ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستيابی ام‌تی‌ان ايرانسل به تکنولوژی ممنوع آمريکايی

<p>ايران به&zwnj;رغم تحريم&zwnj;های آمريکا و ممنوعيت فروش تکنولوژی آمريکايی به آن، توانسته &zwnj;است به تجهيزات پيچيده کامپيوتری مرتبط با تلفن همراه دست يابد.</p> <!--break--> <p><br /> خبرگزاری رويترز امروز، پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) در گزارشی اختصاصی نوشت، شبکه ام&zwnj;تی&zwnj;ان ايرانسل متشکل از گروه شرکت&zwnj;های ام&zwnj;تی&zwnj;ان آفريقای جنوبی و يک کنسرسيوم تحت نظارت دولت ايران، تجهيزاتی را از شرکت&zwnj;های سان ميکروسيستمز، هيولت پاکارد و سيسکو سيستمز به&zwnj;دست آورده&zwnj; است. </p> <p><br /> ام&zwnj;تی&zwnj;ان اگرچه ۴۹ درصد از سهام اين شبکه را در اختيار دارد، در عين حال بودجه اوليه آن را هم فراهم آورده &zwnj;است.</p> <p><br /> اما دستيابی شرکت&zwnj;های ايرانی به اين تجهيزات نشان از محدوديت&zwnj;های تحريم&zwnj;های اقتصادی آمريکا دارد.اين تحريم&zwnj;ها با هدف بازداشتن ايران از ادامه برنامه هسته&zwnj;ای خود تصويب شده است و بر اساس آن هيچ شرکت آمريکايی نمی&zwnj;تواند کالا يا خدمات به ايران ارائه کند، مگر آن&zwnj;که مجوز خاص داشته باشد. اما اقدامات آمريکا متوجه بانک&zwnj;های ايرانی، صنعت نفت اين کشور و اشخاص و شرکت&zwnj;هايی بوده &zwnj;است که به باور غرب در توسعه برنامه هسته&zwnj;ای تهران نقش دارند.</p> <blockquote> <p>بر اساس قوانين آمريکا اگر ثابت شود که اين شرکت&zwnj; تحريم&zwnj;های آمريکا را ناديده گرفته &zwnj;است با مجازات&zwnj;هايی روبه&zwnj;رو خواهد شد</p> </blockquote> <p>رويترز در ماه&zwnj;های آوريل و مارس گزارش داد شرکت مخابراتی زدتی&zwnj;ای از کشور چين در ازای ميليون&zwnj;ها دلار از سال ۲۰۱۰ به فروش نرم&zwnj;افزارها و سخت&zwnj;افزارهای آمريکايی به ايران پرداخته&zwnj; و اين در حالی است که از مدت&zwnj;ها قبل فروش توليدات تکنولوژيک آمريکايی به ايران ممنوع شده &zwnj;است.</p> <p><br /> کريس کيلووان که در سال&zwnj;های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ مدير ارشد اجرايی ام&zwnj;تی&zwnj;ان در تهران بود، در اين&zwnj;باره به رويترز گفت: &quot;هيچ چيزی در ايالات متحده يا دوبی پيدا نمی&zwnj;شود که شما نتوانيد در ايران پيدا کنيد.&quot;</p> <p><br /> او همچنين گفت که گروه ام&zwnj;تی&zwnj;ان به&zwnj;عنوان شرکت مادر، به&zwnj;طور مستقيم در تهيه قطعات آمريکايی برای ام&zwnj;تی&zwnj;ان ايرانسل نقش داشته &zwnj;است. </p> <p><br /> اما پل نرمان، مدير امور اداری گروه ام&zwnj;تی&zwnj;ان با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای تأکيد کرد هيچ يک از کارکنان ام&zwnj;تی&zwnj;ان، خواه مستقيم و خواه غيرمستقيم هيچ تجهيزاتی را در اختيار ايرانسل قرار نداده &zwnj;است که لازمه آن دور زدن تحريم&zwnj;های آمريکا باشد.</p> <p><br /> او اظهار داشت، ام&zwnj;تی&zwnj;ان خود را متعهد به انجام تحريم&zwnj;های ايالات متحده می&zwnj;داند و با دولت آمريکا همکاری می&zwnj;کند.</p> <p><br /> با اين حال رويترز می&zwnj;گويد نام چهار مدير اجرايی گروه ام&zwnj;تی&zwnj;ان را در اختيار ام&zwnj;تی&zwnj;ان قرار داده &zwnj;است که می&zwnj;گويند اطلاعاتی از تهيه قطعات آمريکايی برای ام&zwnj;تی&zwnj;ان ايرانسل دارند، اگرچه ام&zwnj;تی&zwnj;ان اجازه مصاحبه با هيچ کدام آن&zwnj;ها را نمی&zwnj;دهد.</p> <p><br /> بر اساس قوانين آمريکا اگر ثابت شود که اين شرکت&zwnj; تحريم&zwnj;های آمريکا را ناديده گرفته &zwnj;است با مجازات&zwnj;هايی روبه&zwnj;رو خواهد شد. <br /> &nbsp;</p>

