ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلينتون پس از سخنان آيت‌الله خامنه‌ای: ما خواهان راه‌حل ديپلماتيک هستيم

<p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا در واکنش به سخنان آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران گفت سخنان وی &quot;حرف تازه&zwnj;ای&quot; نداشت اما ما منتظريم ببينيم تهران در مذاکرات مسکو چه تصميماتی را روی ميز مذاکره می&zwnj;گذارد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلينتون روز يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ در استکهلم به خبرنگاران گفت: &quot;ما (در برابر برنامه اتمی ايران) خواهان يک راه&zwnj;حل ديپلماتيک هستيم که در حال حاضر نيز فرصت دست&zwnj;يابی به آن وجود دارد.&quot;</p> <p>آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای روز يکشنبه در مراسم بزرگداشت آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر پيشين اين کشور گفت:&zwnj; &quot;در محافل سياسی و رسانه&zwnj;ای دنيا از خطر ايران هسته&zwnj;ای دم می&zwnj;زنند اما من می&zwnj;گويم اين&zwnj;ها دروغ می&zwnj;گويند و فريب&zwnj;گری می&zwnj;کنند. آنچه که آن&zwnj;ها از آن می&zwnj;ترسند و بايد بترسند،&zwnj; ايران هسته&zwnj;ای نيست، ايران اسلامی است.&quot;</p> <blockquote> <p>هيلاری کلينتون: ما (در برابر برنامه اتمی ايران) خواهان يک راه&zwnj;حل ديپلماتيک هستيم که در حال حاضر نيز فرصت دست&zwnj;يابی به آن وجود دارد</p> </blockquote> <p>به گفته رهبر ايران، غربی&zwnj;ها &quot;به دروغ اسم سلاح هسته&zwnj;ای می&zwnj;آورند و مسائل را درشت می&zwnj;کنند تا ذهن&zwnj;ها و افکار عمومی را از حوادثی که در آمريکا و اروپا می&zwnj;گذرد، منحرف کنند.&quot;</p> <p>کلينتون گفته تا مذارکات هسته&zwnj;ای مسکو درباره اين سخنان آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای قضاوت نخواهد کرد.</p> <p>قدرت&zwnj;های جهانی برای يافتن راه حل ديپلماتيک در خصوص برنامه اتمی ايران ۲۸ خرداد سال جاری خورشيدی در مسکو با مقام&zwnj;های جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهند شد. مذاکرات مسکو ادامه مذاکرات ترکيه و بغداد است که در چند ماه گذشته برگزار شده است.</p> <p>هيلاری کلينتون همچنين روز جمعه ۱۲ خرداد از ايران خواست در مذاکرات پيش&zwnj;رو با گروه ۱+۵ (آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه به علاوه آلمان) در مسکو &quot;اقدام عملی&quot; در پيش گيرد.</p> <p>به گفته کلينتون &quot;گفت&zwnj;وگوهای ۱+۵ با هدف نشان دادن نيات يا صداقت ايران نيست، بلکه در پی اقداماتی مشخص است.&quot;</p> <p>کلينتون افزوده بود: &quot;ما درباره اهداف ايران (در برنامه اتمی&zwnj;اش)، نگرانی&zwnj;های زيادی داريم اما بر اساس گام&zwnj;های عملی اين کشور اطمنيان خواهيم يافت که اين اقدامات برای تأييد پايبندی تهران به تعهداتش کافی است.&quot;</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند ايران ممکن است در برنامه اتمی&zwnj;اش مقاصد نظامی داشته باشد اما تهران با رد کردن اين اتهام اعلام می&zwnj;کند در برنامه اتمی اهداف صلح&zwnj;آميز و پزشکی را دنبال می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا در واکنش به سخنان آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران گفت سخنان وی "حرف تازه‌ای" نداشت اما ما منتظريم ببينيم تهران در مذاکرات مسکو چه تصميماتی را روی ميز مذاکره می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کلينتون روز يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ در استکهلم به خبرنگاران گفت: "ما (در برابر برنامه اتمی ايران) خواهان يک راه‌حل ديپلماتيک هستيم که در حال حاضر نيز فرصت دست‌يابی به آن وجود دارد."

