ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناو آبراهام لینکلن از کانال سوئز عبور کرد – ترامپ: ایران با من تماس بگیرد

رئیس جمهوری آمریکا: ما یکی از قوی‌ترین ناوهای جهان را داریم که مسلح است و ما نمی‌خواهیم کاری کنیم. آماده گفت‌وگو با آن‌ها هستیم.

با افزایش تنش میان ایران و آمریکا، ناو هواپیمابر یو اس ‌اس آبراهام لینکلن آمریکا که به‌ سوی خلیج فارس در حرکت است از کانال سوئز مصر عبور کرد.  همزمان، یک بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا از سران جمهوری اسلامی دعوت کرد که درباره برنامه هسته‌ای ایران پای میز مذاکره بیایند. ترامپ گفت: «ما یکی از قوی‌ترین ناوهای جهان را داریم که مسلح است و ما نمی‌خواهیم کاری کنیم. آماده گفت‌وگو با آن‌ها هستیم.»

پنجشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری اعلام نشده در کاخ سفید: ایران تماس بگیرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنجشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری اعلام نشده از پاسخ به دلایل اعزام ناو هواپیمابر یو اس ‌اس آبراهام لینکلن از دریای مدیترانه به خلیج فارس خودداری کرد:

«اطلاعاتی داریم که نمی‌خواهید از آن‌ها باخبر شوید. آن‌ها [ایرانی‌ها] بسیار تهدیدآمیز بودند و ناچاریم که برای این کشور و سایر نقاط امنیت بالایی داشته باشیم.»

مهاب ممیش، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت / ۹ مه اعلام کرد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در مسیر حرکت خود به خلیج فارس، از کانال سوئز عبور کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس (به‌نقل از «منا»، خبرگزاری دولتی مصر) این مقام مصری گفته است که شاهد عبور این ناو از کانال سوئز بوده و با ژنرال رالف گرووِر، وابسته نظامی آمریکا در مصر که برای بررسی وضعیت این ناو جنگی به کانال سوئز آمده بود، دیدار کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش در نشست خبری اعلام‌نشده در کاخ سفید درباره احتمال تقابل نظامی آمریکا با ایران گفت:

فکر می‌کنم می‌توانید بگویید که همواره. درست است؟ غیر از این است؟ نمی‌خواهم بگویم نه، اما امیدوارم این اتفاق نیفتد. ما یکی از قوی‌ترین ناوهای جهان را داریم که مسلح است و ما نمی‌خواهیم کاری کنیم.»

ترامپ یک بار دیگر به تأکید گفت مایل به گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران است:

«آن‌ها باید با من تماس بگیرند و بنشینند [سر میز مذاکره]. ما می‌توانیم به توافق برسیم. یک توافق عادلانه. ما فقط می‌خواهیم آن‌ها سلاح هسته‌ای نداشته باشند. بحث زیادی نیست. به آن‌ها کمک می‌کنیم.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود:

«آن‌ها فقط باید تماس بگیرند. اگر آری، آماده گفت‌وگو با آن‌ها هستیم.»

روز گذشته، چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه ایران اعلام کرد که سطح تعهداتش را در برجام کاهش می‌دهد و به مدت ۶۰ روز محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب سنگین را رعایت نمی‌کند، مگر آن‌که کشورهای عضو برجام به تعهدات بانکی و نفتی خود عمل کنند.

در پی آن فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بریتانیا، آلمان و فرانسه، سه کشور اروپایی که در توافق هسته‌ای با ایران باقی مانده‌اند با انتشار بیانیه‌ای مهلت ۶۰ روزه ایران در رابطه با برجام را رد کردند. در این بیانیه‌ آمده است:

«ما هر ضرب‌الاجلی را رد می‌کنیم و پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود را ارزیابی خواهیم کرد.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز روز پنج‌شنبه خارج شدن از توافق هسته‌ای را «یک اشتباه» خواند و آن را به منزله تخریب همه اقداماتی که در این زمینه انجام شده است دانست. مکرون گفت:

«فرانسه به این توافق پایبند بوده و درآن می‌ماند و من عمیقاً امیدوارم که ایران بتواند در این توافق بماند. ما باید برای متقاعد کردن هریک از طرف‌ها و همچنین ایران برای باقی ماندن در این توافق تلاش کنیم.»

رئیس‌ جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی دیگری با شبکه العربیه نسبت به برنامه موشک‌های بالستیک ایران ابراز نگرانی کرد و گفت «باید برای برنامه موشک‌های بالستیک ایران راه‌ حلی یافت». مکرون در همین حال تأکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران «نواقصی» دارد که باید «تکمیل» شود. او از ایران خواست که از تشدید تنش خودداری کند.

