ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفان مسلح بشار اسد از طرح صلح کوفی عنان خارج شدند

<p>مخالفان مسلح بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه اعلام کردند ديگر به طرح صلح کوفی عنان پايبند نيستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سامی الکردی، سخنگوی شورشيان مسلح سوری روز دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ به رويترز گفت: &quot;ارتش آزاد سوريه برای دفاع از مردم، حمله به نيروهای دولتی را آغاز کرده است.&quot;</p> <p>ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه می&zwnj;گويد روز شنبه (۱۳ خرداد) دست&zwnj;کم ۸۰ سرباز سوری توسط مخالفان کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>الکردی گفت شورشيان مسلح به دليل &quot;شکست&quot; طرح صلح از آن خارج شده&zwnj;اند.</p> <p>کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه است که حدود دو ماه پيش طرح صلحی را برای پايان يافتن خشونت&zwnj;ها در اين کشور ارائه کرد.</p> <blockquote> <p>کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفته است خشونت&zwnj;ها در سوريه به يک نقطه بحرانی رسيده و لازم است از فاجعه جلوگيری شود</p> </blockquote> <p>طرح صلح کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، شامل اجرای تعهداتی از سوی دولت و اپوزيسيون سوريه از جمله قطع خشونت، کمک&zwnj;رسانی بشر دوستانه به آسيب&zwnj;ديدگان و آغاز گفت&zwnj;وگوهای سياسی ميان دولت و مخالفان است.</p> <p>کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز گفته است خشونت&zwnj;ها در سوريه &quot;به يک نقطه بحرانی رسيده و لازم است از فاجعه جلوگيری شود.&quot;</p> <p>تحليلگران می&zwnj;گويند کشتار ۱۰۸ غيرنظامی و از جمله ۴۹ کودک در شهر حوله (در حومه استان حمص) &quot;ضربه هولناکی&quot; به طرح صلح زده است.</p> <p>دولت سوريه و مخالفان يکديگر را به دست داشتن در کشتار حوله متهم می&zwnj;کنند.</p> <p>سخنگوی شورشيان مسلح سوريه خواهان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه و کمک&zwnj;رسانی کشورهای خارجی برای سرنوگونی رژيم اسد شده است. اين ايده پيشتر از سوی روسيه و چين رده شده بود.</p> <p>لئون پانه&zwnj;تا، وزير دفاع آمريکا نيز گفته است عمليات نظامی برای حل بحران سوريه فقط با حمايت سازمان ملل متحد امکان&zwnj;پذير است.</p> <p>همچنين چند روز پيش ولاديمير پوتين، رئيس&zwnj;جمهور روسيه از بروز نشانه&zwnj;های جنگ داخلی در سوريه ابراز نگرانی کرد و خواهان پايان يافتن خشونت&zwnj;ها در اين کشور شد.</p> <p>به گفته سازمان ملل از ۱۴ ماه پيش تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در خشونت&zwnj;های سوريه کشته شده اند. دولت سوريه نيز می&zwnj;گويد در اين مدت ۲۶۰۰ مأمور امنيتی و نظامی در اين کشور کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفان مسلح بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه اعلام کردند ديگر به طرح صلح کوفی عنان پايبند نيستند.

سامی الکردی، سخنگوی شورشيان مسلح سوری روز دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ به رويترز گفت: "ارتش آزاد سوريه برای دفاع از مردم، حمله به نيروهای دولتی را آغاز کرده است."

ديده‌بان حقوق بشر سوريه می‌گويد روز شنبه (۱۳ خرداد) دست‌کم ۸۰ سرباز سوری توسط مخالفان کشته شده‌اند.

الکردی گفت شورشيان مسلح به دليل "شکست" طرح صلح از آن خارج شده‌اند.

کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه است که حدود دو ماه پيش طرح صلحی را برای پايان يافتن خشونت‌ها در اين کشور ارائه کرد.

کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا گفته است خشونت‌ها در سوريه به يک نقطه بحرانی رسيده و لازم است از فاجعه جلوگيری شود

طرح صلح کوفی عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه، شامل اجرای تعهداتی از سوی دولت و اپوزيسيون سوريه از جمله قطع خشونت، کمک‌رسانی بشر دوستانه به آسيب‌ديدگان و آغاز گفت‌وگوهای سياسی ميان دولت و مخالفان است.

کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز گفته است خشونت‌ها در سوريه "به يک نقطه بحرانی رسيده و لازم است از فاجعه جلوگيری شود."

تحليلگران می‌گويند کشتار ۱۰۸ غيرنظامی و از جمله ۴۹ کودک در شهر حوله (در حومه استان حمص) "ضربه هولناکی" به طرح صلح زده است.

دولت سوريه و مخالفان يکديگر را به دست داشتن در کشتار حوله متهم می‌کنند.

سخنگوی شورشيان مسلح سوريه خواهان ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه و کمک‌رسانی کشورهای خارجی برای سرنوگونی رژيم اسد شده است. اين ايده پيشتر از سوی روسيه و چين رده شده بود.

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا نيز گفته است عمليات نظامی برای حل بحران سوريه فقط با حمايت سازمان ملل متحد امکان‌پذير است.

همچنين چند روز پيش ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه از بروز نشانه‌های جنگ داخلی در سوريه ابراز نگرانی کرد و خواهان پايان يافتن خشونت‌ها در اين کشور شد.

به گفته سازمان ملل از ۱۴ ماه پيش تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر در خشونت‌های سوريه کشته شده اند. دولت سوريه نيز می‌گويد در اين مدت ۲۶۰۰ مأمور امنيتی و نظامی در اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.