آيت‌الله خامنه‌ای روز يکشنبه در مراسم بزرگداشت آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين اين کشور گفت:‌ "در محافل سياسی و رسانه‌ای دنيا از خطر ايران هسته‌ای دم می‌زنند اما من می‌گويم اين‌ها دروغ می‌گويند و فريب‌گری می‌کنند. آنچه که آن‌ها از آن می‌ترسند و بايد بترسند،‌ ايران هسته‌ای نيست، ايران اسلامی است."

هيلاری کلينتون: ما (در برابر برنامه اتمی ايران) خواهان يک راه‌حل ديپلماتيک هستيم که در حال حاضر نيز فرصت دست‌يابی به آن وجود دارد

به گفته رهبر ايران، غربی‌ها "به دروغ اسم سلاح هسته‌ای می‌آورند و مسائل را درشت می‌کنند تا ذهن‌ها و افکار عمومی را از حوادثی که در آمريکا و اروپا می‌گذرد، منحرف کنند."

کلينتون گفته تا مذارکات هسته‌ای مسکو درباره اين سخنان آيت‌الله خامنه‌ای قضاوت نخواهد کرد.

قدرت‌های جهانی برای يافتن راه حل ديپلماتيک در خصوص برنامه اتمی ايران ۲۸ خرداد سال جاری خورشيدی در مسکو با مقام‌های جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهند شد. مذاکرات مسکو ادامه مذاکرات ترکيه و بغداد است که در چند ماه گذشته برگزار شده است.

هيلاری کلينتون همچنين روز جمعه ۱۲ خرداد از ايران خواست در مذاکرات پيش‌رو با گروه ۱+۵ (آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين، روسيه به علاوه آلمان) در مسکو "اقدام عملی" در پيش گيرد.

به گفته کلينتون "گفت‌وگوهای ۱+۵ با هدف نشان دادن نيات يا صداقت ايران نيست، بلکه در پی اقداماتی مشخص است."

کلينتون افزوده بود: "ما درباره اهداف ايران (در برنامه اتمی‌اش)، نگرانی‌های زيادی داريم اما بر اساس گام‌های عملی اين کشور اطمنيان خواهيم يافت که اين اقدامات برای تأييد پايبندی تهران به تعهداتش کافی است."

کشورهای غربی می‌گويند ايران ممکن است در برنامه اتمی‌اش مقاصد نظامی داشته باشد اما تهران با رد کردن اين اتهام اعلام می‌کند در برنامه اتمی اهداف صلح‌آميز و پزشکی را دنبال می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    آيت‌الله خامنه‌ای روز يکشنبه در مراسم بزرگداشت آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين اين کشور گفت:‌ "در محافل سياسی و رسانه‌ای دنيا از خطر ايران هسته‌ای دم می‌زنند اما من می‌گويم اين‌ها دروغ می‌گويند و فريب‌گری می‌کنند. آنچه که آن‌ها از آن می‌ترسند و بايد بترسند،‌ ايران هسته‌ای نيست، ايران اسلامی است." --------------------------------------------------------------------------------------------- کاملاً درست میگوید. آنچه که هر انسان آگاه و انسانی را که بنوع بشر عشق میورزد و زندگی در تمام موجودات را مقدس میداند به هراس ونگرانی عظیم میاندازد همین اسلام است!. این آخوند اینبار کاملا درست گفت.

  • کاربر مهمان

    به عبارت دیگر حرف اقای خامنه ای یعنی اینکه بمب هسته ای لازم نیست فقط مواد هسته ای برای ساخت بمب کثیف لازم است که انهم در دسترس انهاست. پس جای هیچگونه نگرانی نیست که ایشان بمب اتمی رانداشته باشد چون از ان هراسناکترش را دارند که با غنی سازی 20% به ایرران این امکان را داده و میدهد که به تعداد زیاد از این بمب های ازمایش نشده بسازد و ذخیره کند برای روز مبادا. شاید هم تاکنون چندتا ازانهارا به لبنان منتقل کرده باشند که اگر احیانا اسراییل حمله کند انهارا بر سر مراکز جمعیت در اسراییل بریزند.