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب ۱۸ اردیبهشت / ۸ مه در یک برنامه تلویزیونی در ایران خطر جنگ با آمریکا را رد کرد و اقدامات ایالات متحده را صرفاً برای ترساندن ایران ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اگه خودت بخواب نزدی بیدارشو

    آنهایی اکثر مردم نا امید و درمانده ایران از دست جاعشی های ایران را به سلطنت طلب و هزار تهمت متهم میکنند، باید در ایران زندگی کنند، باید به بینند عوامل اجنبی به اسم ایرانی و وطن پرستی ویا ناسیونالیسم آریایی، ایران را دزدخانه بیت المال کرده اند، کرامت انسانی هر روز مورد تعرض قرار میدهند (اعدام، شلاق، قطع اعضای بدن، حبس فعال سیاسی و مدنی، تبعیض، فساد اقتصادی، پارتی بازی و رانت خواری و …) آنهایی که از ابرقدرتها تقاضا میکنند به جاعش حمله کنند را متهم به انواع به وابستگی به خارج متهم می کنند شاید هنوز طعم فقر و گرسنگی نکشدند، و شاید از نوکیسگان باشند و از کسانی بخاطر تداوم تحریمها و ماجراجویی های نظام جاعشی خودشان متنعم میشوند(؟!) بله شاید ۲۰% ساکنی ایران خوشحالند از تحریم ۴۰ ساله و تدوام ننگین جاعش، خوب آنها کارگر و بیکار که نیستند که به بینند ارزش پولشان در عرض یکسال ۵۰۰% کاهش یافته و طی ۴- سال دو هزار بار ! الان حقوق کاگر ایرانی از کشورهای فقیر افریقایی هم کمتر شده است؛ کسانی با جنگ و حمله رهایی بخش خارجی بخش مخالفاند، عملا دارند از وضع موجود منفعت کسب میکنند، وگرنه برای اکثریت مردم چیزی نمانده از دست بدهند! برای اکثریت مردمی که کشور ایران توسط حیات ننگین ۴۰ ساله جاعش تبدیل به جهنم شده و عملا طی سی سال بعد جنگ ۸ ساله، به اندازه چند جنگ جهانی ویرانی و عقب ماندگی شده و ایران را کلنگی کرده اند، چرا از جنگ رهایی بخش بترسند؟ اکنون مزدوران جاعش، ابائی ندارند که شاهنامه فردوسی را همچو قرآن سر نیزه کنند و حتی کوروش جزء پیامبران بنامند، اگر بشود چند سال دیگر مردم پای صندوق مشروعیت نمایی رأی بکشاند و چند سالی برای کاسبکاران تحریم و گانگسترها جاعشی و اجنبی از گاو شیرده ایران منفعت بدوشند. ترامپ برای ما ایرانیان خسته ظلم و جنایت جاعش یک فرصت است. ما باید بفهمانیم اکثریت مردم ایران دیگر طاقت تداوم حیات جاعش و تحریم نداریم. مرگ یک بار و شیون هم یک بار.

  • منصور

    سلطنت طلبان بی *** آنچنان تشنهء هر فرصتی برای خونریزی و تصفیه حساب با مردم ایران هستند که از یاد می برند که خود این دلقکی که اکنون در کاخ سفید است, نوچهء پوتین است و بدون دخالتهای روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا غیر ممکن بود که ترامپ در موقعیت کنونی اش باشد. و از یاد نبریم که هیلاری کلینتون دو میلیون رای بیشتر از ترامپ آورد, و فقط و فقط به خاطر اصول و قوانین عقب مانده و ارتجاعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (Electoral College) بود که ترامپ اکنون در کاخ سفید است. طبق آخرین گزارشات "نیویورک تایمز" از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ ترامپ بیش از یک بیلیون دلار پول از دست داده, و بزرگترین ورشکستهء اقتصاد آمریکا محسوب می شود. جالب است که چگونه چنین دلقک نژاد پرست, شبه فاشیستی که آلت دست پوتین است برای سلطنت باختگان ابله فرشتهء نجات محسوب می شود. همانگونه که عاری از مهر پست فطرتی که مردم سالاری در ایران را با کودتای ۲۸ مرداد از بین برد و بزرگترین عامل پرورش ج.ا. بود برای این ابلهان هنوز بزرگترین شخصیت تاریخی است.

  • بابک

    خب حس خودمو متاسفانه فقط با الفاظ رکیک به ترامپ وپمپو میتونم بگم که چاپ نمیکنی خیل