ايران به‌رغم تحريم‌های آمريکا و ممنوعيت فروش تکنولوژی آمريکايی به آن، توانسته ‌است به تجهيزات پيچيده کامپيوتری مرتبط با تلفن همراه دست يابد.

خبرگزاری رويترز امروز، پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) در گزارشی اختصاصی نوشت، شبکه ام‌تی‌ان ايرانسل متشکل از گروه شرکت‌های ام‌تی‌ان آفريقای جنوبی و يک کنسرسيوم تحت نظارت دولت ايران، تجهيزاتی را از شرکت‌های سان ميکروسيستمز، هيولت پاکارد و سيسکو سيستمز به‌دست آورده‌ است.

ام‌تی‌ان اگرچه ۴۹ درصد از سهام اين شبکه را در اختيار دارد، در عين حال بودجه اوليه آن را هم فراهم آورده ‌است.

اما دستيابی شرکت‌های ايرانی به اين تجهيزات نشان از محدوديت‌های تحريم‌های اقتصادی آمريکا دارد.اين تحريم‌ها با هدف بازداشتن ايران از ادامه برنامه هسته‌ای خود تصويب شده است و بر اساس آن هيچ شرکت آمريکايی نمی‌تواند کالا يا خدمات به ايران ارائه کند، مگر آن‌که مجوز خاص داشته باشد. اما اقدامات آمريکا متوجه بانک‌های ايرانی، صنعت نفت اين کشور و اشخاص و شرکت‌هايی بوده ‌است که به باور غرب در توسعه برنامه هسته‌ای تهران نقش دارند.

بر اساس قوانين آمريکا اگر ثابت شود که اين شرکت‌ تحريم‌های آمريکا را ناديده گرفته ‌است با مجازات‌هايی روبه‌رو خواهد شد

رويترز در ماه‌های آوريل و مارس گزارش داد شرکت مخابراتی زدتی‌ای از کشور چين در ازای ميليون‌ها دلار از سال ۲۰۱۰ به فروش نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آمريکايی به ايران پرداخته‌ و اين در حالی است که از مدت‌ها قبل فروش توليدات تکنولوژيک آمريکايی به ايران ممنوع شده ‌است.

کريس کيلووان که در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ مدير ارشد اجرايی ام‌تی‌ان در تهران بود، در اين‌باره به رويترز گفت: "هيچ چيزی در ايالات متحده يا دوبی پيدا نمی‌شود که شما نتوانيد در ايران پيدا کنيد."

او همچنين گفت که گروه ام‌تی‌ان به‌عنوان شرکت مادر، به‌طور مستقيم در تهيه قطعات آمريکايی برای ام‌تی‌ان ايرانسل نقش داشته ‌است.

اما پل نرمان، مدير امور اداری گروه ام‌تی‌ان با انتشار اطلاعيه‌ای تأکيد کرد هيچ يک از کارکنان ام‌تی‌ان، خواه مستقيم و خواه غيرمستقيم هيچ تجهيزاتی را در اختيار ايرانسل قرار نداده ‌است که لازمه آن دور زدن تحريم‌های آمريکا باشد.

او اظهار داشت، ام‌تی‌ان خود را متعهد به انجام تحريم‌های ايالات متحده می‌داند و با دولت آمريکا همکاری می‌کند.

با اين حال رويترز می‌گويد نام چهار مدير اجرايی گروه ام‌تی‌ان را در اختيار ام‌تی‌ان قرار داده ‌است که می‌گويند اطلاعاتی از تهيه قطعات آمريکايی برای ام‌تی‌ان ايرانسل دارند، اگرچه ام‌تی‌ان اجازه مصاحبه با هيچ کدام آن‌ها را نمی‌دهد.

بر اساس قوانين آمريکا اگر ثابت شود که اين شرکت‌ تحريم‌های آمريکا را ناديده گرفته ‌است با مجازات‌هايی روبه‌رو خواهد شد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.