ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه خواستار ابطال تمام انتخابات سال ۲۰۱۸ شد

حزب اصلی اپوزیسیون می‌گوید انتصاب مسئولان دفاتر رأی‌گیری در همه انتخابات سال ۲۰۱۸، از جمله انتخابات ریاست جمهوری به یک شکل انجام شده و به همین دلیل باید تمام انتخابات سال گذشته باطل شوند.

پس از ابطال نتایج انتخابات محلی استانبول از سوی شورای عالی انتخابات ترکیه، حزب اصلی اپوزیسیون خواهان ابطال تمام انتخاباتی شد که در سال ۲۰۱۸ برگزار شدند.

در انتخابات شهرداری‌های استانبول اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق پیروز شده بود.

روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت / ۵ مه خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود که مقام‌های قضائی در تحقیقات خود متوجه شده‌اند که ۴۳ نفر از مسئولان منتصب دفاتر رأی‌گیری در استانبول با شبکه فتح الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا که دولت ترکیه او را عامل کودتای نافرجام تابستان ۲۰۱۶ می‌داند ارتباط داشته‌اند.

فردای آن روز، دوشنبه ۱۶ اردیبهشت / ۶ مه شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج انتخابات شهرداری استانبول را باطل و انتخابات جدید را  برای ۲ تیر / ۲۳ ژوئن تعیین کرد.

انتخابات محلی در ترکیه با پیروزی اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب اپوزیسیون جمهوری‌خواه خلق در استانبول همراه شد. با حکم جدید شورای عالی انتخابات، شهرداری اکرم امام‌اوغلو که ماه آوریل تأیید شد، لغو گردید.

در واکنش به این اقدام، حزب جمهوری‌خواه خلق چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه خواستار باطل شدن تمامی انتخابات سال گذشته از جمله انتخابات ریاست جمهوری شد.

مسئولان این حزب می‌گویند انتصاب مسئولان دفاتر رأی‌گیری در همه این انتخابات به یک شکل صورت گرفته بود در نتیجه همه این انتخابات باید باطل شوند.

اکرم امام‌اوغلو شامگاه دوشنبه ابطال نتایج انتخابات شهرداری استانبول را محکوم کرد و در برابر طرفداران خود در استانبول گفت: «خواهید دید که ما پیروز خواهیم شد.»

اتحادیه اروپا و چند کشور عضو این اتحادیه ابطال نتایج انتخابات شهرداری استانبول را محکوم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    نظام جمهوری در ترکیه به یک جوک شبیه شده، اردوغان انتخابات و ساز و کار دموکراتیک را به گروگان گرفته، انتخابات را ابطال میکند، قانون اساسی را به دلخواه تغییر میدهد، در دستگاه قضایی دست برده و قضات را باب میلش انتخاب و انتصاب میکند، به ارتش فرمان حمله به کشور خارجی را می دهد، در سوریه و عراق نفوذ نظامی میکند و قتل عام میکند تا ناسیونالیست های نژادپرست تورک را با خود همراه کند، دامادش را به عنوان وزیر دارایی می گمارد و دست به فساد و اختلاس می زند، از یک سو با نانو و از سوی دیگر با پوتین زد و بند میکند، گاز از ایران می خرد و نفت از عراق، با ایران زد و بند میکند و عراق را از نظر آبی تحت فشار میگذارد. احزاب و مردم تورکیه باید تا حالا فهمیده باشند که اردوغان راهکار دموکراتیک ندارد. ترمز این دیکتاتور را باید با یک انقلاب مردمی کشید، قبل از آنکه رایش تورکی-اسلامی به راه نینداخته و عثمانی را احیا نکرده و خود را خلیفۀ مسلمین معرفی نکرده است.

  • طاهر

    درست ميگن اگه انتصاب مسئولان دفاتر رأی‌گیری در همه این انتخابات به یک شکل صورت گرفته باشه در نتیجه همه این انتخابات باید باطل شوند وشبكه گولن تو نتايج تمام انتخابات بايد دست برده باشه.