  • will not happen because Putin does not let

    دل بستن اصلاح طلبان مارکسیست و مذهبی و ملی مذهبی به این نشتی های رژیم فقاهت روسی و امیدواری برخی اپوزیسیون قلابی خارج کشور به این مثلا افشاگری ها و پوز زدنهای گرگهای داخل رژیم روسی از همدیگر ، درست مثل تبلیغات پرهیجان و پر سر و صدای دموکرات ها در امریکا روی همین سنخ فعالیت ها به امید شکست دادن ترامپ در انتخابات پیش رو و یا استیضاح اوست ، یعنی زمان از دست میرود ، هیچ اتفاقی نمی افتد ، هیچ کسی حتی جمهوری خواهان مخالف ترامپ جرات ندارند رئیس جمهوری را که اقتصاد امریکا را شکوفا کرده و حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد هواداری دارد که با اخبار و دموکراسی و قانون و وسایل ارتباط جمعی و نظر روشنفکران و تاریخ دانان و نظر سنجی ها و افشگری های پر سر و صدا ، نظرشان تغییر نمیکند ، استیضاح کند و یا به گونه ای موثر علیه او وارد عمل شود. بنابراین بیش ازدو سال گذشت و همواره مخالفین ترامپ ناتوان تر از پیش به غرولند کردن و امیدواری پوچ ادامه دادند. توصیه من به ایرانیان و دموکرات های امریکا این است که باید بازی را از پایه تغییر دهید و با همان قواعد اقتدار گرایانه حریف تان بازی کنید و این بازیهای استاندارد لیبرال را بگذارید کنار. با همان زبان سخن بگویید که حریف تان بایگاه اجتماعیش را مسحور کرده . وگرنه هیچ تغییری نه در ایران و ونزوئلا و سوریه و نه در انتخابات پیش رو در امریکا به وقوع نخواهد پیوست . هر روز که میگذرد احزاب و گروه ها و مردم در غرب بیش از پیش به این شیوه جدید که پوتین ، ترامپ ، احمدی نژاد ، مادورو در چهار سیستم کاملا متفاوت ( الیگارشیک روسیه ، دموکراسی دینامیک امریکا، فساد مذهبی تروریستی روسی در ایران ، سوسیالیسم سر نیزه ای بولیواری مردم فریب ادمکش امریکای جنوبی ) سیاسی کشف و اجرا کرده اند ، متمایل می شوند و کوچکترین ضرر ان این است که جهان با بزرگترین دست اورد تاریخ بشر ( لیبرال دموکراسی) باید خدا حافظی کند .

  • Faryad

    دستورالعمل از پشتیبان و ابداع کننده حکومت اسلامی ابلاغ شد: سفر معاون سیاسی انگلیس به تهران برای بررسی تحولات برجام!! سفارت انگلیس در تهران از «سفر مهم معاون سیاسی» این کشور به تهران خبر داد!.

  • nader

    پس از انتشار ویدئوهایی از رقص و خواندن ترانه «جنتلمن» از سوی دانش‌آموزان ابتدایی که واکنش مقامات جمهوری اسلامی را به همراه داشت، این‌بار ساسی‌مانکن خواننده این ترانه با انتقاد از اظهارات نائب رئیس مجلس ?! او را به چالش «جنتلمن» دعوت کرده است. ساسی مانکن خواننده ایرانی، که ترانه جدید «جنتلمن» او از سوی دانش‌آموزاندر مراسم روز معلم خوانده شده است، به اظهارات اخیر مطهری در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد و نوشت: «جدی جدی، دلار، گوشت، گرونی و .. رو ول كردی، امروز در مورد جنتلمن تصميم گرفتی.!?» این خواننده مطهری را به یک چالش دعوت کرده تا به ترانه «جنتلمن» گوش دهد و نرقصد!.

  • sattar beheshti

    وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در در سخنرانی مرکز مطالعات سیاست‌گذاری در لندن ، در مورد جمهوری اسلامی گفت: هم بریتانیا و هم آمریکا در مورد خطری که از ناحیه رژیم ایران می‌آید، یکسان فکر می‌کنیم. هر دو باور داریم که رژیم در حال نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص موشک‌های بالیستیک است. ما به طور مشترک باور داریم آن‌ها منبع حمایت از تروریسم در خاورمیانه و در سرتاسر جهان هستند. باور داریم که دست به گروگان‌گیری ‌می‌زنند و مردم خودشان را سرکوب می‌کنند. مایک پمپئو افزود:‌ من از دولت بریتانیا اکیدا می‌خواهم در مهار کردن رژیم ایران به ما بپیوندد و به خشم آیت‌الله‌های خونخوار و طغیانگر درباره خروج ما از توافق اتمی اعتنا نکند.

  • farid

    موضع برنی سندرز و هیلاری کلینتون و اتحادیه اروپا و موگرینی عینا مواضع استمرارطلبان ولایت فقیه از نوع بنفش میباشد!! ترورداخلی و خارجی و همکاری با طالبان و سایر گروههای تروریستی و خفقان و قاچاق بین المللی مواد مخدر و صدور بمب و موشک را نادید گرفته و توافق قلابی را عمده میکنند ؟!

  • شرط سیزدهم

    محمدرضا حسینی /کیهان لندن: با نگاهی به شروط دوازده‌گانه آمریکا می‌توان به خوبی دریافت که پذیرش آنها تنها به ضرر حکومت اسلامی و به نفع مردم ایران است. در واقع، تقابل آمریکا با حکومت اسلامی‌ است و نه مردم ایران. از این رو حکومت اسلامی نیاز شدیدی به تغییر شرایط دارد، اما توانایی‌اش را ندارد.// من کاملا مخالف این نظرم، پذیرش شرایط دوازدگانه شاید یک جام زهر تلقی شود شبیه پذیرش قطعنامه 598 بعد 30 سال، عمر ننگین نظام ضد بشری طولانی تر میکند، اما اکثریت مردمان را بیچاره تر و بیشتر ایران غارت و ویران میشود، چون شرط سیزدهمی که عملا بتواند حاکمیت عادلانه و دموکراتیک برقرار کند نیست!