ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پورمحمدی: به اندازه دوران جنگ، در جاده‌ها کشته می‌دهيم

<p>مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی ايران گفت آمار سالانه کشته&zwnj;شدگان تصادفات جاده&zwnj;ای این کشور مانند آمار کشته&zwnj;شدگان جنگ ايران و عراق است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، پورمحمدی شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در جمع دانشجويان دانشگاه پيام نور اورميه گفت: &quot;يکی از مشکلات ما در کشور اين است که سالی بيست و چند هزار کشته جاده&zwnj;ای داريم. البته اين آمار در سال&zwnj;های اخير کاهش پيدا کرده است ولی باز هم زياد است. &quot;</p> <p>وی افزود: &quot;در سال&zwnj;هايی که من در وزارت کشور بودم اين آمار حدوداً ۳۰ هزار بود که با تمهيدات نيروی انتظامی و بالا رفتن فرهنگ راهنمايی و رانندگی مقداری کاهش يافته است.&quot;</p> <p>پورمحمدی گفت: &quot;نکته جالب اين است که در جنگ به طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم. به عبارت ديگر آمار کشته های جاده&zwnj;ای ما الآن مانند کشته&zwnj;های جنگ است.&quot;</p> <p>ايران از جمله کشورهای است که آمار مرگ ناشی از تصادفات در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده&zwnj;های ايران کشته می&zwnj;شوند.</p> <blockquote> <p>مصطفی پورمحمدی:&zwnj; در جنگ به طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم، به عبارت ديگر آمار کشته های جاده&zwnj;ای ما الآن مانند کشته&zwnj;های جنگ است</p> </blockquote> <p>احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشکی قانونی ايران ارديبهشت سال جاری خورشيدی گفت: &quot;ايران از نظر وقوع حوادث ترافيکی به عنوان يکی از کشورها با بيشترين موارد مرگ و مير و جراحت ناشی از تصادفات به حساب می&zwnj;آيد.&quot;</p> <p>به گفته شجاعی &quot;تصادفات رانندگی در حال حاضر دومين علت مرگ و مير در کشور است و روزانه حدود ۶۶ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می&zwnj;دهند.&quot; نخستين علت مرگ و مير در ايران بيمارهای قلبی و عروقی است. تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می&zwnj;&zwnj;شود.</p> <p>رئيس سازمان پزشکی قانونی گفته است: &laquo;در دهه ۸۰ (۱۳۸۹-۱۳۸۰) در حدود ۲۴۱ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۸۰ درصد متوفيان مرد و ۲۰ درصد آن&zwnj;ها زن بودند.&quot;</p> <p>وی &quot;اجرای قوانين سخت&zwnj;گيرانه کنترل سرعت، استانداردسازی جاده&zwnj;ها و توجه به دلايل افزايش خطاهای انسانی در تصادفات مرگبار&quot; را برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ايران &quot;ضروری&quot; دانسته است.</p> <p>به گفته کارشناسان &quot;تراکم بالای خودرو در جاده&zwnj;ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه&zwnj;خيز در جاده&zwnj;ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی&quot; از مهم&zwnj;ترين عوامل تصادف جاده&zwnj;ای در ايران به شمار می&zwnj;آيد.</p> <p>&nbsp;</p>

مصطفی پورمحمدی، رئيس سازمان بازرسی ايران گفت آمار سالانه کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای این کشور مانند آمار کشته‌شدگان جنگ ايران و عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پورمحمدی شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ در جمع دانشجويان دانشگاه پيام نور اورميه گفت: "يکی از مشکلات ما در کشور اين است که سالی بيست و چند هزار کشته جاده‌ای داريم. البته اين آمار در سال‌های اخير کاهش پيدا کرده است ولی باز هم زياد است. "

وی افزود: "در سال‌هايی که من در وزارت کشور بودم اين آمار حدوداً ۳۰ هزار بود که با تمهيدات نيروی انتظامی و بالا رفتن فرهنگ راهنمايی و رانندگی مقداری کاهش يافته است."

پورمحمدی گفت: "نکته جالب اين است که در جنگ به طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم. به عبارت ديگر آمار کشته های جاده‌ای ما الآن مانند کشته‌های جنگ است."

ايران از جمله کشورهای است که آمار مرگ ناشی از تصادفات در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ايران کشته می‌شوند.

مصطفی پورمحمدی:‌ در جنگ به طور ميانگين هر سال ۳۰ هزار شهيد داشتيم، به عبارت ديگر آمار کشته های جاده‌ای ما الآن مانند کشته‌های جنگ است

احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشکی قانونی ايران ارديبهشت سال جاری خورشيدی گفت: "ايران از نظر وقوع حوادث ترافيکی به عنوان يکی از کشورها با بيشترين موارد مرگ و مير و جراحت ناشی از تصادفات به حساب می‌آيد."

به گفته شجاعی "تصادفات رانندگی در حال حاضر دومين علت مرگ و مير در کشور است و روزانه حدود ۶۶ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند." نخستين علت مرگ و مير در ايران بيمارهای قلبی و عروقی است. تصادفات در جهان، ششمين عامل مرگ و مير محسوب می‌‌شود.

رئيس سازمان پزشکی قانونی گفته است: «در دهه ۸۰ (۱۳۸۹-۱۳۸۰) در حدود ۲۴۱ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۸۰ درصد متوفيان مرد و ۲۰ درصد آن‌ها زن بودند."

وی "اجرای قوانين سخت‌گيرانه کنترل سرعت، استانداردسازی جاده‌ها و توجه به دلايل افزايش خطاهای انسانی در تصادفات مرگبار" را برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ايران "ضروری" دانسته است.

به گفته کارشناسان "تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی" از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به شمار می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.