۸ خرداد در مسکو با مقام&zwnj;های جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهند شد. مذاکرات مسکو ادامه مذاکرات ترکيه و بغداد است که در چند ماه گذشته برگزار شده است.</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز روز جمعه ۱۲ خرداد از ايران خواست در مذاکرات پيش&zwnj;رو با گروه ۱+۵ در مسکو &quot;اقدام عملی&quot; در پيش گيرد.</p> <p>وی گفت: &quot;گفت&zwnj;وگوهای ۱+۵ با هدف نشان دادن نيات يا صداقت ايران نيست، بلکه در پی اقداماتی مشخص است.&quot;</p> <p>کلينتون افزود: &quot;ما درباره اهداف ايران (در برنامه اتمی&zwnj;اش)، نگرانی&zwnj;های زيادی داريم اما بر اساس گام&zwnj;های عملی اين کشور اطمنيان خواهيم يافت که اين اقدامات برای تأييد پايبندی تهران به تعهداتش کافی است.&quot;</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند ايران ممکن است در برنامه اتمی&zwnj;اش مقاصد نظامی داشته باشد اما تهران با رد کردن اين اتهام اعلام می&zwnj;کند در برنامه اتمی اهداف صلح&zwnj;آميز و پزشکی را دنبال می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران هشدار داده است اگر ايالات متحده آمريکا به اقدام نظامی عليه اين کشور متوسل شود، پايگاه‌های امريکا در منطقه در تيررس موشک‌های جمهوری اسلامی هستند.

رويترز روز شنبه دوم ژوئن (۱۳ خرداد ۱۳۹۱) گزارش داد يک فرمانده ارشد نظامی ايران اين سخنان را در پاسخ به مقام‌های آمريکايی که می‌گويند واشنگتن آماده استفاده از نيروی نظامی برای متوقف کردن برنامه اتمی ايران است، بيان کرده است.

سرتيپ يحيی رحيم صفوی، مشاور عالی آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی چند روز پيش گفت: "آمريکايی‌ها بيش از ۲۰ پايگاه و بيش از ۱۰۰ هزار نيروی نظامی در منطقه دارند که تمام آن‌ها در معرض خطر ‏ايران هستند. سياسيون و نظامی‌های خودشان هم اين را خوب می‌دانند. ‏همه پايگاه‌هايشان در تيررس موشک‌های ايران قرار دارند."

وی همچنين هشدار داده موشک‌های ايران می‌توانند تمام اسرائيل را مورد هدف قرار دهند.

سرتيپ صفوی تا سال ۲۰۰۷ فرمانده کل سپاه پاسداران ايران بود.

سرتيپ يحيی رحيم صفوی: آمريکايی‌ها بيش از ۲۰ پايگاه و بيش از ۱۰۰ هزار نيروی نظامی در منطقه دارند که تمام آن‌ها در معرض خطر ‏ايران هستند. سياسيون و نظامی‌های خودشان هم اين را خوب می‌دانند. ‏همه پايگاه‌هايشان در تيررس موشک‌های ايران قرار دارند

آمريکا و اسرائيل همواره ايران را تهديد می‌کنند که برای متوقف کردن برنامه اتمی اين کشور گزينه نظامی را نيز بررسی می‌کنند. ايران نيز در مقابل اين تهديدها، هشدار می دهد در صورتی که مورد حمله قرار گيرد، سکوت نخواهد کرد و به اقدام متقابل نظامی دست خواهد زد.

با اين حال قدرت‌های جهانی برای يافتن راه حل ديپلماتيک در خصوص برنامه اتمی ايران ۲۸ خرداد در مسکو با مقام‌های جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهند شد. مذاکرات مسکو ادامه مذاکرات ترکيه و بغداد است که در چند ماه گذشته برگزار شده است.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز روز جمعه ۱۲ خرداد از ايران خواست در مذاکرات پيش‌رو با گروه ۱+۵ در مسکو "اقدام عملی" در پيش گيرد.

وی گفت: "گفت‌وگوهای ۱+۵ با هدف نشان دادن نيات يا صداقت ايران نيست، بلکه در پی اقداماتی مشخص است."

کلينتون افزود: "ما درباره اهداف ايران (در برنامه اتمی‌اش)، نگرانی‌های زيادی داريم اما بر اساس گام‌های عملی اين کشور اطمنيان خواهيم يافت که اين اقدامات برای تأييد پايبندی تهران به تعهداتش کافی است."

کشورهای غربی می‌گويند ايران ممکن است در برنامه اتمی‌اش مقاصد نظامی داشته باشد اما تهران با رد کردن اين اتهام اعلام می‌کند در برنامه اتمی اهداف صلح‌آميز و پزشکی را دنبال می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام این بنده خدا خودش هم حرف خودش را باور ندارد زیرا اگر داشت این رجزخوانی ها را نمیکرد. جناب سرتیپ خوب میداند که تمام پایگاههای امریکا زیر پوشش سیستم ضد هوایی و سپر موشکی هستند که موشکهای ایران را رد یابی کرده و در مسیر حرکت منفجر خواهند کرد. حالا ایشان چگونه خواهد توانست از این سپر موشکی عبور کند و به پایگاههای امریکا برسد والله اعلم. اما همبن حاج اقا با انفجار اولین ترکش های امریکایی به لبنان فرار خواهد کرد تا مبادا گرفتار شود.